IDE en floppy kabel weggepropt boven harde schijf slecht?

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Voor de airflow in mijn kast heb ik de ide kabels en nog een voedingsplug en de floppy kabel tussen mijn harde schijf en floppy drive ingepropt, dus daarboven is niet veel ruimte.

Nou heeft mijn IBM 60GXP het gister begeven, en las ik ook op het forum dat die dingen dood gaan bij de bosjes, maar vraag ik me toch af of het kwaad kan die kabels boven mijn harde schijf. Mijn plaat werd nooit erg warm. 31 idle. Maar laatst zag ik via speedfan de temp vlak voor ie crashte op 36 graden staan, en toen stond ie ineens op 0 graden en hing windows zich effe later op en was er niks meer mee te beginnen. Ik moet wel zeggen dat hij vrijwel continue heeft liggen lezen en schrijven sinds ik de computer gekregen heb, dat krijg je met kabel. Ook had ik 2 partities die 99% gefragmenteerd waren, lijkt me ook niet echt bevorderlijk. In de specs staat dat op 40 graden er 40000 start en stop cycles moeten kunnen. Maar of dat veel is weet ik niet.

Nu heb ik een maxtor gekregen, en lees ik dat die dingen nogal warm worden, dus vraag ik me af of ik die kabels niet beter ergens anders kan stoppen. Misschien dat ik dan toch maar een fannetje ervoor hang ofzo. Wil namelijk niet dat die maxtor hetzelfde lot gaat delen met de IBM.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het 7200 rpm schijven zijn die hun warmte niet kwijtkunnen is het toch aan te raden er een actieve koeling bij te zetten, en zorgen dat er geen kabels in de buurt hangen.

Een enkele hdd heeft eigenlijk niet zozeer actieve koelnig nodig, zo lang hij zijn warmte maar kwijt kan.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Terw_Dan schreef op 31 december 2002 @ 14:58:
Als het 7200 rpm schijven zijn die hun warmte niet kwijtkunnen is het toch aan te raden er een actieve koeling bij te zetten, en zorgen dat er geen kabels in de buurt hangen.

Een enkele hdd heeft eigenlijk niet zozeer actieve koelnig nodig, zo lang hij zijn warmte maar kwijt kan.
LOL,
geen kabels in de buurt van een hardeschijf?? Zijn die dingen tegenwoordig draadloos?

ontopic: Ik heb twee maxtors van 7200 rpm en daartussen zitten kabels, geen last van. (heb ook geen actieve koeling in de buurt van de schijf, wel 2 casefans (onder en boven))

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 31-12-2002 16:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Bij mij ziten de kabels er ook gewoon tussen een paar hdd's, dat doe ik al jaren zo en tot nu toe nooit problemen gehad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

XanderH schreef op 31 december 2002 @ 16:41:
[...]

LOL,
geen kabels in de buurt van een hardeschijf?? Zijn die dingen tegenwoordig draadloos?

ontopic: Ik heb twee maxtors van 7200 rpm en daartussen zitten kabels, geen last van. (heb ook geen actieve koeling in de buurt van de schijf, wel 2 casefans (onder en boven))
wat ik bedoelde met geen kabels in de buurt van de hdd is dat ze niet de hele oppervlakte bedekken van de hdd.
* TERW_DAN is nog wel zo slim dat hij weet dat een hdd draden nodig heeft.

• Xander
  • Nu online
Terw_Dan schreef op 31 december 2002 @ 16:59:
[...]
* TERW_DAN is nog wel zo slim dat hij weet dat een hdd draden nodig heeft.
offtopic:
Mag ook wel na 15417 posts.
Hoeveel hamers heb je eigenlijk?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kleintje81
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Als je HD niet een zogenaamde 'Breather Hole' heeft waarop duidelijk staat "Do not cover this Breather hole" (had ik bij mijn Quantum Fireball) >:) , moet het lukken.

Veel schadelijker is 2 hd's boven op elkaar met nog niet eens 1 cm ruimte ertussen. >:)

BF2 stats Systemen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kleintje81 schreef op 31 December 2002 @ 22:50:
Als je HD niet een zogenaamde 'Breather Hole' heeft waarop duidelijk staat "Do not cover this Breather hole" (had ik bij mijn Quantum Fireball) >:) , moet het lukken.

Veel schadelijker is 2 hd's boven op elkaar met nog niet eens 1 cm ruimte ertussen. >:)
Die heeft een IBM dus ook....:/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1