Wat houd hacken in???

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik ben wel eens benieuwd hoe er wordt gehackt. Eigenlijk weet ik helemaal niet wat het principe is. Wie weet hoe dat in zijn werk gaat???

Iemans sugesties. Ik wil niet gaan hacken, maar wil wel weten hoe dat wordt gedaan.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

lees dit eens zou ik zegge :)
http://gateway.evonet.globe.nl/hackerscorner/hhbk.html

een klein handboekje :P

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
What are hackers:

The hackers are pioneers in understanding technologie and science,
creating and manipulating environment systems to gain and spread
knowledge.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

He, da's een vette link :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 10:25 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd hoe er wordt gehackt. Eigenlijk weet ik helemaal niet wat het principe is. Wie weet hoe dat in zijn werk gaat???

Iemans sugesties. Ik wil niet gaan hacken, maar wil wel weten hoe dat wordt gedaan.[/quote]Mijn definitie: Hacken is het oplossen van problemen door technologie op een verrassende manier toe te passen.

De meeste mensen denken echter dat hacken 'inbreken in computers is', en hoewel het dat wel kan zijn, is het dat niet. Je kan namelijk ook inbreken in computers zonder te hacken (denk aan script kiddie's, die kant-en-klare programma's gebruiken om in te breken), en het inbreken van computers met de bedoeling schade aan te richten of eigen gewin eruit te halen (anders dan het uitproberen van iets en het toenemen van kennis) heet cracken.

Misschien dat deze uitleg wel weer de heilige oorlog van definities aanwakkert, maar dat zij dan maar zo ...

Verder klinkt het 'ik wil wel weten hoe het gaat' nogal dom. Een hack is namelijk vernieuwend, en als je van iemand een hack bedenkt en je een kant-en-klaar programma (of instruktie) geeft hoe je dat na kunt doen, ben je niets meer dan een script kiddie.

Als je wil weten hoe je hackt, neem dan een probleem, verzamel daar kennis over en kijk of je dat probleem kunt oplossen. Dat vergt dus discipline, aanleg en volhoudingsvermogen.

Enjoy ;)

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik bedoel dus ook echt hacken, en niet cracken. Want voor die mensen heb ik geen goed woordt over. Behalve als ze verschillende sites cracken die er beter niet kunnen zijn op het internet.

Ik wil gewoon weten hoe je zoiets aanpakt. Of kan iemand uitleggen hoe bijvoorbeeld een site is gehackt. Bijvoorbeeld hotmail ofzo?

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Ik heb niks toe te voegen behalve dat je een t van mij krijgt.

Aardig he? :)

Verwijderd

't grootste misverstand over wat hacken is is niet het verschil tussen hacken en cracken, maar dat hacken OP ZICH weinig te maken heeft met het internet/netwerken.

hacken is 'officieel' het modificeren van iets. en dat is in de ruimste zin van de betekenis. zoals je vaak op sites (voor unices) ziet, zijn kleine 'hacks' van programma's gemaakt door anderen. Dit kan een bugfix, een extra optie, of gewoon een persoonlijke aanpassing zijn van het programma (dit slaat op opensource software dus). linus torvalds e.v.a. hacken bijvoorbeeld constant de linux kernels, en verbeteren 'm op die manier.
het hacken van een netwerk (alle soorten, dus niet alleen tcp/ip) (of netwerksoftware) houdt niets meer in dan het zoeken naar bugs daarin, en die verbeteren, of gewoon nieuwe toepassingen hiervoor bedenken. dit is dus slechts een klein facet van wat het echte hacken inhoudt, maar het is wel het beruchtste. want zodra er weer ergens een bug in is gevonden, komt het op de grote security-sites, en wordt er wel een backdoor voor geschreven. zodra iemand dat gebruikt, dan is het cracken. en dat is slechts een zwakke afleiding van wat hacken echt inhoudt.

als iemand 't tegen mij over hacken heeft, denk ik aan wat ik hierboven heb beschreven, en niet aan het inbreken in computersystemen.

en scriptkiddies.. pff. kill 'm all >:)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 20:45 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik bedoel dus ook echt hacken, en niet cracken. Want voor die mensen heb ik geen goed woord<font color="ff0000">t</font> over. Behalve als ze verschillende sites cracken die er beter niet kunnen zijn op het internet.

Ik wil gewoon weten hoe je zoiets aanpakt. Of kan iemand uitleggen hoe bijvoorbeeld een site is gehackt. Bijvoorbeeld hotmail ofzo?[/quote]een site crack je op dezelfde manier als je inbreekt (niet dat ik dat ooit heb gedaan :+). je moet de zwakke punten zoeken hoe je ergens binnen kunt komen, bijvoorbeeld een bepaald soort slot op de deur die je makkelijk met een ijzerdraadje kunt openen, zonder veel te forceren. op die manier zorg je dat je binnenkomt; dan moet je de kluis met 't geld zoeken die je met een combinatie-opspoor-apparaat (:P) kunt openen, en voila; je hebt 't geld. leg je visitekaarte in de kluis, sluit 'm weer, loop het huis uit en doe de deur weer op slot.

hotmail is moeilijk te cracken, omdat die een zelf-geprogrammeerd systeem gebruikt. er zullen dus geen documenten aanwezig zijn waarin de zwakheden van dat systeem staan beschreven, omdat het een uniek systeem is. als je hotmail wilt hacken, moet je toch echt eerst zelf helemaal gaan uitdokteren hoe 't nu precies werkt...

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hacken houdt in:
Bij iemand anderz in z'n computer komen doormiddel van het zoeken van een beveiligingslek ;)

Greetz

• Boomerang
  • Niet online
Hacken houdt in:
Bij iemand anderz in z'n computer komen doormiddel van het zoeken van een beveiligingslek ;)

Greetz

• Boomerang
  • Niet online
Sory guys, 2 keer
zal niet meer voorkomen ;)

Verwijderd

Hackers zijn dat niet die kale lui met zo'n vaag trainingspakkie en gympen ?

--Ray

Verwijderd

webleraar: als je een site begint over computers & internet (webleraar.nl), zou je echt beter moeten weten...
wat ik wel weet is dat ik jou niet graag al leraar zou willen hebben :+

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:33 schreef FrankGuthrie het volgende:
He, da's een vette link :)[/quote]da vond ik zelf nou ook :Y)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:33 schreef FrankGuthrie het volgende:
He, da's een vette link :)[/quote]da vond ik zelf nou ook :Y)

Hmmzz vaag post ie hem 2x

• Boomerang
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:48 schreef sir mchyde het volgende:
webleraar: als je een site begint over computers & internet (webleraar.nl), zou je echt beter moeten weten...
wat ik wel weet is dat ik jou niet graag al leraar zou willen hebben :+[/quote]Hoezo dan?? 2keer posten?
Was per ongeluk.... sorry hoor. ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hacken houdt in:
Bij iemand anderz in z'n computer komen doormiddel van het zoeken van een beveiligingslek[/quote]nee, daarom.

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

Hacken is een caag begrip (statement van de week ;) )

Sjongejonge

Pagina: 1