Auto antenne stoort

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Omdat m'n oude antene afgebroken was heb ik gister een nieuwe gehaald.

Nou is het zo dat er in de antenne een versterker ingebouwd is dus er zit een 12V snoer aan, maar de antenne kan alleen in m'n auto aangesloten worden aan de versterker van de oude antenne .

Dit omdat de antenne achter op m'n dak zit. En ik zie het niet zitten om de hele hemel er uit te halen om een nieuwe kabel te trekken.

Het probleem is het volgende.
Omdat de antenne aan de oude versterker wordt aangesloten dacht ik, ik moet natuurlijk deze ook spanning geven anders geeft ie geen signaal door.

Maar aangezien de antenne zelf ook dus een versterker heeft zou deze ook 12v moeten krijgen 8)7

Als ik beide 12v geef dan ruisen de meeste zenders.
Als ik per 1 aansluit met 12v ook :'(

En als ik helemaal geen 12v op beiden zet dan is het ontvangst van 2 zenders op dit moment goed (heb het nog niet rijdend geprobeerd).

Hoe kan ik dit het beste oplossen zonder nieuwe draden te trekken en toch gebruik makend van een van de twee versterkers :/

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Blijkbaar raakt de tuner overstuurt met 2 versterkers en als er 1 geen spanning heeft laat hij
weinig signaal door.
Gebruik of helemaal geen versterkers of 1 of koop een antenne zonder versterker.
Heb je trouwens geprobeerd om de versterker die het dichts bij de radio zit op 12 volt te zetten of heb je alleen de eerste vanaf je antenne getest.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb al beiden versterkers onafhankelijk van elkaar op 12V gezet. maar nog steeds ruis.

Nou zat ik erover te denken om de versterker die in de antenne ingebouwd zit (is een kleine printplaat met wat weerstanden ) te verwijderen.

Alleen zit ik dan met de vraag mat ik met de coax draad moet doen die dan losgesoldeerd worden. :?

Moet ik de kern van deze draad solderen aan de draad die in de sprit van de antenne ingaat :?
en moet ik de mantel van de coax aarden :?

ik zeg maar wat dus als dit niet klopt aub tips.

(trouwens , als ik m''n oude antenne bekijk zie ik dat er een draad die een weerstand heeft de sprit in gaat.Maar omdat ik de rest niet heb(aansluiting naar de versterker ) weet ik dus niet wat er met de mantel van de draad gebeurt)

iRacing Profile Flickr