Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Casemod wat verder uitbreid [PICS]

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
---][=UPDATE=][---

Kijk op de laatste pagina voor updates :)

Ej

Keb mijn Aopen HQ08 die ik ongeveer een jaar heb gecasemod weer wat verder gemod.

Zo was ie :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gijskorthals/Foto%27s/MODS/Thumbnails/Thumbnail_HQ08_Totaal.jpg

En nu heb ik dit bij gemaakt :)

Zijpaneel:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_1.jpg

Zijkant op kast:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_2.jpg

Afstandje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_4.jpg

Hij is nog niet af, want er zit nog geen plexiglas achter :P
Ook moet ik de bovenkant en de andere zijkant nog spuiten. Er komt nog een 80mm fan in het vierkant voor de CPU.

Sys specs:
AMD Duron 1200
Akasa Athlon XP Koeler :P
MSI K7t Pro2
1x 512MB PC133
GEF 2 GTS 32MB
30GB 7200rpm
12x40x DVD
12x10x32x Brander
Realtek 10/100

Wat vinden jullie ervan :D ?

[ Voor 4% gewijzigd door Go0s op 06-01-2003 23:53 ]

Verwijderd

Wel mooi gespoten, maar vind het zaaggedeelte nogal lelijk.
Nietzozeer dat het zagen niet gelukt is maar had er een mooi logo uitgehaald of iets dergelijks.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 20:09 ]

• Wooper
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

ziet er leuk uit! ik vind de vorm van het raam erg vet!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 10:16
Leuke window juist, is weer eens wat anders en niet zo druk :)

Mijn fotografie en videografie

• Go0s
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 18:32:
Wel mooi gespoten, maar vind het zaaggedeelte niet erg lelijk.
Nietzozeer dat het zagen niet gelukt is maar had er een mooi logo uitgehaald of iets dergelijks
Ik vind een logo niet zo vet, dat heeft iedereen al :) Daarom dit dus :9

Verwijderd

Erg gaaf, maar een 80mm fan ga je die in het plexiglas vast zetten?

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Mooi gedaan, en ook mooi en apart raam-vormpje :+

• Go0s
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 18:40:
Erg gaaf, maar een 80mm fan ga je die in het plexiglas vast zetten?
Jep :P

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
is dat quake3 logo erop getekend of is dat uitgezaagd?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Zijpaneel ziet er ten eerste netjes gespoten (toch zelf gespoten :P?) uit. De randen van je logo zijn niet overal netjes nee, maar misschien kan je daar nog wat aan doen. Logo is ook wel handig aangezien je alleen ziet wat je wilt zien (klinkt zo leuk :+). Je ziet je voeding en je HD bays, etc. niet (maar wel je HD uitsteken :+). Zie overigens dat je voetjes al blauw waren :D

• Go0s
Rave17 schreef op 31 december 2002 @ 18:48:
Zijpaneel ziet er ten eerste netjes gespoten (toch zelf gespoten :P?) uit. De randen van je logo zijn niet overal netjes nee, maar misschien kan je daar nog wat aan doen. Logo is ook wel handig aangezien je alleen ziet wat je wilt zien (klinkt zo leuk :+). Je ziet je voeding en je HD bays, etc. niet (maar wel je HD uitsteken :+). Zie overigens dat je voetjes al blauw waren :D
Nee, dat Quake logo was een sticker. Die is er natuurlijk af :)

Zelf gespoten jah :9 Die randen zijn niet over even recht, maar dat komt omdat ik eerst een stuk met de dremel heb gedaan, en toen met de dikkepeerzaag verder ben gegaan :P, omdat dat veel beter ging!! En ja, de voetjes waren al blauw :)

Verwijderd

Leuk idee van dat zijpaneel!
Suc6 verder met modden!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
origineel window :)

Verwijderd

Alleen jammer van je CCFL , die geeft niet zo veel licht. (of lijkt dat maar zo ?)

Voor de rest een mooie mod !

• Go0s
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 19:01:
Alleen jammer van je CCFL , die geeft niet zo veel licht. (of lijkt dat maar zo ?)

Voor de rest een mooie mod !
Die moes nog een beetje opwarmen, hij geeft meer licht. Alleen een prob.; mijn videokaart houd het licht tegen :/ Misschien dat ik nog een ccfl moet bijkopen.

Btw. Hoe moet ik die koeler zetten die voor me processor komt? Naar binnen blazen of naar buiten? Mijn fanbus doet tijdelijk nix, draadje los, dat moet ik nog maken, dan doen de andere koelers het ook weer. Maar hoe kan ik het beste die koeler plaatsen ?

