Messiah perikelen onder XP

Pagina: 1
Acties:

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 18:49
ok.. dan open ik een nieuwe topic (waarom kon dit niet in het oude?!)

Ik heb een paar dagen geleden Messiah voor de PC gekocht.. maar ik zit met een probleempje.
Als ik hem opstart, dan krijg ik netjes de filmpjes te zien, maar daarna schiet hij automatisch terug naar Windows.
Ik heb de compatibility modes (Xp dus..) alle 3 geprobeerd.. maar ik krijg hem niet aan de praat.
Onder de zogenaamde "safeboot"modus die bij het spel zit loopt hij wel verder.. maar dan doen de soundfx het niet.

Ik heb het spel bij een vriend gespeeld (zelfde cd's), onder Windows Millennium, en daar werkte hij wel gewoon!

Kan iemand mij helpen met dit probleem, want het is wel een erg leuk spel!

extra info:

Laatste patch geinstalleerd,
Niets gvonden op Google,
Niks gevonden bij Interplay,
Mijn OS is Xp Professional geen SP1,
OS waar het wel op werkte was ME,
Drivers up-to-date,
niks oveclocked,
Meer specificaties van mijn systeem lijkt me overbodig...

Flickr PSN ID= cheironnl

• M@NIC
  • Laatst online: 26-01 11:29
Specs ?

• cheiron
Mijn computer is goed genoeg om de game te kunnen spelen. Zoals ik in de openingspost namelijk al zei, draait de game in "safemode".
Oh, wat ik nog vergeten ben, de muziek in het spel werkt wel, het gaat echt alleen om de sfx.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
cheiron schreef op 31 December 2002 @ 17:54:
[...]

Mijn computer is goed genoeg om de game te kunnen spelen. Zoals ik in de openingspost namelijk al zei, draait de game in "safemode".
Oh, wat ik nog vergeten ben, de muziek in het spel werkt wel, het gaat echt alleen om de sfx.
specs zijn ook handig om af te leiden welke drivers je moet hebben ;)

• cheiron
Crash-Override schreef op 31 december 2002 @ 17:57:
[...]

specs zijn ook handig om af te leiden welke drivers je moet hebben ;)
OK.. tja.. daar heb je gelijk in ;)

Het gaat om een p3 1ghz,
Videokaart is een s3 Prosavage onboard (tja..),
Geluid loopt door een VIA AC97 audio controller (ook onboard dus),
Dvd speler is een Nec Dv5700B,
en in het control panel heeft ie het ook nog over Legacy Sound drivers (geen idee ...)

Het is geen computer die ik zelf in elkaar heb gezet, of waar ik hardwarematig veel mee bezig ben, vandaar de wat karige info :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Probeer de nieuwste drivers voor je videokaart (ook al is ie onboard) en desnoods ook voor je geluidskaart. Als ie het wel in safemode doet maar niet helemaal goed met het geluid zou het aan je geluidskaart kunnen liggen.
Probeer anders eens een geluidskaart of videokaart te lenen en probeer het op jouw pc.

The devil is in the details.

• cheiron
MaRc0 schreef op 31 December 2002 @ 18:42:
Probeer de nieuwste drivers voor je videokaart (ook al is ie onboard) en desnoods ook voor je geluidskaart. Als ie het wel in safemode doet maar niet helemaal goed met het geluid zou het aan je geluidskaart kunnen liggen.
Probeer anders eens een geluidskaart of videokaart te lenen en probeer het op jouw pc.
Zelf denk ik niet dat het aan de videokaart ligt aangezien die goed werkt.
En ik zal eens op zoek gaan naar nieuwe drivers voor de geluidskaart (al kan ik me niet voorstellen dat dat het kan zijn..)

-edit-

hij geeft aan dat het al de nieuwste drivers zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door cheiron op 31-12-2002 19:20 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

had ook problemen met dat spel onder XP en het geluid... is er geen patch voor? anders ook ff windows update draaien... voor compatabilety patches ed.

• cheiron
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 13:44:
had ook problemen met dat spel onder XP en het geluid... is er geen patch voor? anders ook ff windows update draaien... voor compatabilety patches ed.
Zijn jouw problemen opgelost?
(mijn grootste probleem is eigenlijk dat ie er in de normale modus mee stopt na de intros. Het geluid probleem is alleen onder de safemodus van het spel, en werkt onder ME ook niet

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

ik heb geloof ik het probleem uiteindelijk wel opgelost, maar kort daarna het spel er af geflikkerd omdat ik het niet echt denderend vondt... controls vielen tegen.
Zal thuis, als ik tijd heb, eens kijken of ik er voor een 2e keer wijs uit kan worden

Verwijderd

Het probleem van het spel is dat als je het speelt onder Win XP ziet windows de 2e cd als audio cd, hierdoor wordt het spel dan ook afgesloten, op de een of andere manier krijg je het soms vo0r elkaar dat als je de safe mode speelt dat je dan daarna wel met de cd kan opstarten, alhoewel dit bij anderen weer niet werkt ...hmm...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

is het niet de oplossing om de autorun optie van windows XP uit te zetten?

dat deed bij mij allemaal rare dingen.
tweakui gepakt en die autorun troep uitgezet.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 09-01-2003 12:03 ]

Verwijderd

bij mij werkte het spel op een bepaald moment namelijk wel weer, ik kwam erachter dat als ik in de safemode speelde en een gevecht begon dat je dan de muziek erbij krijgt tijdens gevecht; op dit moment kon ik dan het spel afsluiten en over schakelen op de normale D#D functie van het spel, dan speelde het wel gewoon goed afgezien van het feit dat de cd muziek niet geladen kan worden...

P4 - 2GHZ, 256MB DDR, Gforce 4 TI 4200, en nog veel...veel meer

Verwijderd

o ja...dvd speler!!...
Pagina: 1