Toon posts:

Asus A7N8X Deluxe boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een groot probleem met mijn Asus A7N8X deluxe bordje.

De 1e keer starte de pc gewoon normaal op.
Eenmaal in de bios heb ik de FSB van 100 naar 133 gezet.
Dan saven en exit.
Daarna starte de pc niet meer op.....kreeg geen signaal op het beeldscherm!
Ik heb daarna de CMOS jumper gecleard en de batterij verwijderd (stroom stond uit!!!). Steeds geen signaal! daarna eens een andere videokaart geprobeerd......no good! Daarna een andere cpu geprobeerd........no good!
Daarna een ander geheugen geprobeerd......no good!
Daarna alle componenten nog eens losgekoppeld en minimaal opgestart....dus videokaart+cpu+memory.......no good!

Ik weet het ook echt niet meer! Het moederbord krijgt wel stroom en werkt ook wel maar ik denk ook dat de bios naar de klote is! (bios versie AN8X3 1001.E)
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Het mobo maar retour sturen (kwam van Alternate uit Nederland) of ergens op de een of andere manier een nieuwe bios zien te krijgen??????
Heb ook nog gelezen op de froum site van Asus dat er nog veel meer mensen met precies hetzelfde probleem zitten als ik. Check out the link:
http://www.asusnetq.com.t...e=Motherboard&Model=A7N8X

mijn systeem:

AMD XP2400+ met Thermalright SLK 800 cooler
Apacer PC2100 256 MB geheugen
Asus A7N8X deluxe
Hercules 3D Prophet Radeon 9700 pro
420 Watt voeding van Levicom
Philips dvd drive en Yamaha cd writer
Thermaltake Xaser II kast

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Eigenlijk geef je zelf min of meer het antwoord al: je las dat er nog veel meer mensen waren met precies hetzelfde probleem.
Terug met dat bord en eis een nieuwe (of desnoods een nForce 2 van een ander merk :) )

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik stuur het mobo morgen terug naar Alternate. Dan heb ik liever een ander Nforce 2 bordje, misschien dat van Abit.
Maar hopen dat ze het mobo willen omruilen.

Verwijderd

Misschien heeft het iets te maken met de jumpersetting op het bord zelf die heeft 2 keuzes 100 fsb of 133/166 fsb. Probeer hier iets mee.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het heeft te maken met de bios versie. Op verschillende forums wordt hier veel over gesproken. Je moet bios xxxx C hebben, de E versie en later lopen stuk als je Save & Exit doet. Je kunt de bios chip ook loshalen en terugsturen maar misschien is het handiger het hele mobo om te ruilen en als je weer een nieuw mobo krijgt met hetzelfde bios eerst een ouder bios downloaden en dan het oudere bios installeren.

Verwijderd

Hier hetzefde probleem

a7n8x dlx gekocht bij alternate met dezelfde problemen
dit bord geruild voor een nieuwe maar helaas weer hetzefde.

a7n8x rev 1.04 bios 1001.e

geprobeerd te booten met:

XP1800+
Athlon 800Mhz werkt met geen van beide

Mushkin 2100 DDR Highperf 2 modules
Crucial 2100 DDR cl2.5 4 Modules en wederom het werkt met geen van allen

Enermax 430
Asus GF44200ti
Asus GF2MX geen van beide werkt

de enigste foutmelding is bij een kaal bord met alleen de voeding aangesloten en
een hoofdtelefoon op de geluidsuitgang en dan zegt dat ding No CPU installed daarna geen enkele foutmelding meer

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:59

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb op de A7N8X bij aankoop BIOS 1001.G gekregen, en nu geflashed naar de nieuwste beta 1002.001 heet ie :). Nog geen probs gehad met booten o.i.d. dus terug met dat bord jah.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Het lijkt wel of iedereen dat geruilde bord weer mee krijgt. Ik heb ook een Asus A7N8X Deluxe bij Alternate vandaan gehaald en deze werkte voor geen meter. Dag erop terug gegaan. Nota bene onderweg een ongeluk met de auto gekregen! Nieuw (?) board meegekregen en deze werkt naar behoren. Wel geflashed naar de laatste, niet Beta, versie.

