Toon posts:

Waarden Asus probe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus moederbord met een Athlon XP 2000+ processor die op normale snelheid draait. Nu krijg ik de laatste tijd nogal wat rare meldingen van Asus probe, zoals een fan die het niet meer zou doen en beneden de ingestelde waarde valt en ook dat de voltages niet in orde zijn, deze varieren nogal, ook de Vcore ik weet niet precies wat dat inhoud, deze staat soms op 3,3 v ongeveer terwijl deze normaal op 1,808 volt staat. Ik merk niet echt dat mijn Pc zich anders gedraagd. En na een tijdje is het weer als normaal, hij hersteld zich wel. De temperatuur is rond de 55 graden celcius van de processor en 43 graden van het moeder bord.

Dit is een link naar een afbeeldig van hoe het er in Asus probe uitziet:
http://213.51.58.113/Asusprobe.gif

Mijn vraag is nu of het kwaad kan, wat de eventuele oorzaken zouden kunnen zijn en of ik er iets aan moet doen.

Hardstikke bedankt en iedereen alvast een prettige jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zou het proggie weggooien en MBM installeren :)
werkt veel lekkerder en je kan gelijk kijken of het daar mee wel goed gaat.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eventuele oorzaken? Asus Probe itself!

Gebruik eens een fatsoenlijk monitoringssoftware in plaats van Probe, zoals Motherboard Monitor, Speedfan, etc..etc.. :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gebruik maar speedfan veel eenvoudiger en geeft de voltages en temps goed weer. Hier te downloaden maar met asus borden kan het wel zijn dat de temps een beetje afwijken.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad zou zeker kunnen, alleen het rare was dit was eerst niet...... Ik heb dit programma altijd op de achtergrond draaien en heb er 3 maanden geen problemen mee gehad. Nu heb ik de computer verhuisd naar beneden en begon het probleem. Ik heb wel de kast open gehad op een hardeschijf er uit te halen en heb wat windows updates gedaan (misschien dat dat het is?).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
BalusC schreef op 31 december 2002 @ 14:10:
Eventuele oorzaken? Asus Probe itself!

Gebruik eens een fatsoenlijk monitoringssoftware in plaats van Probe, zoals Motherboard Monitor, Speedfan, etc..etc.. :)
Het zou niks uitmoeten maken, want ieder programma haalt het van de smbus af, en dan gaat ie het pas verwerken. Trouwens wel knap voor zo'n programma om 3 cijfers achter de komma nauwkeurig te zijn :P.
Pagina: 1