Toon posts:

[ASP]Login zonder dbase controle

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu al enkele maanden met ASP (vrije tijd) en bij alle sites tot nu toe gebruik ik steeds een inlogsysteem. De informatie waarmee je inlogt wordt gechecked met een database en als de naam en paswoord overeen komen ga je verder naar de goeie pagina. Nu wil ik eens iets anders doen, wat me simpeler lijkt, maar ik vind het niet.
Ik wil gewoon dat op pagina 1 de bezoeker zijn naam kan ingeven in een formuliertje, en op pagina 2 die naam terug afgedrukt wordt. Ik vind echter niet hoe ik de waarde van een formulier ofwel kan doorsturen, ofwel op pagina 2 dan kan opvragen om die weer te geven...Iemand help?

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

KMK

Jaja je bent al enige maanden met ASP bezig en je hebt nog nooit een request afgevangen?
Ik vraag me dan af wta je in godes naam gemaakt heb altijd

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

KMK

code:
1
2
3
4
5
<% If ((Request("Loginnaam") = "usernaam01") AND (Request("Loginpasword") = "23434efSecureword")) OR ((Request("Loginnaam") = "usernaam02") AND (Request("Loginpasword") = "23434efSecureword02")) Then %>
doe je secure code
<% Else
  Response.Write "U mag er niet in"
End If %>

Zo iets simpel

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

ASP is P&W kost... maar daar is het iets te simpel voor.. doe eens wat tutorials e.d., want dit is het eerste dat meestal behandeld wordt :)

Dit topic is gesloten.