Toon posts:

Computer dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest even een systeempje updaten voor een kennis van mij. Geen probleem dacht ik. Alles in elkaar gezet, stroom erop en ... niks .. geen kick. k dacht dat het mischien een kapotte voeding was dus de voeding eruit en in een ander syteem gezet, en daar deed hij het wel. Het ligt dus niet aan de voeding. Alle kaarten en stekkers uit het moederbord gehaald en kijken of hij het wel deed met alleen processor, moederbord en geheugen. Tevens alle IDE ledstekkertjes e.d. er uit gehaald, alleen de Pwr Switch stekker. En ... nog steeds niks :s

Wanneer ik goed kijk naar de fan van de voeding beweegd deze 2 cm wanneer ik op de aan knop druk, en daarna niks meer.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Specs:
350 W voeding
Intel Pentium II 400 Mhz
kan even niet op het moederbord vinden welk type het is, maar hij is van Intel

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51
Kijk is of het mobo ook contact maakt met de kast want dit lijkt op kortsluiting

Verwijderd

yep, check kortsluiting, check biosreset, en anders vrees ik dat je mobo gaar is./

Verwijderd

betere vraag wat heb je geupdate??

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 12:55:
... stroom erop en ... niks .. geen kick. k dacht dat het mischien een kapotte voeding was dus de voeding eruit en in een ander syteem gezet, en daar deed hij het wel. Het ligt dus niet aan de voeding...
draai het eens om, een andere voeding in dit systeem. Het kan zijn dat dat andere
systeem wat minder zwaar is en de voeding dat wel trekt, maar dat dit systeem na je update(upgrade?) wat te zwaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat ff gecontroleerd maar hij komt nergens tegen de kast aan. Ik heb tevens gewoon de gaatjes in de moederbord gebuikt welke een zilveren rand hebben en dus gewoon gerbuikt kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
phYzar schreef op 31 December 2002 @ 13:13:
[...]

draai het eens om, een andere voeding in dit systeem. Het kan zijn dat dat andere
systeem wat minder zwaar is en de voeding dat wel trekt, maar dat dit systeem na je update(upgrade?) wat te zwaar is.
Een 350W voeding moet makkelijk alleen een Pentium II 400 en moederbord kunnen trekken. Ik heb de voeding namelijk getest op een systeem met een pentium II 350 met alle hardeschijven enz. eraan. Het kan dus niet aan de voeding liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 13:14:
Ik heb dat ff gecontroleerd maar hij komt nergens tegen de kast aan. Ik heb tevens gewoon de gaatjes in de moederbord gebuikt welke een zilveren rand hebben en dus gewoon gerbuikt kunnen worden.
nee, 350 watt trekt dat zaakje op zijn sloffen.

Ik vrees voor je dat het mobo gaar is.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 13:20:
[...]

trek het mobo uit de kast, leg em ergens los neer, steek alleen het nodige erin en dan ff tsjekken wat hij doet. (probeer dit niet op de vloerbedekking= erg statisch)

Doet hij dan niks: Enkeltje prullenbak :|

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 13:14:
Hm, maar je gebruikt dus wel gewoon die tussenstukjes? (kroontjes)

Dan lijkt het er idd. op dat je moederbord overleden is. :/
phYzar schreef op 31 December 2002 @ 13:25:
[...]

trek het mobo uit de kast, leg em ergens los neer, steek alleen het nodige erin en dan ff tsjekken wat hij doet. (probeer dit niet op de vloerbedekking= erg statisch)

Doet hij dan niks: Enkeltje prullenbak :|
Idd, je zou het even los kunnen proberen op een stukje waarop geen statische elektriciteit staat. Dat de FAN 2 cm. beweegt duidt vaak op kortsluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent op 31-12-2002 13:35 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:18

SkyStreaker

Move on up!

Haal er iemand anders bij die ook verstand van dit gebeuren heeft, 2 ontdekken meer dan 1.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord los op me parket vloer neer gelegd en stroom kabel aangesloten en pwr switch stekker. Er gebeurd precies hetzelfde. Het is dus ook goed mogelijk dat er op het moederbord zelf een beschadeging is gekomen waardoor hij kortsluiting maakt?

Dan maar weer downgraden naar het vorige systeem :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer anders eens een ATX reset uit te voeren. Wil soms ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 31 december 2002 @ 14:20:
Probeer anders eens een ATX reset uit te voeren. Wil soms ook nog wel eens helpen.
wat is dat een atx reset ???. even gekeken in google maar ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog nooit gehoord van een "ATX reset". Leg eens uit Terw_Dan ..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 13:20:
[...]

lol, ik heb een PII 350 met 110 watt voeding :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 14:25:
[...]

wat is dat een atx reset ???. even gekeken in google maar ?
kan je opzoeken: ATX Reset ???

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1