[SCSI] Zip drive van Fortera aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey..
ik heb net een Fortera zip-drive van iemand gekregen met een paar 230mb disks.
Nu heb ik hem aan m'n pc gehangen op de parallele poort maar ik weet niet hoe ik zo'n ding moet installeren.
Zoeken op dit forum heeft me niet veel opgeleverd, alleen dat het volgens mij best ingewikkeld is? Ik heb al naar drivers gezocht zoals op www.fortera.com maar das een ander bedrijf.
Waarschijnlijk is dit een best oud bedrijf, aangezien de zip-drives ook al een poosje oud zijn ;)
Weet iemand iets om dit beestje aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Geef eens wat meer info, zoals welk OS? Er staan er twee in je sig.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

230MB zip drive? Dacht ik toch niet. Het zal wel een MO drive zijn :)

• Peedy
ik heb Windows XP...98 gebruik ik niet meer... strax ff sig changen.
Oh dan zal het wel een MO drive zijn :) Ik ben niet zo bekend met deze dingen.
ZIP-drive is algemenere aanduiding dus ik d8 dat dat het was maar thnx voor de correctie ;)

• Peedy
Niemand weet hoe je een MO drive moet aansluiten? Vast wel.... help me out here!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36
MO-drives zijn meestal SCSI. Het is dus waarschijnlijk geen parallelle aansluiting maar een scsi aansluiting die veelal op de wat oudere mac's gebruikt werd.
Is kwa vorm precies het zelfde als een parallelle aansluiting.

[ Voor 19% gewijzigd door PROnline op 02-01-2003 11:57 ]

Verwijderd

pEeDy16 schreef op 31 December 2002 @ 18:35:
Hey..
ik heb net een Fortera zip-drive van iemand gekregen met een paar 230mb disks.
Nu heb ik hem aan m'n pc gehangen op de parallele poort maar ik weet niet hoe ik zo'n ding moet installeren.
Zoeken op dit forum heeft me niet veel opgeleverd, alleen dat het volgens mij best ingewikkeld is? Ik heb al naar drivers gezocht zoals op www.fortera.com maar das een ander bedrijf.
Waarschijnlijk is dit een best oud bedrijf, aangezien de zip-drives ook al een poosje oud zijn ;)
Weet iemand iets om dit beestje aan de praat te krijgen?
Fortera zip drive van 230 Mb :? :? :?
Fortera MO drive of misschien een floptical... is ietsje logischer :+
Zip drives worden gemaakt door Iomega... en eventueel Nec en in t verleden nog een paar bedrijven... daar stond Fortera in ieder geval niet tussen... Heb trouwens nog nooit van Fortera gehoord... :X

Gelukkig maakt dat niet uit als je zeker weet dat het een SCSI drive is...
:? Je zegt eerst dat ie SCSI is toch? Maar je hangt m wel direct op je parallelle poort... :X Ergens iets niet logisch i guess :X

Maar goed, sluit die drive dus idd eens aan op een SCSI-kaart...
Of... als je daar wel drivers voor hebt, een parallel-to-SCSI-converter... :+ Als je dat gedaan hebt, voeding eraan enzo... PCtje aanzetten, dan wordt die drive automatisch herkend, en kun je vrolijk er data op de schijfjes zetten enzo... SCSI media hebben namelijk geen drivers nodig om gelezen te worden!

• Peedy
ok thnx voor de tips, ik zal es ff zo'n SCSI kaartje zoeken..
Pagina: 1