• Kawaii
  • Niet online
dit is wel een relaxed windowtje. Maak als het kan nog ff een betere foto in het donker met je ccfl in werking. Maar het ziet er leuk uit :)

Verwijderd

coole window vorm, simpel maar mooi :)

Verwijderd

Go0s schreef op 31 december 2002 @ 19:06:
[...]

Hoe moet ik die koeler zetten die voor me processor komt? Naar binnen blazen of naar buiten?
Ik heb nog nooit een koelings van/fan (hoe schrijf je dat?) naar buiten zien blazen. Dus volgens mij horen die dingen de koele lucht naar binnen te blazen. Ik denk dat je dan ook nog wat gaatjes moet maken waar de warme lucht ui kan. (Er tegen over?)

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
De koeler die voor je processor komt te zitten moet inderdaad naar binnen blazen.

Window heeft een leuke vorm en ziet er vet uit. Lijkt me wel een idee om nog een ccfl verticaal te hangen en één horizontaal op de bodem van je kast dus, zoals die nu ook al zit, krijg je iig wat betere verlichting.

Misschien kan je de ccfl die je dan verticaal zet een andere kleur geven krijg je ook wel een leuk effect.

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Go0s
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 09:48:
[...]

Ik heb nog nooit een koelings van/fan (hoe schrijf je dat?) naar buiten zien blazen. Dus volgens mij horen die dingen de koele lucht naar binnen te blazen. Ik denk dat je dan ook nog wat gaatjes moet maken waar de warme lucht ui kan. (Er tegen over?)
Gewoon de fan andersom plaatsen en hij blaast naar buiten hoor :?
IbBeLz schreef op 01 januari 2003 @ 15:52:
De koeler die voor je processor komt te zitten moet inderdaad naar binnen blazen.

Window heeft een leuke vorm en ziet er vet uit. Lijkt me wel een idee om nog een ccfl verticaal te hangen en één horizontaal op de bodem van je kast dus, zoals die nu ook al zit, krijg je iig wat betere verlichting.

Misschien kan je de ccfl die je dan verticaal zet een andere kleur geven krijg je ook wel een leuk effect.
Tenk joe IbLz m8 :P Nu bij jou nog een keer een raam hakken he :D

Welke kleur dan? Blauw? Blacklight?

• Ibbelz
Dan zal ik verticaal een groene doen lijkt me wel vet. Ik heb zelf hier zon 3 kleuren CCFL nog van de IA van Pure Optical en die andere waar ik ff de naam van kwijt ben :+, maar die is dan rood blauw en groen. Rood groen lijkt me wel vet..

En idd bij mij ff een window dr in hakken :D moeten we wel ff een patroon maken enz :D

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waarom heb je de rest van je kast ook niet gedaan dan ?

• Ibbelz
PilatuSSS schreef op 01 January 2003 @ 19:50:
waarom heb je de rest van je kast ook niet gedaan dan ?
Hij is nog niet af, want er zit nog geen plexiglas achter
Ook moet ik de bovenkant en de andere zijkant nog spuiten. Er komt nog een 80mm fan in het vierkant voor de CPU.
:Z

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Netjes gedaan hoor :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

woej... netjes hoor... koel raam trouwens :) had zelf ook zo'n kast, maar die heeft mn pa nu ;) * Whieee heeft nu een LianLi PC60 (met mod)
Maar zo'n HQ08 kun je idd leuke dingen mee doen :)

Launching containers into space

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

IbBeLz schreef op 01 januari 2003 @ 15:52:
dat heeft toch geen zin 2 fans tegen elkaar te laten blazen..... als je het mij vraagt moet het een outtake fan worden die de warme lucht van de processor naar buiten werkt. |:( ( btw er moet meer lucht naar buiten gaan dan er binnen komt er komt dan onderdruk.)

het ziet er trouwens netjes uit _/-\o_

Verwijderd

Netjes gedaan ..... alles mooi afgewerkt ..... Maar die window is niet echt mijn smaak .... hoe maak je trouwens die fan vast ? .... dertusse .... of boor je gewoon een gat en "plak" je de fan erachter ? .... ben ik wel benieuwd naar

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
spydoggie schreef op 01 January 2003 @ 21:01:
[...]

dat heeft toch geen zin 2 fans tegen elkaar te laten blazen..... als je het mij vraagt moet het een outtake fan worden die de warme lucht van de processor naar buiten werkt. |:( ( btw er moet meer lucht naar buiten gaan dan er binnen komt er komt dan onderdruk.)

het ziet er trouwens netjes uit _/-\o_
Dat hangt er maar helemaal van af of zijn CPUkoeler blaast of zuigt t.o.v. de heatsink.
Als die op de heatsink blaats is het het handigst om de fan die in de window komt te zitten verse lucht aan te laten voeren, en als de CPUkoeler er juist lucht van wegzuigt is het misschien handiger om die extra fan (evt. met behulp van een fanduct) de warme lucht af te laten voeren.

