Ik ben bezig met het mounten van een NFS-share op mijn server onder een map in mijn home-dir.
Ik heb het al eens (een tijdje geleden) werkend gekregen op deze manier, en ik doe vogens mij ook niks fout/ Ik heb de man nfs en google enzo geraadpleegt, en alles wijst erop dat ik het op de juiste manier doe. Maar uiteindelijk lukt het niet om hem read-write te mounten. Read-only gaat perfect, maar schrijven kan ik niet..
Dit is de /etc/exports van mijn SuSE 8.0 server:
Hij export de goede dir, en er staat een wildcard (lijkt me ok) en een 'rw' optie. Aan deze kant lijkt alles me ok. Ik heb het ingesteld via YaST2, dus opzich moet het goed zijn.
Dit is de /etc/fstab van mijn Debian Woody (stable) bak:
Dat die laatste regel niet goed uitgelijnt is, is niet erg, er staan IRL goede tabs tussen.
Heeft iemand een idee van wat ik hier fout doe?
Ik bedacht dat het misschien uitmaakte dat ik lokaal een andere user ('jebs') gebruik dan op de server, maar na een user 'jss' lokaal te hebben aangemaakt, en em daarin te mounten, werkte het nog steeds niet.
Bij voorbaat dank!
Ik heb het al eens (een tijdje geleden) werkend gekregen op deze manier, en ik doe vogens mij ook niks fout/ Ik heb de man nfs en google enzo geraadpleegt, en alles wijst erop dat ik het op de juiste manier doe. Maar uiteindelijk lukt het niet om hem read-write te mounten. Read-only gaat perfect, maar schrijven kan ik niet..
Dit is de /etc/exports van mijn SuSE 8.0 server:
code:
1
2
| /home/jss/ \ *(rw) |
Hij export de goede dir, en er staat een wildcard (lijkt me ok) en een 'rw' optie. Aan deze kant lijkt alles me ok. Ik heb het ingesteld via YaST2, dus opzich moet het goed zijn.
Dit is de /etc/fstab van mijn Debian Woody (stable) bak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| # /etc/fstab: static file system information. # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> /dev/hda1 / reiserfs defaults 0 0 /dev/hda2 none swap sw 0 0 /dev/hda4 /windows vfat rw,auto,user 0 0 /dev/hda5 /data vfat rw,auto,user 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 /dev/fd0 /floppy auto user,noauto 0 0 /dev/cdrom /cdrom iso9660 ro,user,noauto 0 0 /dev/sr0 /cdr auto ro,user,noauto 0 0 192.168.0.1:/home/jss /home/jebs/test nfs wsize=8192,rsize=8192 0 0 |
Dat die laatste regel niet goed uitgelijnt is, is niet erg, er staan IRL goede tabs tussen.
Heeft iemand een idee van wat ik hier fout doe?
Ik bedacht dat het misschien uitmaakte dat ik lokaal een andere user ('jebs') gebruik dan op de server, maar na een user 'jss' lokaal te hebben aangemaakt, en em daarin te mounten, werkte het nog steeds niet.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 15:46 ]