Toon posts:

[Northbridge] Asus A7V333 Nb passieve cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de passieve cooler van mn asus boardje (a7v333) willen vervangen door er een van Zalman:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/nb32j1.gif

waarom?
omdat deze mij veel mooier lijkt door mn window :)

probleem !
Ik had laatst voorzichtig geprobeerd em eraf te halen, khad alleen het id dat ie muurvast zat ? Ik weet niet of ik nou gewoon nog ietsje harder moet trekken, of misschien iets anders moet doen?

Is het wel verstandig om de nb passieve cooler te vervangen ? ik ben van plan wel arctic silver onder de Zalman te gaan gebruiken.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

grom... had ik net een heel verhaal getiept, kresjt de puter :|
maar goed...
northbridge heatsinks zijn relatief makkelijk te verwijderen. haal je mobo uit je kast, draai hem om. op de achterkant zie je ter hoogte van de northbridge twee plastic pinnetjes uitsteken. als je deze twee pinnetjes tegelijk inknijpt, moet je de heatsink zo van de chip kunnen verwijderen.
let er bij het kopen/bevestigen wel op dat je bij je nieuwe heatsink ook nieuwe pennetjes krijgt ! als je nou geen nieuwe pennetjes krijgt, maak de heatsink dan vast met een mengsel van bv. bison geleidende lijm en de arctic silver. succes !

[ Voor 8% gewijzigd door reiker op 31-12-2002 16:18 . Reden: ff wat consistenter verhaaltje gemaakt :) ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Bij dat zalman ding krijg je mooie bevestigingsdingetjes en je krijgt er ook geleidende lijm bij :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
reiker schreef op 31 December 2002 @ 16:16:
grom... had ik net een heel verhaal getiept, kresjt de puter :|
maar goed...
northbridge heatsinks zijn relatief makkelijk te verwijderen. haal je mobo uit je kast, draai hem om. op de achterkant zie je ter hoogte van de northbridge twee plastic pinnetjes uitsteken. als je deze twee pinnetjes tegelijk inknijpt, moet je de heatsink zo van de chip kunnen verwijderen.
let er bij het kopen/bevestigen wel op dat je bij je nieuwe heatsink ook nieuwe pennetjes krijgt ! als je nou geen nieuwe pennetjes krijgt, maak de heatsink dan vast met een mengsel van bv. bison geleidende lijm en de arctic silver. succes !
hihi, ik had de pinnetjes losgemaakt, maar de heatsink zit aardig stevig vast, is er geen kans dat ik mn chipset beschadig als ik ietsje meer kracht zet? Ik ben bang dat ik em beschadig aangezien ie net nieuw is :S

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

er *is* een kans dat je je chipset beschadigt ja... maar ik acht de kans dat dat gebeurt vrij klein. om een voorbeeld te geven: een tijdje terug was ik een oud mobo voor een lang geleden overleden 80286 aan het slopen. wat ik ook probeerde, ik kreeg de chipset maar niet los :)
bovendien hebben chipsets een hard toplaagje, net als processoren. als je een processor tot sleutelhanger wilt omtoveren heb je met een diamantboortje de grootste kans dat het lukt. lijkt mij dus sterk dat je de chipset beschadigt als je de heatsink er af wilt trekken...
let wel: op eigen risico ! :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
reiker schreef op 31 december 2002 @ 17:49:
er *is* een kans dat je je chipset beschadigt ja... maar ik acht de kans dat dat gebeurt vrij klein. om een voorbeeld te geven: een tijdje terug was ik een oud mobo voor een lang geleden overleden 80286 aan het slopen. wat ik ook probeerde, ik kreeg de chipset maar niet los :)
bovendien hebben chipsets een hard toplaagje, net als processoren. als je een processor tot sleutelhanger wilt omtoveren heb je met een diamantboortje de grootste kans dat het lukt. lijkt mij dus sterk dat je de chipset beschadigt als je de heatsink er af wilt trekken...
let wel: op eigen risico ! :)
ok bedankt voor je informatie ;)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Pagina: 1