[XP] xp boot niet meer na windows update

Pagina: 1
Acties:

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34
Ik heb hier een pc van een buurman die niet meer wil booten nadat via windows update SP1 gedownload is. De pc schijnt een uur op 99% installatie te hebben gestaan en toen via ctrl-alt-del uitgezet. Nu reboot hij elke keer als hij bij dat mooie schermpje komt met "Windows XP home" met dat knightrider balkje eronder. Nu wordt mij gevraagd om iig zijn data te redden.

Wat ik over het systeem weet:
- windows xp home (voorgeinstalled door dynabyte)
- waarschijnlijk ntfs
als er meer belangrijk is kan ik het wel opzoeken.

Met de recovery cd kan ik alleen alles weggooien (enige oplossing volgens dynabyte helpdesk).
Ik heb geen admin pass (wordt volgens install handleiding ook niet gevraagd en dynabyte helpdesk kan hem ook niet geven)
Ik heb de hdd in mijn pc gehangen, mijn xp weet wel dat er een disk is maar laat hem niet zien in explorer.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen (buurman is wanhoop nabij)

Verwijderd

last known good configuration al geprobeerd via F8 tijdens het booten?
Niet helemaal voor bedoelt maar wellicht helpt het iets.......

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad en moest toen opnieuw installeren .. misschien kun je zijn HD op jouw HD legen? :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Proberen om via de veilige modus in de hd te geraken.

[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 31-12-2002 13:25 ]

• Diotoir
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 13:21:
Ik heb dit ook gehad en moest toen opnieuw installeren .. misschien kun je zijn HD op jouw HD legen? :)
Dit wilde ik dus proberen, maar mijn xp ziet wel dat er een extra hdd aangesloten zit, maar kan hem niet in explorer benaderen (hij laat hem niet eens zien)

Verwijderd

Ghost image file van de schijf maken en daarna met ghost explorer de bestanden eruit halen (moet je alleen wel ghost en ghost explorer hebben)

• Diotoir
ik ben helaas niet in het bezit van ghost, zijn er nog andere oplossingen?

ik zie de disk dus helemaal niet in explorer, hoewel system wel aangeeft dat er nog een disk is

[ Voor 41% gewijzigd door Diotoir op 02-01-2003 20:14 ]

Verwijderd

Ik weet niet of jij zelf windows XP hebt, maar je kunt dan natuurlijk proberen windows er over heen te installeren, dan heb je weer een verse windows installatie, maar al de andere bestanden zijn (hopelijk) gespaard gebleven...

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

je kan de XP bootdisks downloaden van www.bootdisk.com,(6 stuks)
als je daarmee opstart, dan is je admin passwoord in de recovery console gewoon leeg.
dan kan je kijken of chkdsk /r helpt.

eerst kijken dan zeiken

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Wat ik weet van dynabite pc is dat ze windowsXP voorinstaleren in fat32 formaat (vriendin heeft er ook een) en een bioslock gebruiken voor die voorinstalatie.
Wat je kunt proberen is dmv bv een tool als partition magic (waar de meeste wel aan kunnen komen) de schijf te verdelen in 2 partities en de 'beschadigde sector' te moven naar de achterzijde en hiden te maken, waarna je dmv de resquedisk(en) van dynabite windows herinstaleerd op de eerste partitie.
Zoals ik in het begin al zei zal dat (dynabite kennende) waarschijnlijk fat32 zijn, als je buurman deze bij zijn eerste install niet heeft geconfenteerd (is dat goed geschreven :? ) naar ntfs doe je dat nu wel.
Start de pc opnieuw op en unhide de 2e partitie zet de data die je buurman belangrijk vond over en verwijder de 2e partitie weer.

TIP:
Maak na dit alles weer een tweede partitie aan voor je buurman waarop je zijn "mijn documenten" map plaatst en andere belangrijke data mappen, zodat dat in elk geval behouden blijft als er ooit weer een herinstall moet gebeuren ;)

hopelijk heb je hier wat aan

[ Voor 4% gewijzigd door Slaiter op 03-01-2003 07:42 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
of je haalt de kast open hangt de hdd als slave in jouw systeem, waardoor je dus de data gelijk op je hd kan zetten en weg kan branden

• Diotoir
het is me gelukt de data te recoveren, hij had zich verstopt onder een gemapte drive.

iig bedankt.

en heb idd direct die hdd gepartitioneerd.
Pagina: 1