Toon posts:

donkere achtergronden in avi's vlekkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij alle films (avi-files) die ik download zijn altijd de zwarte/donkere stukken een beetje vlekkerig. Zowel op mijn monitor als op mijn breedbeeld TV. Waar ik het ook op projecteer. Ligt dat aan mijn videokaart? Of is dit altijd zo.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hangt af van de compressie. Stel je monitor eens in op 256 kleuren en kijk ff hoe windows eruit ziet... Bedoel je van die vlekken?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
Als je ze van p2p download heb je meestal files van +- 100 mb.
deze files zijn van zeer lage kwaliteit en worden gefilmd in de bioscoop.
de resolutie hangt rond de 150x120 en das niet egt mooi.
Er zijn enkele files in omloop van 700-1000mb en dat is 640x480 das wel mooi op TV

Burp

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het om divx gaat, zet dan de post-processing zo hoog mogelijk, dat scheelt in ieder geval in blokkerigheid, maar ik weet niet of je dat bedoelt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op je monitor ook? Bij mij op de monitor niet, maar wel op de TV-out.
Het kan in dat geval aan je kleurinstellingen liggen (moet op minimaal 24 bits) of zoals Nikel zegt aan de instellingen van de DivX codec.

@ da-dude: Wat jij bedoelt zijn zogenaamde 'cam' releases, dat heeft niks met het feit te maken waar je ze vandaan haalt, want van P2p kan je evengoed DVD rips halen.
Er zijn ook vrijwel geen 640x480 films in omloop, dan zou je namelijk nogal een vierkant breedbeeld effect krijgen.
Alle gereleasde DivX DVD rips zijn per file niet groter dan 700 MB (737.000.000 kB).
In de meeste gevallen kun je er vanuit gaan dat een bestand dat net onder 700MB ligt van goede kwaliteit is, en DVD rip, geen cam.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.