Win XP Pro install na recente virus besmetting

Pagina: 1
Acties:

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ja,misschien hoort ie ergens anders thuis in de FAQ kon ik in ieder geval niks vinden,maar het volgende probleem:

Na het oplopen van het Yaha virus kon ik nergens meer in komen en het enige wat nog overbleef was een nieuwe Install van Windows.

Makkelijker gezegd dan gedaan want ik liep ook daar telkens tegen een probleem aan en dat varieerde van Setup fail of anderszins.

Op een gegeven moment liep ie wel en kon ook alles bereiken,maar het opstarten duurde dik 4 minuten en ook kreeg ik daarvoor eerst een soort witte balk( soort ritssluiting) en die liep door zoals je een game laadt.

Nu heb ik dus op me HDD 3 partities gemaakt en de install op C: deed vreemd,maar de install op D: loopt zonder problemen( ook het opstarten gaat als een speer)

Dus nu C:\ diverse progjes
D:\ Windows
E:\ Games

Zodra ik Win op C installeer ben ik weer bij af qua opstarten!!

Systeem verder:
PIV 2.0 ghz
Maxtor 60 gb 6YO60LO
Chaintech mobo
ddr 512 geheugen
Geforce 4 Ti 4200

Nou hoorde ik ook ergens iets over dat er op me HDD iets mis is,maar kan je dat fiksen op een of andere manier(fixmbr of fixboot)....of moet ik altijd Win install doen op D:\

PS>>> De hele grote van de HDD wordt ( 60 gb) wordt gewoon herkend!

[ Voor 3% gewijzigd door Flame17 op 31-12-2002 13:35 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

fdisk mbr denk ik dat je bedoeld... betekent einde huidige partities dus toetie foetsie

topic hoort dus in wos

edit:
Goh... weer wat geleerd door wat reacties hieronder. :) :)
Kapotte Maxtor ook nog. Rare ontknoping.....

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 31-12-2002 15:52 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

format alles en install windows op c: dan met pm magic d: en e: aan maken is een oplossing..

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:07

SkyStreaker

Move on up!

c:\FDISK /MBR en nee... dat haalt niet je gegevens weg. Probeer anders eens partition magic 8.0 of iets in die trent (XFDISK valt vast ook wel ergens te downen - shareware)

(voordat je gaat knoeien - B A C K U P P E N ! ! ;))

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, je partities blijven gewoon behouden wanneer je FDISK /MBR gebruikt :)
Een ander handig tooltje is MBRWORK.

En nee, dit gaat voorlopig niet naar WOS, het ligt duidelijk aan de HDD. Zo kieskeurig is WinXP ook weer niet ;)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
het gaat mij erom dat ik wel Install kan doen op D en iet op C,want dan start ie retelangzaam op....op D gaat ie wel van kiet!!

Dus ik denk aan een fail op me HDD( aan het begin van de HDD) naar aanleiding van het virus...of praat ik nu poep!! 8)7

Ter info>>>>

Ik heb dus alles opnieuw geinstalleerd na de besmetting,dus een komplete Format C:

[ Voor 17% gewijzigd door Flame17 op 31-12-2002 13:43 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Mr. Happy
  • Laatst online: 01-12-2025
Je kunt met MaxBlast (het check progje van Maxtor) controleren of er fouten op de schijf zitten. Met de foutmeldingen die dit pakket teruggeeft zou je bij je leverancier gewoon een nieuwe moeten krijgen.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met enkel Format C: haal je de MBR nog niet leeg..

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
BalusC schreef op 31 December 2002 @ 13:45:
Met enkel Format C: haal je de MBR nog niet leeg..
Oke....ik weet niet hoe dan wel...iemand wel...ik heb bij Herstel wel fixmbr gedaan??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euhh.. lees eens terug B)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
test gedaan voor HDD>>>

Run Smart Self Test== Failed.

Code === Y2SR03...

Ik gooi hem in Google en check de site van Maxtor...iemand misschien een snelle oplossing??

• Mr. Happy
Code noteren, retour verkoper harddisk en omruilen.
Ik had dezelfde foutmelding, geen probs van gemaakt.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Kan niks vinden op Google ofzo en heb nu mail gestuurd naar Maxtor

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
All other six digit error codes indicate that the drive should be replaced. The PowerMax diagnostic will typically provide a short description regarding the test that failed. However, there are no "user-serviceable" or field replaceable parts on the hard drive. Therefore all drives with a valid six digit code should be replaced.

c/p van site Maxtor..

Dus ik ga maar naar de heren verkopers terug..

Thanks voor de info...

sorry....vergat de EDIT knop!!

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 31-12-2002 15:00 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ivm vraag van de verkoper>>>
Kan het zijn dat het Virus me Hard disk heeft gesloopt??...aangezien ik morgen ff terug ga..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Arno schreef op 01 januari 2003 @ 15:38:
Ivm vraag van de verkoper>>>
Kan het zijn dat het Virus me Hard disk heeft gesloopt??...aangezien ik morgen ff terug ga..
Ik denk het niet. De afgelopen week kreeg ik gemiddeld 4 keer per dag dat Yaha virus. Nog geen last van gehad.

[ Voor 51% gewijzigd door Xander op 01-01-2003 16:39 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
XanderH schreef op 01 januari 2003 @ 16:39:
[...]

Ik denk het niet. De afgelopen week kreeg ik gemiddeld 4 keer per dag dat Yaha virus. Nog geen last van gehad.
Ja, kan wel wezen,maar bij mij zat ie ook daadwerkelijk op me Systeem,dus langs Norton geglipt!!

