Hoe goede airflow verkrijgen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 00:45
Wat kan ik zoal verbeteren aan mijn airflow ?
Want nu is deze niet goed. Want ik als mijn kast open zet heeft mijn cpu frisser dan als deze toe staat !

Een FAN in het bovenste paneel ? Intake of Outake ?

Tips zijn welkom.

Mijn huidig schema:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gobien/case.jpg

.bmp voor duidelijkere figuur.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
heb je de FAQ bekeken??
daar staat wat juist en niet juist is..

• GoBieN-Be
sorry, ik zal es kijken

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
gat maken in de zijkant van je kast die boven op je proc (en grafische kaart) blaast...

Verder idd ff in de faq kijken en ff zoeken, zijn wel meer van dit soort topics geweest hier...

Verwijderd

niet die intake aan de onder kant van je voeding dan krijg je alleen maar de warmte van je cpu in je psu

• GoBieN-Be
@DocB: Dat zal niet gaan want mijn CPU cooler trekt lucht vanuit het koelblok en blaast deze naar buiten. Dus een koeler aan de zijkant die naar binnen blaast zal deze tegenwerken. Misschien één die naar buiten blaast ??

@soad: Daar zit geen ventilator. Maar in iedere nieuwere voeding zitten er toch zo'n gaten ? Ik dacht dat dit was om de warme lucht uit de kast te blazen.

• GoBieN-Be
Niemand ?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Je hebt 2x 80mm outtake en 1x 80mm intake, je kan zeker zelf raden wat het probleem is?

Plaats een sterkere intake fan, of maak ergens onderaan nog een blowhole en zet er een intake fan in.

• GoBieN-Be
Als je zegt 2x 80mm outtake bedoel je dan die 80mm van de PSU ? anders ik heb er maar 1 zitten.

Ik heb eigenlijk vanonder geen plaats meer om nog een intake te steken. Zou het helpen als ik m'n outake op 5V zet i.p.v. 12V (die van de PSU zal ik niet aankomen)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Uiteraard, die van je PSU is ook outtake.

Outtake zou ik nou net niét verminderen, dan krijg je een zwakke airflow.

Vergroot het intake gat naar 92mm, plaats een sterkere 80mm intake, of maak een extra blowhole in de zijkant van je kast, mogelijkheden genoeg.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

probeer anders de fan op je cpu eens om, mischien dat dat ook iets scheelt, en dan een extra van aan de zijkant !
en geen posts aub omdat er niemand reageert, met teksten asl "niemand" etc, dat leest heel vervelend, en de kans dat er dan minder gereageert word, is heel erg groot, mensen die vragen, worden overgeslagen :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• GoBieN-Be
@droupsnoet: ok zal ik niet meer doen.

@Jupiler: Ik zal eens kijken om ergens nog een intake bij te zetten. bedankt voor de raad.

Die intake moet liefst vanonder zitten zeker, omdat warme lucht stijgt en koude daalt.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Klopt.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 22:48

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Intake kan je ook plaatsen in het zijpaneel. ;)

Verwijderd

Doe je PC kast helemaal open, en zet er een Ventilator op! Nergens geen last meer van. ;)

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
@ivokox, behalve dan de wind in je haar ;)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Bekijk de FAQ eens en neem eens een kijkje in alle casemod topics hoe anderen dat gedaan hebben :) Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.