Toon posts:

[WinXP] ..bijna kapot na kijken van film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mij heeft WinXP (home) en hij heeft een behoorlijk probleem: Hij heeft een film (DivX) gekeken en toen ie op een bepaald moment problemen gaf(hij keek vanaf cd) (na iets meer dan een uur ging ie opeens helemaal 'stotteren'). Hij kreeg de foutmelding na het openen van bijna elk mogelijk programma (zoals progs in configuratiescherm, IE etcetc): ''kan geen toegang tot het pad of bestand krijgen. Misschien heeft u geen toegangsmachtigingen hiervoor."

weet iemand hier een oplossing voor?!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Rebooten.

Verwijderd

Met welk programma kijkt hij de film? Krijgt hij het probleem ook als hij de film bekijkt met andere programma's? Heeft hij alle updates geïnstalleerd voor XP?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
en dat had ie nog niet 20x gedaan dacht je?!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

HD kaduuk? (zo is bij wekkel ook wel eens een HD kapot gegaan ;( )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 15:50:
Met welk programma kijkt hij de film?
WindowsMediaPlayer (hij is hier nu btw)

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 31 December 2002 @ 15:52:
HD kaduuk? (zo is bij wekkel ook wel eens een HD kapot gegaan ;( )
hoe te checken? (en valt dit dan binnen de garantie hij is minder dan een jaar oud..)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Programma van de HD fabrikant. Even schijf maken met het te downen diagnostics programma

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 15:50:
KNIP Krijgt hij het probleem ook als hij de film bekijkt met andere programma's?
-Nee, hij kan geen progs meer openen, dus ook geen andere player.
Heeft hij alle updates geïnstalleerd voor XP?
-nee

ff extra info: misschien over die toegang: er zijn 3 users en bij alle 3 doet nix t meer.

Verwijderd

Topicstarter
hij kon wel nog een Word document openen, maar Word zelf niet (de directe programma's werkt niet; als hij dus op word.exe klikt doet ie et niet maar op bijv. "blabla.doc" doet ie t wel)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
tsja hoe kan dat..

de HDD heeft zich vergist in het wegschrijven van partitietabellen (denk ik.. bijvoorbeeld) omdat hij zo lang moest wachten op de cdrom..

lijkt me een goede gelegenheid om windows op nieuw er op te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 31 December 2002 @ 16:09:
tsja hoe kan dat..

de HDD heeft zich vergist in het wegschrijven van partitietabellen (denk ik.. bijvoorbeeld) omdat hij zo lang moest wachten op de cdrom..

lijkt me een goede gelegenheid om windows op nieuw er op te zetten
De installatie is pas een half jaar oud (net zoals de pc) en het is geen Power User, hij gebruikt zn pc eik alleen maar voor games etc. raar dan dat ie al zo snel fouten geeft...

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 16:01:
hij kon wel nog een Word document openen, maar Word zelf niet (de directe programma's werkt niet; als hij dus op word.exe klikt doet ie et niet maar op bijv. "blabla.doc" doet ie t wel)
Misschien een virus? :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Gewoon windows opnieuw installeren, werkt meestal wel! :P:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 17:14:
Gewoon windows opnieuw installeren, werkt meestal wel! :P:D
i agree

dit is duidelijk een fout die contant terug komt.

het makkelijkste is om winXP opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een virus? :?
Nou, ik zat hier ook aan te denken. Enige: ik heb de cd gebrandt en ik weet zeker dat ik er niet per ongeluk ofzso een virus op heb gezet en mn eigen pc is virusloos...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 16:18:
[...]

De installatie is pas een half jaar oud (net zoals de pc) en het is geen Power User, hij gebruikt zn pc eik alleen maar voor games etc. raar dan dat ie al zo snel fouten geeft...
spelletjes vervuilen vaak juist je pc aangezien die hun files ook vaak achterlaten als je ze verwijderd hebt en de duur van een installatie hoeft niks te betekenen heb zelf een win98 installatie gehad die binnen een week al verrot was terwijl ik er nog niks meegedaan had, er was simpel weg tijdens het installeren wat misgegaan wat na een tijd de rest omzeep had geholpen van de installatie

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je kan inderdaad gewoon 's een rotte install hebben..
doe je het een keertje over en dan werkt het ineens allemaal wel zoals het hoort...
Een rotte HD is ook een mogelijkheid..
en als die bak nog geen jaar oud is heb je daar uiteraard garantie op..
Maar probeer eerst eens een win98 diskie met scandisk er op...
en dan gewoon lekker een herinstall van xp..
als dat allemaal goed gaat kan je er wel vanuit gaan dat xp gewoon gaar was
Pagina: 1