Alles vast!!

• Xander
  • Nu online
tja, toch lijkt het me gek dat het je hardeschijf kapot maakt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Maar het kan natuurlijk wel, je kan gewoon kijken wat ze bij die winkel zeggen. Als ze hem omruilen sturen ze hem ws toch terug naar Maxtor en daar maken zij geen probleem van!

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

wat is dat nou voor onzin om je hd te gaan garantie'en :?

Ik heb wel een paar keer fdisk /mbr voorbij zien komen maar jou (topicstarter) niet zien zeggen van "ja dat heb ik gedaan maar het hielp niet" (of ik wordt scheel :P), doe dat dan eerst es...

Er bestaan tig virussen die gewoonweg in je bootsector gaan zitten en die kan je alleen maar resetten met fdisk /mbr, dit yaha ding zal ook wel zo'n virus zijn dan :P

BalusC, jij met je B) altijd 8)7

Hoi

• Xander
  • Nu online
NoBody schreef op 02 January 2003 @ 09:41:
BalusC, jij met je B) altijd 8)7
offtopic:
LOL

• Mr. Happy
Als Maxtor zegt dat de schijf defect is en je 'm om moet ruilen voor een nieuwe... Wat zou je je dan druk maken. Daarbij heb ik nog nooit van een virus gehoord wat de harddisk fysiek kapot maakt...

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ik heb dus wel via opstartdisk van Win 98 fixmbr gedaan...ook onder Setup van XP win...druk op R en daarna dus ingetikt fixmbr..wilt u verder gaan...JA...

Als dat niet goed genoeg is dan zal ik nog ff gaan kijken via opstart disk of Fdisk /mbr wel helpt...dus je bent niet scheel als dat iets anders is dan dat ik heb gedaan.

Ondertussen wel al breicht dat ik de disk kan omruilen,met scan van Maxtor krijg ik dus een code van 6 items en Maxtor zegt dan op de site dat je moet omruilen.

Ik kom er dus nog wel op terug...

PS....deze B) vind ik wel 8)7 wanneer je hem gebruikt in het geva van Balus C

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Arno schreef op 02 januari 2003 @ 14:13:
Ik heb dus wel via opstartdisk van Win 98 fixmbr gedaan...ook onder Setup van XP win...druk op R en daarna dus ingetikt fixmbr..wilt u verder gaan...JA...

Als dat niet goed genoeg is dan zal ik nog ff gaan kijken via opstart disk of Fdisk /mbr wel helpt...dus je bent niet scheel als dat iets anders is dan dat ik heb gedaan.

Ondertussen wel al breicht dat ik de disk kan omruilen,met scan van Maxtor krijg ik dus een code van 6 items en Maxtor zegt dan op de site dat je moet omruilen.

Ik kom er dus nog wel op terug...

PS....deze B) vind ik wel 8)7 wanneer je hem gebruikt in het geva van Balus C
ok dan, schop 't topic maar omhoog dan lees ik 't (misschien) wel, misschien omdat ik veel in de HK zit en een enkele keer ff een stuk of 20 tech posts maak 8)7

ennehm mijn bedoeling was niet om hier een discussie te starten over dat B) hoor ;)

Hoi

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Nou...ik heb dus weer alles geprobeerd maar op de C schijf wil het nog steeds niet lukken,maak ik een partitie D bij dan kan ik hem daar wel op zetten(Win XP Pro SP1)

Krijg de melding van Windows tijdens Set up....zeg maar bij Verwijderen bestanden de melding: Kan C:\windows\inf\noau.inf. en daronder FOUT #1392 niet verwijderen...ook bij opnieuw gaat het niet...bij annuleren krijg ik nog 3 a 4 keer een melding met wel andere kreten erbij.

Het installen gaat dan gewoon verder,maar bij reboot gaat het al weer fout...sommige bestanden kunnen niet worden gelezen en win start opnieuw op en gaat dan scandisk uitvoeren...heleboel zwevende bestanden worden dan geplaatst en daarna weer reboot en daarna Win XP maar dan aangepast thema.

Nu weer draaiende op de Partitie D:\ en alles loopt weer normaal.

Ik snap er niks meer van...ik denk dus toch de HDD...ik ben ik gek en doe ik wat verkeerd.

Fdisk /mbr ondertussen ook al geprobeerd

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Arno schreef op 31 December 2002 @ 14:29:
test gedaan voor HDD>>>

Run Smart Self Test== Failed.

Code === Y2SR03...
Sja, dan lijkt het me wel duidelijk dat je de HDD gewoon moet inruilen? Liever een gezonde HDD dan een halfgaar exemplaar ;)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Al met al ben ik dus wel lekker aan het stoeien geweest met de PC en steeds maar denkend aan het probleem Virus omdat me HDD maar net 3 weken oud is :r

In het vervolg zal ik dus maar eerder een test dan van Maxtor en aan de hand daarvan het vervolg instellen...scheelt denk ik wel wat tijd!!

Voor de rest..... B) op en goed lezen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

BalusC schreef op 05 januari 2003 @ 22:08:

[...]
Sja, dan lijkt het me wel duidelijk dat je de HDD gewoon moet inruilen? Liever een gezonde HDD dan een halfgaar exemplaar ;)
Misschien het yara virus op zijn Maxtor flop :? :+

Nee, geintje. Omruilen, die HDD-tools liegen er niet om....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1