[dvd] Nero DVD speelt niet op stand alone

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Vreemd verschijnsel hier: DVD's gemaakt door Pinnacle Studio 8 of MyDVD worden prima door m'n DVD speler afgespeeld, maar DVD's gemaakt door Nero worden niet gespeeld. Ik heb me al suf gezocht, de handleiding van Nero gedownload, en ik doe alles volgens het boekje (video-dvd kiezen, iso/vob/buf files in video_ts zetten, branden). Maar spelen op een stand alone, ho maar. Op de PC speelt de DVD trouwens prima af.
Zit er wellicht een bug in Nero 5.5.10.0 of zie ik iets over het hoofd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eerlijk gezegd: geen idee. Misschien moet je een DVD (net als soms met een CD) afsluiten voordat je hem in kunt lezen in je standalone? zou best wel eens kunnen dat dat niet automatisch gebeurt bij nero (is bij cd's iig niet de standaardinstelling).

off topic: Dat heb ik dus weer gemist, dan nero 5.5.10.0 uit was....binnekort es ff downen. Mijn nero wil na een update van 4.nogwat naar 5590 namelijk alleen nog maar nero express opstarten. snap jij het snap ik het.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
The_Eagle schreef op 31 December 2002 @ 17:09:
Eerlijk gezegd: geen idee. Misschien moet je een DVD (net als soms met een CD) afsluiten voordat je hem in kunt lezen in je standalone? zou best wel eens kunnen dat dat niet automatisch gebeurt bij nero (is bij cd's iig niet de standaardinstelling).

off topic: Dat heb ik dus weer gemist, dan nero 5.5.10.0 uit was....binnekort es ff downen. Mijn nero wil na een update van 4.nogwat naar 5590 namelijk alleen nog maar nero express opstarten. snap jij het snap ik het.
Bij video DVD wordt ie automatisch afgesloten.
En die Nero Express kan je gewoon uitschakelen, zit ergens een optie voor.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Exact zelfde probleem hier... Oorzaak? Waarschijnlijk heeft nero een verkeerd UDF formaat ofzo, waardoor een aantal dvdspelers 't niet accepteren.

Ik fik DVD's dus (gedwongen) met Gear DVD. Perfect proggie, werkt voor dvd beter dan Nero imho (checked ook de IFO files enz)

Enne, Nero Express: Gebruik een ander serial, en je kan nero express uitschakelen... Een aantal (oudere) serials gaat over in Express-only bij de nieuwere versie.

Tegenwoordig is er ook NeroVision. (nog) niet geprobeerd, ben benieuwd wat dat is.

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 31-12-2002 18:24 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
DJSmiley schreef op 31 december 2002 @ 18:23:
Exact zelfde probleem hier... Oorzaak? Waarschijnlijk heeft nero een verkeerd UDF formaat ofzo, waardoor een aantal dvdspelers 't niet accepteren.

Ik fik DVD's dus (gedwongen) met Gear DVD. Perfect proggie, werkt voor dvd beter dan Nero imho (checked ook de IFO files enz)

Enne, Nero Express: Gebruik een ander serial, en je kan nero express uitschakelen... Een aantal (oudere) serials gaat over in Express-only bij de nieuwere versie.

Tegenwoordig is er ook NeroVision. (nog) niet geprobeerd, ben benieuwd wat dat is.
Thankx Smiley, nu weet ik dat het niet aan mij ligt. Blijkbaar dus een echte bug in Nero. Nu maar wachten op een fix. In de tussentijd gebruik ik weer gewoon Dazzle DVD Complete.
Heb even een mailtje naar Nero gestuurd met dit verhaal. Kijken of ze het kunnen oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 31-12-2002 19:11 ]

Verwijderd

Geen bug in nero maar je moet op een andere manier branden.
In nero kies je niet voor een DVD-Video maar voor een DVD-ROM (UDF).
Vervolgens zorg je ervoor dat je onder tabbald udf fysieke partitie 1.02 kiest. Maak de directories video_ts en audio_ts aan, sleep de bestanden naar video_ts en branden. De dvd werkt vervolgens perfect op een standalone, maar ook op bijv een standaard ps2.

suc6

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 19:40:
Geen bug in nero maar je moet op een andere manier branden.
In nero kies je niet voor een DVD-Video maar voor een DVD-ROM (UDF).
Vervolgens zorg je ervoor dat je onder tabbald udf fysieke partitie 1.02 kiest. Maak de directories video_ts en audio_ts aan, sleep de bestanden naar video_ts en branden. De dvd werkt vervolgens perfect op een standalone, maar ook op bijv een standaard ps2.

suc6
Huh? Ga ik meteen proberen. Maar waar is de optie dvd-video dan wel voor? Hij laat tenslotte gewoon video_ts en audio_ts directorties zien.

Verwijderd

Al 2 DVD's gebrand via DVD Video optie met nero en me panasonic setje speelt ze perfect af....

Ik heb BTW 5.5.9.17

Je maakt er geen multisession DVD van? ik krijg altijd de melding of je er wel een multisessie van wil maken, dan dus voor nee kiezen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 02:26 ]

Verwijderd

Microkid schreef op 01 January 2003 @ 01:46:
[...]

Huh? Ga ik meteen proberen. Maar waar is de optie dvd-video dan wel voor? Hij laat tenslotte gewoon video_ts en audio_ts directorties zien.
De exacte uitleg ben ik ook even kwijt, maar het heeft te maken met de bestandssysteem versie van de fysieke udf partitie. Als je bestandsysteem versie 1.50 gebruikt zal het namelijk ook niet werken. Een hoop standalones zijn niet compatibel met 1.50 maar wel met 1.02. Ik denk zelf dat de optie dvd-video dus ook minimaal 1.50 pakt. De optie dvd-video werkt dus gewoon en doet waar die voor gemaakt is. Het probleem zit hem in de standalones. Een hoop hebben er geen problemen mee, anderen wel. Voor mij werkt deze methode perfect.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Microkid schreef op 01 januari 2003 @ 01:46:
[...]

Nou, zojuist geprobeerd, en helaas, het werkt nog steeds niet.... :(
Ik wordt nu toch wel een beetje moe over Nero. Da's de eerste keer dat het pakket me in de steek laat. :'(

Is er soms een tooltje beschikbaar waarmee ik kan bekijken op wat voor formaat de DVD geschreven is enz, zodat ik kan kijken of er verschil is tussen DVD's gemaakt door Nero en door Pinnacle of MyDVD?

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 01-01-2003 12:12 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Even een update (voor degenen die ook problemen hebben met Nero 5.5.10.0) : ik ben terug gegaan naar 5.5.9.17 en nu werkend de door Nero gefikte video-DVD's prima in m'n stand alone speler. Blijkbaar toch een Nero probleempje dus....

Verwijderd

Er is een (gratis) alternatief.
Gebruik imgtools om een image te creeren en brand het met dvddecrypter.
Dit werkt (getest) bij de meeste stand-alones in tegenstelling to Nero
Pagina: 1