[XP] Probleem met PIO4 en UDMA2

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Situatie is als volgt, ASUS AV7 met Promise Raid maar daar gaat het nie om, op de normale IDE poorten ATA66 zit op de:

Primary Master de: LG 52X CD-ROM
Secondary Master de: MSI 8348A Brander

Allebij horen ze UDMA2 aan te kunnen oftewel ATA33 de brander doet dat ook behalve de LG CD-ROM deze staat in bios als PIO4 terwijl die voorheen UDMA2 stond. Dit alles is gebeurd nadat ik overgestapt ben naar XP voorheen Win2K, nu heb al alles uit apparaatbeheer verwijderd maar nog steeds detecteerd ie uhm op PIO4 nu kan ik uhm in Windows wel instellen op DMA maar na herstart staat ie dan op Multi-Word DMA ofzo :? Wat houd dit in? Is dat ook zelfde als UDMA2 of is dat nog steeds PIO4 en heeft dit invloed op de snelheid?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het is asus a7v ;)

en je OS zal je bios niet overschrijven hoor.
dus dat ie van ata33 naar pio is gegaan ligt dan niet aan de OS maar dan heb je waarschijnlijk ook wat in de bios veranderd :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
chucky666 schreef op 31 December 2002 @ 16:44:
het is asus a7v ;)

en je OS zal je bios niet overschrijven hoor.
dus dat ie van ata33 naar pio is gegaan ligt dan niet aan de OS maar dan heb je waarschijnlijk ook wat in de bios veranderd :)
Hehe sorry typfout B) typlectisch

Nee oke dat begrijp dat het OS je bios nie overschrijft, maar als ik nou nix heb veranderd in het BIOS enigste wat er gebeurd is was een nieuwe brander AOpen omgeruild voor MSI 8348A en dat alles is op De Secondary Master veranderd.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Niels99 schreef op 31 December 2002 @ 16:50:
[...]

Hehe sorry typfout B) typlectisch

Nee oke dat begrijp dat het OS je bios nie overschrijft, maar als ik nou nix heb veranderd in het BIOS enigste wat er gebeurd is was een nieuwe brander AOpen omgeruild voor MSI 8348A en dat alles is op De Secondary Master veranderd.
heb je hem in de bios op auto staan of manual :?
anders een keer omdraaien.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 23:29
Heb hetzelfde probleem gehad, soms is XP de DMA setting gewoon kwijt en valt ie terug naar PIO. Handmatig terugzetten lukt niet meer, in jouw geval niet zo'n probleem maar ik had het met de brander. Erg vervelend als je 40 speed opeens nog geen 10x meer kan trekken. Oplossing: de driver voor zowel de cd-rom als de betreffende ide port uninstallen, reboot, XP zet ze weer terug en voila, dma is er weer.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Copycatz thanx, ik heb ff de VIA IDE Tool geinstalleerd, en die gaf aan dat de LG 52x alleen maar tot Multi-Word DMA2 ondersteund. En ja je heb gelijk hier gaat het om een CD-ROM speler minder erg, eigenlijk maakt geen moer uit. Maarja het viel zo op, iedergeval tis opgelost.

Pagina: 1