Wanneer je de geheugentimings niet goed instelt kan het probleem ook ontstaan. Een bios reset, met de batterij eruit zal dan uitkomst moeten bieden.

Dus eerste batterij eruit, dan jumper omzetten naar clear CMOS, dan jumper terugzetten en dan pas batterij er weer in.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik heb sinds zaterdag ook een A7N8X Deluxe, en heel vergelijkbare problemen. Ik heb de hele zondag retestabiel gedraaid (SiSoft Sandra burnin-tests zonder problemen), vervolgens ergens een reboot, in BIOS klok wat omhoog gezet en het display viel weg. Nu krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan de POST... systeem start op, CPU- en kastfans draaien, HD draait, CD-ROM draait, netwerklampjes branden, groene MB-lamp brandt, maar geen biepje dat alles okee is, en geen Voice Reports. Twas geen overheating, want vanochtend na 6 uur afkoelen met de kast open zelfde symptomen.

Ik heb BIOS reset geprobeerd, maar lees pas net ergens dat je daarvoor de jumper 5 minuten moet omplaatsen. Dat moet ik vanavond nog proberen. Maar de mensen hier hebben die al een oplossing voor hun problemen?

Mijn config:
• Asus A7N8X Deluxe
• Athlon XP 2200+ @ 1900Mhz (laatste setting)
• Asus 9180 Magic grafische kaart
• 2 * 512Mb Kingston DDR2700
• Geen PCI kaarten

Professionele website nodig?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb de Asus A7N8X gekocht en kreeg er ook de 1001.e bij
proc stond op 12 x 100 maar het is een xp1900
12x133 ervan gemaakt en hij deed het gewoon.
jumper van fsb staat wel op default.

Verwijderd

Ik heb gisteren ook een boot probleem gehad... niks werkte meer en ik wilde alles terug brengen..... het opsturen naar asus duurt alleen een euwigheid......

MAAR TOEN KWAM DE OPLOSSING!!!!!!!!

ik heb mijn mobo weer aan de gang gekregen :*) 8)

het enige wat je moet doen is alle stroomdraden en kabels op je mobo loshalen (ook monitor en UTP e.d.). daarna de bios battery loshalen en 10 minuten of een 30 minuten laten wachten. als echt alle stroom eraf is en verdwenen is uit je mobo kun je alles weer aansluiten en voila >:) _/-\o_ B)

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

ik ken het probleem :(
zodra ik iets in de bios verander ( al is het meer welke device als eerste boot) weigert hij te booten. clear bios en hij loopt weer... maar iets veranderen ho maar :(. dus boel retour aan asus, heb net een nieuwe binnen, heeft hetzelfde prob zowel met bios 1006 als 1007 grrrrrrrrrrrr
maandag maar weer terug

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Verwijderd

Heb ik ook deze boot probleem.
Dit doe ik dan altijd:
In de bios, niets instellen wel saven (F10).
Weer in de bios, nu kan je wat instellen, saven.
Zo boot mijn pc dan wel :)

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Ik heb een MSI KT3 Ultra 333 mobo, met daarop een AMD XP 2800+, GF4 TI4400, en geluidskaart en netwerkkaart en 2x harddisk en 2x cdrom. Als mijn computer van het lichtnet wordt gehaald voor langere tijd, dan herkent mijn moederbord de processor niet meer. De code v/d controle lampjes van het moederbord geeft dit aan. CMOS clearen en opnieuw FSB op 166 instellen en restarten helpt niet, of eens in de 70x. Na een jaar ongeveer ben ik erachter gekomen wat het best helpt, en alleen door in wanhoop alles te proberen. Als ik mijn slave harddisk uit de computer haalde nadat ik de FSB op 166 in had gesteld, herkende het moederbord de processor meteen.
Aangezien mijn bord een ander merk en ander chipset (VIA 4 in 1) is, lijkt mij het probleem wijdergespreid dan bij de Asus A7N8X-X of Deluxe. Aangezien alle borden hierboven en in mijn geval samengingen met een AMD XP processor, lijkt het mij dat de communicatie mobo-processor bij AMD mobo's soms niet goed werkt. Ik dacht dat het aan mijn moederbord lag, en was van plan de A7N8X-X te kopen, maar weet nu niet meer wat het beste is?

