Toon posts:

[XP]Uninstall DX 9.0: waar zitten de DX 8 files op de XP cd?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een compleet nieuwe install van XP, waarmee ik ook DirectX 9.o heb geinstalleerd, zit ik met een probleem... Sonar wil niet installeren omdat DX 8.1 er niet op staat (!!!).

De enige oplossing schijnt een uninstall van DX9 te zijn. Daar heb ik al een prog voor gevonden, maar daarvoor moet ik de DX bestanden van de XP (Home Ed) cd-rom in een bepaalde dir kopieren. Alleen... Ik kan DX 8 niet vinden op de XP cd! Ze zitten waarrschijnlijk ergens verborgen...

A. Weet iemand waar die bestanden verborgen zitten?
B. Weet iemand een andere manier om DX9 te uninstallen/verbergen voor Sonar...?

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
Misschien heb je hier wat aan: http://download.pchome.net/php/dl.php?sid=11898

Verwijderd

Je kan ook system restore doen, dat werkt erg goed. Start op met safe mode, klik daarna op NO en restore naar een tijdstip voordat je DX 9.0 had geinstalled.

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

AJ

http://www.microsoft.com/...ductinfo/overview/faq.asp
zoals je ziet is dat niet makkelijk (kan niet bestaat niet volgens mij)
Bij firecat verwacht ik binnenkort wel wat moois voor XP, check dat af en toe even.
Probeer eerst een andere oplossing. Heb je wel sonar 1.3? Welke videokaart? Welke geluidskaart? Nieuwe (andere) drivers proberen; zoek tijdelijk een alternatief voor sonar. Als je hem er succesvol uit hebt gekregen hoor ik het graag.(werkt die chinese beta?)

[ Voor 104% gewijzigd door AJ op 01-01-2003 11:06 ]

Verwijderd

gewoon aangeven i386 komt hert wel goed

Verwijderd

gewoon aangeven i386 komt het wel goed

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 03:43:
gewoon aangeven i386 komt het wel goed
Er bestaat zoiets als een edit knop !!!!

Verwijderd

kweet het maar was te net te laat (zou dat de champoepel zijn??!) en dacht nog te kunnen wijzigen voor versturen. Dus niet, maar misschien heb je nog iets zinnergers te melden??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

DX8.1 staat standaard met Windows geinstalleerd...
* Aetje neuzelt ffies op de XP SP1 cdrom
Ja, de DirectX files staan in de /i386 dir, er staat helaas geen installer bij echter.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 03:43:
gewoon aangeven i386 komt hert wel goed
Nadat ik de hele i386 map had gekopieerd in de DXTEMP map en het batfile opstartte begreep ik pas wat je bedoelde...: het bat vraagt naar de drive letter en de dir op de xp cd...

In ieder geval: het werkte. Tenminste... ik kon Sonar 2.1 installeren. Daarna moest ik wel weer 9.0 installeren omdat dxdiag wat fouten vond en sommige games vreemd deden. Maar da's geen probleem: alles werkt nu naar behoren!

Verwijderd

hoe heb je dx 9 der nou afgehaald dan?.
ik zit ook maar te klooien en ik heb geen zin in een herinstall.

• AJ

AJ

Laat je ons ook nog effe iets helderder weten hoe of wat je gedaan hebt (wij hebben ook ons best gedaan voor jou) ik ben niet echt overtuigd dat je hem eraf gekregen hebt.
Thanx. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Okay.

- Download de uninstaller hier.

- Unzip de zip naar C:\DXTEMP (en niets anders!)

- Herstart XP in safemode en run UNDX9.bat vanuit de DXTEMP map.

Hij geeft dan ff een mededeling en vraagt je om op een toest te drukken. Stop de originele XP cd in je cd-drive. Daarna moet je de drive aangeven (E: of F: etc.) en vervolgens waar de map i386 zit. Daarna gaat het bat file aan de slag. Alles wijst zich vanzelf.
Hij kopieert dan van alles en nog wat. Bij mij kwam zo nu en dan de melding voorbij dat hij files niet kon vinden. maar hij ging gewoon door. (Neem er wel de tijd voor...!)

Uiteindelijk was 'ie klaar en na een herstart van XP kon je gewoon Sonar installeren. DX 8 was dus weer in ere herstelt. Alleen niet helemaal zoals het hoort: dxdiag gaf aan dat sommige files niet helemaal top waren (directplay 8 of zo) en er was iets mis met het scherm toen ik een game opstartte (alles was te smal). Ik heb toen DX 9 weer geinstalleerd (nadat ik alles was ik nodig had voor Sonar erop had gezet). Ik denk dat een herinstall van DX 8.1 ook goed zou werken. Denk ik...

Overigens... en dag nadat ik alles voor elkaar had, zette Cakewalk (de maker van Sonar) een utility op hun site waarmee dit alles overbodig was geweest.. :'(

• AJ

AJ

Ik had ook al bij cakewalk aangeklopt, maar uiteindelijk een dualboot gemaakt voor sonar. Werkt ook.
Nice cooperation, see ya! _/-\o_

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Op zich werkt Sonar prima onder DirectX 9. Alleen die verrekte setup wil niet als DirectX 8.1 er niet op staat.
Je kan http://www.cakewalk.com/Support/DirectXUtility.exe gebruiken om de setup te foppen. Dit programma is een wrapper om de setup heen en doet gewoon de recht toe recht aan installatie van het programma, waarna het prima draait.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
probeer deze link http://download.microsoft.../8.1/NT5/NL/DX81NTdut.exe hiermee kun je direct X 8.1 opnieuw installeren!! Ik hoop dat het lukt!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hebben jullie de datum van het topic gezien jongens? :)

en het was al opgelost

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
G33rt schreef op 26 april 2003 @ 13:17:
Hebben jullie de datum van het topic gezien jongens? :)

en het was al opgelost
Het punt was dat ik zelf dit probleem ook had en het was dus NIET opgelost. Voor de volgende persoon die op de GOT komt kan het dan wel zo handig zijn dat de juiste oplossing er bij staat. Maakt dus echt niet uit om een oplossing te schrijven op een oude topic hoor!
Pagina: 1