En wat betreft onderdruk, minder lucht in de kast betekent meer stof (komt door alle kieren binnen inplaats van alleen de intakefans) en een verminderde koelcapaciteit (over het algemeen verwaarloosbaar klein, maar toch ;) )

En jah die/dat window ziet er zeker mooi uit :) lekker simpel en "strak". Mooi gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 01-01-2003 23:00 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Go0s
Whieee schreef op 01 januari 2003 @ 20:58:
woej... netjes hoor... koel raam trouwens :) had zelf ook zo'n kast, maar die heeft mn pa nu ;) * Whieee heeft nu een LianLi PC60 (met mod)
Maar zo'n HQ08 kun je idd leuke dingen mee doen :)
Dit is mijn 2e pctje he O-) Keb ook nog een Chieftec kassie, die roelen helemaal :+

Bij de weg, ik heb nog een pic gemaakt, sjek:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_5.jpg

Niet uber scherp, maar tis iets ;)

Morgen ga ik het plexi plaatje erin hangen en de fan komt erin.

Is het misschien goed als ik over die blauwe lak nog een soort vernis spuit :?

• Ibbelz
Het blijft zonde dat hij niet helemaal belicht is :(..

Maarja nu eerst maar is slapen :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 09:48:
[...]

ehh voel is aan de achtekant van je PC... Hey er komt lucht uit!!! WAUW

GoOs jah het ligt eraan... heb je boven ook al een een fan en onderop ook al een?!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Twee fans na elkaar heeft geen zin.. Je zou beter een 80mm fan in het window zetten en dan met een strakke fanduct verbinden met de heatsink op je CPU.

En ga je de voorkant niet spuiten?

Verwijderd

mooie mod, en je heb vooral een puik spuitwerkje verricht.. en dat logo ziet er apart uit, dat maakt 'm speciaal en dat is ook waarom ik 'm strak vind :D

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
alleen om het logo is ie al 1337 :9~.. mooi gespoten hoor :)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

mooi raampje, wel leuk dat hij wat anders is dasn de rest.
verder zit de verf er ook wel strak op zo te zien.
goed gedaan :)

Van klussen krijg je grijze haren

• Go0s
Tenks allemaal :D

Dalijk raampie erin douwen.... :9

Verwijderd

ik kan je nog 1tip geven.
ik heb mijn ccfl in de lengte van me kast dus van onder naar boven en dan zet je je ccfl bij je kaarten neer.
dan ligt ie goed op
MAAR KIJK UIT ER IS BIJ MIJ DAAR AL 1 GEBROKEN

Verwijderd

mooi gedaan hoor

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Originele vorm !

Verwijderd

ik vind het juist wel een mooie window :)

• Go0s
Nou, ff klein verslagje ;)

Raam zit er nog niet in :/ Er zat een kleine beschadeging, dus heb ik dat stukje ff subtiel overgespoten ;) Daarna heb ik de deksel (bovenkant) 3x gespoten. Net heb ik nog ff alles 1x in de vernis gezet. Morgen nog 1x vernis erover, en dan zijn die 2 dingen klaar. Dan het raam erachter, en het andere paneel spuiten.

Morgen meer :)

Oh, keb geen tijd gehad om pix te maken :P (ook morgen dan maar :9)

Verwijderd

mooie mod, de verf is niet super gegaan(of t is het licht) niet helemaal mijn smaak blauw+rood maar dat is iets persoonlijks. veel sterkte met het verdermodden :)

• Go0s
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 00:01:
mooie mod, de verf is niet super gegaan(of t is het licht) niet helemaal mijn smaak blauw+rood maar dat is iets persoonlijks. veel sterkte met het verdermodden :)
Jep, das het licht. Ik zal wel eens een keer overdag foto's maken zonder flitz :)

• Go0s
Nieuwe PIX!! :D

Er zitten nu 2 vernis lagen over. Ik wil er eigenlijk nog eentje overheen doen, voor extra vet resultaat en glans :D. Ook heb ik pix van de bovenkant.