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
Na heel veel boot problemen met mijn A7N8X-E zoals mijn Promise SX6000 controller die niet wilde booten en dual memory & USBkeyboard issues onder de uberbios voor dit model is mijn probleem sinds gisteravond gefixed doordat ik mijn bios van mijn videokaart geflashed heb. Echt bizar dat hier blijkbaar het probleem zat, dus ik denk dit meld ik meteen even op tweakers. Ik heb een powercolor ati radeon 9700 pro 128mb kaartje en heb er nu voorlopig de ATi Fire GL X1 BIOS (9700) opgezet. Deze kaart staat standaard veel lager geclocked maar met een softwarematig tweak programmaatje heb ik de frequenties van het geheugen en core al netjes bijgesteld. Vanavond ga ik eens wat 3D testjes draaien om deze config te testen. Het systeem (A7N8X-E + XP2700 @ 2324 + 2x512MB Samsung pc2700 in dual 166 (5-2-2-2) + 2x WD800JB 80GB 8MBcache op SX6000 in Raid 0) draait tot nu toe superstabiel op windows XP pro. Ik heb de proc en geheugen al uitgebreid getest met sisoft sandra 2004 en dit loopt allemaal erg lekker, het enige waar ik mij dus nog zorgen over maak zijn de 3D prestaties van de ATi Fire GL X1 De 9700 pro chipset ziet hij dus wel, maar alle 3d opties zijn een stuk minder uitgebreid, ook heb ik niet de Catalyst drivers geïnstalleerd maar dus de drivers voor deze kaart (catalyst pakt hij gewoon niet)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 19:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

curry684 schreef op 27 januari 2003 @ 10:59:
Ik heb sinds zaterdag ook een A7N8X Deluxe, en heel vergelijkbare problemen. Ik heb de hele zondag retestabiel gedraaid (SiSoft Sandra burnin-tests zonder problemen), vervolgens ergens een reboot, in BIOS klok wat omhoog gezet en het display viel weg. Nu krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan de POST... systeem start op, CPU- en kastfans draaien, HD draait, CD-ROM draait, netwerklampjes branden, groene MB-lamp brandt, maar geen biepje dat alles okee is, en geen Voice Reports. Twas geen overheating, want vanochtend na 6 uur afkoelen met de kast open zelfde symptomen.

Ik heb BIOS reset geprobeerd, maar lees pas net ergens dat je daarvoor de jumper 5 minuten moet omplaatsen. Dat moet ik vanavond nog proberen. Maar de mensen hier hebben die al een oplossing voor hun problemen?

Mijn config:
• Asus A7N8X Deluxe
• Athlon XP 2200+ @ 1900Mhz (laatste setting)
• Asus 9180 Magic grafische kaart
• 2 * 512Mb Kingston DDR2700
• Geen PCI kaarten
Ik het zelf ook zo'n board en ik reset de CMOS op de volgende manier:

- Computer uit >:)
- Voedingstekker aan de achterkant eruit
- Powerknop even indrukken zodat de laatste stroom eruit is, lampjes gaan nog even branden
- CMOS batterij eruit
- 5 seconden wachten
- CMOS batterij er weer in
- Voedingstekker er weer in

Als je dan de computer weer aan zet is hij gecleared en draait hij op 100 Mhz. Bij booten geeft hij een error dat alles opnieuw moet worden ingesteld, stel alles opnieuw in en reboot weer... Zo werkt het, bij mij, altijd en ik heb het vaak gedaan in mijn overclock pogingen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tags NL op 12-02-2004 17:14 ]

https://powershellisfun.com

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

TS: Al van het die-on-save&exit syndroom gehoord? De A7n8X heeft daar behoorlijk last van, m.n. bij bepaalde BIOS versies.
Symptoom: je compu doet het, je veranderd wat in de BIOS, je saved en je BIOS is totaal verkloot. Oplossing: nieuwe BIOS chip of BIOS opsturen naar een flash bedrijfje.

Gebruik de search even op dit syndroom of kijk even in het 'grote A7n8X' topic deel 5. Ik geloof dat daar het e.e.a. wordt behandeld (de oplossingen zijn weer meegenomen naar deel 6 geloof ik).

AdB

Pagina: 1