[FAQ + 5.1] Krijg het niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Heb net een 5.1 5100 setje gekauft. Werkt allemaal prima, behalve de center speaker. Ik dus de FAQ lezen en ik bleek niet de enige te zijn.

Ik topicjes gelezen, oa:

Creative® Inspire 5.1_prob met center box»»

Blijk je onder 'taak' iets te moeten selecteren, maar ik kan het niet vinden.

Screenshotje van de Surround Mixer:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/ss3.jpg

Waar moet ik nou precies klikken? Want ik kom er niet uit...

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 31-12-2002 15:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
weet je dat de center speaker bijna nooit meewerkt, alleen in games met EAX bijv. Dan wordt er een center speaker berekend door je comp. Maar in Windows en in Winamp enzo dan heb je gewoon geen center speaker, dit klopt wel.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat schijnt dus niet zo te zijn... het kán dus wel (lees die topics maar na)... maar ik kan die setting niet vinden...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 19:23

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Heb je geprobeerd om via "Configuratiescherm" -> "Geluiden en audioapparaten" de speaker indelen te veranderen in surround?
Ik had met mijn 4.1 setje problemen, ik kreeg alleen geluid via de voorste 2 speakers terwijl de Surround mixer wel op 4 speakers stond. Toen ik de speaker indelen in Windows veranderde was het probleem opgelost...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:51

Sick Nick

Drop the top!

kies het vakje EAX en kies voor film kijken en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar ik zit er ook mee :(, snpa geen hol vna dat andere topic... dus ik wil antwoord ook wel weten.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder windows XP kreeg ik het wel voor elkaar door te kiezen voor de 7.1 speakers i.p.v. 5.1.
Ik kreeg goed geluid uit alle 6 de boxen toen. Raar maar waar!

Misschien kun je zelf bij het programma wat je erbij hebt gekregen ook 7.1 selecteren. Probeer maar eens. Ik ben benieuwd.

Succes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vakje EAX geopend:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/ss4.jpg

Zie het nog steeds niks.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Havana, Als je simpel weg een mp3tje draait, dan zit daar geen center kanaal in, maar slechts meestal stereo. Je zal dan dus ook geen center horen.

Wil je dan toch een center horen, dan zal de stereo bron geupmixed moeten worden. Dit kan met de optie CMSS of MovieMode van Creative. Ik weet niet precies waar Creative deze optie heeft verstopt. Misschien bij de EAX instellingen of anders bij die mediaplayer van Creative, PlayCenter ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
dat zit toch alleen bij de Audigy 2? Bij de Audigy 1 staat het nergens in de instellingen

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

MovieMode zit bij de oude SBLive5.1 drivers van de CD. Helaas niet bij de nieuwe.
Bij de nieuwe (voor de SBlive5.1 en A1) alleen in PlayCenter dacht ik.

Alsof ze willen dat je alleen Playcenter kan gebruiken en geen Winamp etc..... Kan btw wel als je Playcenter ernaast open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

voor het centerkanaal moet je de geluidskaart laten goochelen met het geluid ja. Dat staat toch ook gewoon in die topics over de centerspeaker? Zoek eens met de help van creative op "movie mode".. En wat zit er onder dat knopje 'settings' op dat eerste plaatje dan.

Dit is echt gewoon een kwestie van de juiste optie instellen en even door die menu'tjes heengaan.

Overigens wil je helemaal niet dat de centerspeaker meedoet. 4 kanaals is met PC speakers wel een verbetering omdat het gewoon meer een 'stereo' effect geeft (vollerr ruimer geluid), maar de center is bedoeld voor center bij films/TV voor spraak dus, niet om muziek weer te geven.

Bij audio is meer niet gelijk beter ofzo

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 01-01-2003 20:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je TEST al geprobeerd in je opties dan kan je in ieder geval horen of hij het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
gewoon achter op de subwoofer ff het kabeltje wat tussen de pc en de sub zit van de center uittrekken en voila de center doet leuk mee met de muziek

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mensen.. omdat ik uit verveling weer dit soort topic ging lezen ben ik na bijna 2 jaar achter gekomen dat mijn geluidskaart en setje boxen meer heeft dan dat ik dacht..

ik had ook het probleem dat niets uit mijn center kwam behalve bij dvd kijken.
ik hoorde dat je met mp3 enzo ook geluid uit je center kan krijgen... die optie kon ik nooit ergens vinden.

uit de vorige help topic over 5.1 met centerspeaker lees je dan ook:

Om muziek te horen van de center speaker dient u volgende instructies te
volgen:

Selecteer Start >> Programma's >> Creative >> Creative Playcenter.

Klik op de "CMSS" knop ( of in de afspeelmodus: druk de 'CTRL' en de 'N'
tegelijkertijd in) en selecteer de 'Movie mode'

Selecteer Start >> Programma's >> Creative SB Live! >> Surround mixer >>
selecteer '5.1 speakers' in de luidsprekers selectie

gebruik dit en je hebt geluid uit je center speaker... en ik denk omdat de stereo ofzo vervormd wordt hierdoor is het geluid ook veel slechter.. als je dan ff gaat spelen met de eax effects in je surround mixer dan vind je vanzelf wat wel goed klinkt.
ik heb mijn mode op disco staan en subwoofer basscontrol ongeveer opde helft en het klijnkt uitstekend ;)

succes voor diegene die het nog niet hebben uit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
idd zit moet er ergens een knoppie CMSS te vinden zijn, als je dat aanzet emuleert ie software matig wat herrie dr bij
't kost meer CPU power, en 't klinkt minder 8)7
Maar erm CMSS moet ergens in 't panel EAX Console te enable'en zijn (aldus de screenies bij een audigy 2 review :) )

[ Voor 29% gewijzigd door ernst op 24-01-2003 17:22 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 20:46

Alpine

Twisted animator

Je moet de CMSS knop vinden in de Creative Play Center 3 en dan op Watch Movie mode klikken

edit:
Never mind

[ Voor 16% gewijzigd door Alpine op 24-01-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het ook niet voor elkaar met me sb live 5,1 geluidskaart en 5300 inspire.. en met CMSS knoppie lukt het ook niet.. alleen met een splitter.. dan krijg ik op alle speakers geluid maar dan is de kwaliteit ook ietsjes minder.

• havana
Ik schop dit topic even omhoog.

Ik heb dit ooit voor elkaar gekregen maar heb helaas wegens een virus gisteren mijn XP opnieuw moeten installen.. guess what.. nu krijg ik het nu dus niet voor elkaar.. ik heb echt alles geprobeerd. PlayCenter 2 geïnstalleerd, PlayCenter 3 geïnstalleerd... CTRL+N, het lukt allemaal niet.

Ik wil toch echt geluid uit 5 speakers, het interesseert me niet hoe slecht het klinkt!!

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1