Nou hier de pix dan maar :)

zoals je ziet het zijpaneel met window; je ziet wat streepjes waar ik net niet met de vernis over ben gegaan, daarom nog een keer dus :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_6.jpg

Hier de bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Bovenkant_1.jpg

En nog een pic daarvan :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Bovenkant_2.jpg

Morgen moet ik werken ;( , misschien dat ik er 's avonds verder mee ga :/

• PingOvercrash77
  • Laatst online: 18-10 13:25
hmmz als ik goed kijk dan vind ik die window een beetje op amd logo lijken...wel erg ver gezocht maar ja.... :>

[ Voor 19% gewijzigd door PingOvercrash77 op 03-01-2003 22:31 ]

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Go0s
PingOvercrash schreef op 03 January 2003 @ 22:30:
wel erg ver gezocht maar ja.... :>
Tis dat je het zelf zegt ;) :+

Verwijderd

very nice!

• Go0s
Ik ga denk ik niet verder omdat het vriest 8)7 en dat komt niet ten goede van het spuitwerk :'(. Dalijk misschien vragen of ik binnen mag spuiten ;) :+ :D

• Go0s
Zo, het spuitwerk zit erop, van de bovenkant en de window zijkant. Er zitten nu 3 lagen blauwe lak op, en 3 lagen vernis :D. sjek die glans ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Spuiten_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Spuiten_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Spuiten_3.jpg

8)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
wat voor kleur blauw heb je nu precies gebruikt?? t lijkt we "mercatoblauw" (dat blauw wat je ook wel eens op volkswagens zit)

iRacing Profiel

Verwijderd

Kan niet w8ten tot de volgende update, ziet er zeer gelikt uit tot nu toe (1 tip doe nog wat raamrubber om dat raampie heen ;))

Verwijderd

nice nice! :)alleen ik was van plan om t ongeveer ook zo te gaan verven maja. dan verzin ik wel weer wat nieuws anders is t ook zo nep. maar ziet er goed uit man!

• Go0s
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 10:02:
nice nice! :)alleen ik was van plan om t ongeveer ook zo te gaan verven maja. dan verzin ik wel weer wat nieuws anders is t ook zo nep. maar ziet er goed uit man!
Van mij hoef je niet hoor :9 Je doet wat je zelf vet vind :D

• Go0s
Godver :(

Ga ik net blij de bovenkant en het zijpaneel eraan hangen, sjek dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Totaal_1.jpg

Dat kleurverschil!!!!! Hoe kan dat man! Ook zitten er kleine beschadegingen op. Is het nu mogelijk om de bovenkant gewoon weer een keer blauw te spuiten OVER het vernis heen? Of gaat dat geen succes worden?

Sjek btw die glans van het zijpaneel :) :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Totaal_2.jpg

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mmmh vervelend.. kleurverschil.. dat wordt schuren en opnieuw spuiten.. je kan overigens het beste alles in 1x spuiten, zo weet je zeker dat de kleuren niet van elkaar verschillen zoals in dit geval, omdat de verschillende onderdelen verschillende verfdiktes hebben gekregen vermoed ik

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

mooi raampje :) en nice colour.

• Go0s
Ener-G schreef op 09 January 2003 @ 23:07:
mmmh vervelend.. kleurverschil.. dat wordt schuren en opnieuw spuiten.. je kan overigens het beste alles in 1x spuiten, zo weet je zeker dat de kleuren niet van elkaar verschillen zoals in dit geval, omdat de verschillende onderdelen verschillende verfdiktes hebben gekregen vermoed ik
Nee, 1 dikke laag verf is helemaal geen porum :/ Maar zou het niet kunnen dat ik gewoon weer een blauwe laag over die vernis spuit?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Moet je even kijken of die verf dat aankan. Motip over Motip kan gewoon, maar je moet even aan de verfwinkel vragen of dat kan.

Ik zou nog wel ff je voorkant spuiten.

Verwijderd

oke ik vindt het er in zijn totaal toppie uit zien voor zo'n raam had ik persoonlijk neit gekozen. maar Nog steeds super verzonnen. En over je vraag om over het vernis heen te gaan ik denk dat het op schuren en nog een keer doen er mooier uit komt te zien

Verwijderd

Leuke Window, ook leuk uitgezaagd precies om de cpu heen tot het AGP slot :)

maakt de Aopen Kast weer wat meer Stylie :P

• Go0s
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 00:13:
ook leuk uitgezaagd precies om de cpu heen tot het AGP slot :)
Dat is eigenlijk maar toeval :P
Pagina: 1