Net een ADSL geinstalleert bij een kennis. Enkele opmerkelijkheden wil ik hier wel kwijt:
In de handleiding(en) en op de cd's(modem en kpn) staat nergens (het betreft KPN in combi met XS4ALL) dat bij de inloggegevens de naam niet naam@provider.nl is, maar moet zijn:
naam@xs4all-basic-adsl (of het was naam@xs4all-adsl-basic) en dan wel gewoon je password.
Verder bleek er nog iets opmerkelijks:
Daar het lokale 'netwerk' bestaat uit 2 pc's zonder hub lag er dus een utp crosscable. Wist ik niet.
Anyway, ADSL modem geinstalleert, kabel er in, kabel in pc, en hij doet het!
Op een cross cable dus. Nu staat in de handleiding wel "utp/cross/en nog" wat, maar ik blijf het mooi vinden, mocht iemand dus ooit problemen hebben met 1:1 utp, probeer dit.
Ook een vraag:
We willen de 2e pc ook aansluiten EN netwerken kunnen.
Het modem is de alcatel SpeedTouch 510 v4. ADSL Ethernetmodem.
Bij aanvraag werd vermeld dat er uiteindelijk 2+ pc aan zouden komen. Dit moest kunnen aldus xs4all
Nu de vraag: wat hebben we nog nodig naast de
2 reeds geinstalleerde 10/100 netwerk kaarten in elke pc 1
Na het adsl modem alleen een hub of kan een switch ook?
moet de crosscable tussen modem en pc's nu wel vervangen worden voor 1:1 ?
kortom, is het volgende goed wat ik concludeerde na ontzettend veel info op dit tweakers net en diens faq's:
modem is niet getweaked, wel bezit ie een router (geen extra poorten helaas)
(Dus hij heeft alleen adsl in, ethernet uit)
moet worden:
adsl modem met 1:1 naar een switch/hub, dan 2 x 1:1 utp naar de modems (auto ip) en klaar?
Verder nog wat nodig?
Liever geen software 'oplossing' daar het mooiste is als beide pc's onafhankelijk internet op kunnen en dan niet ook de ander hoeft aan te staan.
In de handleiding(en) en op de cd's(modem en kpn) staat nergens (het betreft KPN in combi met XS4ALL) dat bij de inloggegevens de naam niet naam@provider.nl is, maar moet zijn:
naam@xs4all-basic-adsl (of het was naam@xs4all-adsl-basic) en dan wel gewoon je password.
Verder bleek er nog iets opmerkelijks:
Daar het lokale 'netwerk' bestaat uit 2 pc's zonder hub lag er dus een utp crosscable. Wist ik niet.
Anyway, ADSL modem geinstalleert, kabel er in, kabel in pc, en hij doet het!
Op een cross cable dus. Nu staat in de handleiding wel "utp/cross/en nog" wat, maar ik blijf het mooi vinden, mocht iemand dus ooit problemen hebben met 1:1 utp, probeer dit.
Ook een vraag:
We willen de 2e pc ook aansluiten EN netwerken kunnen.
Het modem is de alcatel SpeedTouch 510 v4. ADSL Ethernetmodem.
Bij aanvraag werd vermeld dat er uiteindelijk 2+ pc aan zouden komen. Dit moest kunnen aldus xs4all
Nu de vraag: wat hebben we nog nodig naast de
2 reeds geinstalleerde 10/100 netwerk kaarten in elke pc 1
Na het adsl modem alleen een hub of kan een switch ook?
moet de crosscable tussen modem en pc's nu wel vervangen worden voor 1:1 ?
kortom, is het volgende goed wat ik concludeerde na ontzettend veel info op dit tweakers net en diens faq's:
modem is niet getweaked, wel bezit ie een router (geen extra poorten helaas)
(Dus hij heeft alleen adsl in, ethernet uit)
moet worden:
adsl modem met 1:1 naar een switch/hub, dan 2 x 1:1 utp naar de modems (auto ip) en klaar?
Verder nog wat nodig?
Liever geen software 'oplossing' daar het mooiste is als beide pc's onafhankelijk internet op kunnen en dan niet ook de ander hoeft aan te staan.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)