Binnen enkele dagen krijg ik (eindelijk) een ADSL verbinding aangelegd. Deze verbinding zal door de provider aan de switch (3Com® SuperStack® 3 Switch 3300 24-Port) worden gehangen, met als gevolg dat iedereen dus kan internetten.
Dit is alleen niet helemaal de bedoeling.
Het is de bedoeling dat enkele pc's volledig kunnen internetten, enkele pc's alleen anti-virusdefinities kunnen downloaden en enkele pc's die helemaal geen internet mogen hebben.
Nu vroeg ik mij af of ik dit op server (windows 2002 advanced server) of in de manager van de switch moet instellen? Weet iemand welke van de twee en zou iemand een tipje van de sluier kunnen lichten over hoe ik dit moet gaan aanpakken (ben ik benieuwd naar, maar kan ik nu niet uitproberen; server staat ergens anders)
Alvast bedankt!
Dit is alleen niet helemaal de bedoeling.
Nu vroeg ik mij af of ik dit op server (windows 2002 advanced server) of in de manager van de switch moet instellen? Weet iemand welke van de twee en zou iemand een tipje van de sluier kunnen lichten over hoe ik dit moet gaan aanpakken (ben ik benieuwd naar, maar kan ik nu niet uitproberen; server staat ergens anders)