Heb een groot probleem met mijn Asus A7N8X deluxe bordje.
De 1e keer starte de pc gewoon normaal op.
Eenmaal in de bios heb ik de FSB van 100 naar 133 gezet.
Dan saven en exit.
Daarna starte de pc niet meer op.....kreeg geen signaal op het beeldscherm!
Ik heb daarna de CMOS jumper gecleard en de batterij verwijderd (stroom stond uit!!!). Steeds geen signaal! daarna eens een andere videokaart geprobeerd......no good! Daarna een andere cpu geprobeerd........no good!
Daarna een ander geheugen geprobeerd......no good!
Daarna alle componenten nog eens losgekoppeld en minimaal opgestart....dus videokaart+cpu+memory.......no good!
Ik weet het ook echt niet meer! Het moederbord krijgt wel stroom en werkt ook wel maar ik denk ook dat de bios naar de klote is! (bios versie AN8X3 1001.E)
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Het mobo maar retour sturen (kwam van Alternate uit Nederland) of ergens op de een of andere manier een nieuwe bios zien te krijgen??????
Heb ook nog gelezen op de froum site van Asus dat er nog veel meer mensen met precies hetzelfde probleem zitten als ik. Check out the link:
http://www.asusnetq.com.t...e=Motherboard&Model=A7N8X
mijn systeem:
AMD XP2400+ met Thermalright SLK 800 cooler
Apacer PC2100 256 MB geheugen
Asus A7N8X deluxe
Hercules 3D Prophet Radeon 9700 pro
420 Watt voeding van Levicom
Philips dvd drive en Yamaha cd writer
Thermaltake Xaser II kast
De 1e keer starte de pc gewoon normaal op.
Eenmaal in de bios heb ik de FSB van 100 naar 133 gezet.
Dan saven en exit.
Daarna starte de pc niet meer op.....kreeg geen signaal op het beeldscherm!
Ik heb daarna de CMOS jumper gecleard en de batterij verwijderd (stroom stond uit!!!). Steeds geen signaal! daarna eens een andere videokaart geprobeerd......no good! Daarna een andere cpu geprobeerd........no good!
Daarna een ander geheugen geprobeerd......no good!
Daarna alle componenten nog eens losgekoppeld en minimaal opgestart....dus videokaart+cpu+memory.......no good!
Ik weet het ook echt niet meer! Het moederbord krijgt wel stroom en werkt ook wel maar ik denk ook dat de bios naar de klote is! (bios versie AN8X3 1001.E)
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Het mobo maar retour sturen (kwam van Alternate uit Nederland) of ergens op de een of andere manier een nieuwe bios zien te krijgen??????
Heb ook nog gelezen op de froum site van Asus dat er nog veel meer mensen met precies hetzelfde probleem zitten als ik. Check out the link:
http://www.asusnetq.com.t...e=Motherboard&Model=A7N8X
mijn systeem:
AMD XP2400+ met Thermalright SLK 800 cooler
Apacer PC2100 256 MB geheugen
Asus A7N8X deluxe
Hercules 3D Prophet Radeon 9700 pro
420 Watt voeding van Levicom
Philips dvd drive en Yamaha cd writer
Thermaltake Xaser II kast