Waar een "koelerhouder" halen voor een P4 mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb laatst een 2e hands P4 systeem ingeruild, maar kwam er later achter dat de "koelerhouder" die op het mobo zit gaar is. Normaal gesproken zitten daar 4 gaatjes in, waaraan je de weerhaakjes van de koeler clickt. In dit geval is er een stukje afgebroken, waardoor er nog maar drie gaatjes zitten wat weer resulteert in problemen om de koeler te monteren; hij zit scheef.

Afbeeldingslocatie: http://www.authentic.be/extranet/klant/Kleiner%20dan%205MB/Pc310001.jpg

Linksachter is het gare stukje :(

Maar goed, ik ben bij een paar lokale computerboeren geweest, en heb een mail naar een paar grote boeren gestuurd; geen van allen verkoopt die houder los. Het enige wat ze me kunnen bieden is een koeler die direct op het mobo vastgeschroefd kan worden. Beetje jammer, kost weer redelijk wat €'s, vandaar dat ik gewoon een houdertje wil. Weet iemand waar ik zo'n houder kan halen?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
misschien van een sloopbordje op een dumpdag ofzo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep.. Of kijk / vraag in de Vraag&Aanbod eens naar kapotte P4 bordjes :Y)

Verwijderd

Mail de fabrikant van je mobo...

Die chipset koeler is ook mishandeld....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Retention Mechanism heet zoiets :) Hier was ook iemand die zo'n ding zocht en wie het gelukt is, misschien heb je er wat aan mobo met socket 478B

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07
Ga naar een computer winkel. Die hebben er vast wel 1 liggen. K heb zelf bij Switch gewerkt PC tjes bouwen. Daar hadden ze dozen vol liggen met van die dingen! :)

• deavatar
Flappie schreef op 31 December 2002 @ 13:47:
Ga naar een computer winkel. Die hebben er vast wel 1 liggen. K heb zelf bij Switch gewerkt PC tjes bouwen. Daar hadden ze dozen vol liggen met van die dingen! :)
Zoals ik zei, ben al bij een stel winkels geweest, geen succes gehad. Blijkbaar pech.

Ik hoorde net al dat Vobis wel retention mechanisms (:)) verkoopt, zal ik daar maar eens heen karren.

[ Voor 1% gewijzigd door deavatar op 31-12-2002 15:04 . Reden: typo ]

• deavatar
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 13:46:
Mail de fabrikant van je mobo...

Die chipset koeler is ook mishandeld....
Wat is er mishandeld aan? De sticker die een beetje los zit? :D

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kan je er niet gewoon een klein schroefje via de onderkant inschroeven? Heb ik zelf namelijk ook gedaan.

• deavatar
Hoe bedoel je? Waar beginnen met boren en waar eindigen?
Pagina: 1