Toon posts:

k7t266 onboard sound en audigy sound tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf niet zeker te zeggen of dit topic in het Mobo forum of hier thuishoort, dus ik doe maar een gokje :p.

Goed, ik heb afgelopen week een nieuwe hoofdtelefoon gekocht en wil deze aansluiten op mijn onboard sound van mijn k7t266 van MSI. Dit omdat er geen plaats meer is op mijn audigy1 geluidskaart en ik geen zin heb om voor iedere scheet onder de tafel te kruipen om de plugjes te gaan verwisselen.
Nu blijkt dat de onboard sound uitgeschakeld wordt bij het installeren van een aparte geluidskaart (zo heb ik gehoord).
Ik wil dus graag weten of het mogelijk is om mijn onboard sound weer aan de gang te krijgen in combinatie met de audigy.

TY

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp wil je de sound van je ingeplugde soundkaart beluisteren door een koptelefoon in te pluggen op de interface van je onboard sound kaart ?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:16

DaRoot

Some say...

De onboard sound wordt meestal uitgeschakeld als je een losse geluidskaart hebt, maar je kunt hem zo weer aan zetten in het BIOS. Jij wilt dus beide soundcards tegelijkertijd hetzelfde geluid laten weergeven. Da's knap lastig volgens mij. Je kunt veel beter een koptelefoonsplittertje halen, kost je een paar euro'tjes maar. Die splitter doe je op de line-out van je Audigy. Op 1 uitgang van de splitter doe je stekker voor naar je speakers (of je stereo), en op de andere sluit je de koptelefoon aan.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Zit met eenzelfde probleem.
Maak gebruik van de digitale uitgang op de audigy, dit betekend dat de overige uitgangen geen aansturing meer krijgen.
Heb de AC97 onboard audio chip weer angezet in het BIOS, om de simpele pc speakertjes weer aan te sturen.

Niks noppes nada voor geluid krijg ik er nu uit.

Is hier een oplossing voor (patch oid) ?

Het liefst wil ik en de digitale uitgang van de audigy <b>en</b> de analoge uitgangen kunnen gebruiken, maar heb hiervoor niets kunnen vinden :-(
Dus gedaxcht aan de onboard AC97 chip, maar dan komt er helemaal niets uit

help :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 14:41:
...
Ik wil dus graag weten of het mogelijk is om mijn onboard sound weer aan de gang te krijgen in combinatie met de audigy.
Als je wilt dat ze hetzelfde afspelen, op hetzelfde tijdstip:
Nee dat kan niet, want windows ondersteund dat niet.
Hooguit dat er wat proggies zijn die dat kunnen, maar daar heb je dan ook weinig aan omdat dan toch de standaard windows dingetjes uit 1 geluidskaart komen.

Koop een splitter, da's een stuk makkelijker.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Nieuwste bios installeren, bij standaard eerste revivies van de bios, was er nog geen optie op de onboard geluidskaart in te schakelen indien er een andere was geinstalleerd, de latere biossen halen deze optie weer tevoorschijn :), je had dit beter kunnnen plaatsen in het mobo-forum.

http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp
(2) The BIOS will not automatically disable AC97 audio when PCI sound card is detected.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 23:19:
...
Heb de AC97 onboard audio chip weer angezet in het BIOS, om de simpele pc speakertjes weer aan te sturen.
...
Het nieuwste BIOS was dus al geinstalleerd.

Ik lees dus dat windows geen dubbelle audio-output ondersteund (onboard en PCI-kaart), das jammer.

Dan is de enige oplossing een splitter.
Of iets vinden wat de analoge uitgang enabled als je ook de digitale gebruikt en viceversa.

Iemand hier ervaringen mee ?>?

Verwijderd

Je kunt idd een splitter gebruiken, maar dat zou ik niet doen rechtstreeks naar je hoofdtelefoon. Standaard speakers gebruiken namelijk al 1,5 ohm / 5 watt (of andersom :+) dus x2 blaas je met een beetje pech je geluidskaart op. Gebruik de splitter om deze naar de AC97 input en sluit daar je hoofdtelefoon op aan. Je kunt namelijk wel de mixer gebruiken van de AC97 (in XP in iedergeval). Wat je ook kunt doen is in sommige specifieke programma's aangeven welke directsound/wavemapper wild gebruiken (bv winamp) zo is het mogelijk om winamp te gebruiken op je AC97 en spelletjes of dvd kijken op je Creative kaart. Wat ook nog kan is met een Professioneel DJ audioafspeel programma je AC97 te gebruiken om mee mixen als 2e output, of als monitor. Heb je gewoon stereo speakers aan je Audigy hangen, dan kun je met de KX-driver er voor zorgen dat uit 3 uitputs hetzelfde komt, dus hoef je niet te splitten en ook geen AC97 te gebruiken. Let echter wel dat deze drivers minder goed werken in spellen en geen EAX ondersteunen (altans nog niet). Wat je verder kunt doen is overschakelen naar linux die wel kan wat jij wil :P. Kijk hier ff op GoT er zijn namelijk zat vragen over 2 geluidskaarten.
Pagina: 1