[WinXP] Schijf kan gegevens niet wegschrijven *

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik begin zo langzamerhand een beetje ziek te worden van zo'n impotent besturings systeem als windows xp. Heb hier 2 verschillende systemen staan en regelmatig flink geouwehoer met de harde schijven. Volgens mij zijn die gewoon goed. Hij komt dan met het opstarten dat hij gegevens niet kan wegschrijven op een schijf waar hij ook niet moet schrijven.
Dan denk ik nou, schijfcontrole uitvoeren, maar dat kan die dan weer niet. Hoe kan ik schijfcontrole uitvoeren als windows continue blijft zeggen, dat deze schijf in gebruik is?

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Start, Run, CMD chkdsk/v/f en ff booten

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

offtopic:
Aan de hand van welke gegevens neem jij aan dat jouw harde schijven goed zijn?
Niet dat ik het probleem niet zie, maar een dergelijke uitspraak vraagt natuurlijk om onderbouwing...
Misschien kan het geen kwaad om wat meer over de inrichting van die schijven te vertellen.
Zijn ze in verschillende segmenten gepartitioneert? Welke File System gebruik je? Zijn er nog andere zaken zoals afwijkende controlers waar we vanaf zouden moeten weten?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• QSYS
de schijven zijn gewoon in 1 partitie 80 gig, daar heb ik er 3 van. Het gebeurt ook elke keer bij een andere schijf. En ik krijg het nog niet voor elkaar om die klote schijf te controlleren, hij wil niet voltooien, dat geeft hij na 30 seconden al aan. Kan hem wel weer aan windows 2000 hangen en controleren, dan is ie weer goed, maar ik blijf aan de gang. Er moet toch een oplossing zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt wel de juiste drivers in je PC? Vooral mobo etc. Verder kabels, overclocking, geheugen (www.memtest86.com) etc.

Aangezien niet iedereen hier last van heeft moet er toch iets hardwarematig of softwarematig op jouw PC niet (helemaal) goed zitten :+

offtopic:
Ik pas je topictitel iets aan, 'probs' zegt weinig

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 22:18

MWP

**lama**

[ Voor 100% gewijzigd door MWP op 31-12-2002 13:02 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Draai eens een uitgebreide test van Maxtor PowerDiag... Dan weet je pas zeker of je HDD geen fouten heeft. Daarna ook even MemTest86 draaien, dit soort rare fouten komen vaak van geheugenproblemen.

You can't have everything. Where would you put it?

• QSYS
het vreemde is dat ik dat op 2 pc's heb, heb alle kabels al vervangen. Volgens mij zit het gewoon in die updates van windows xp, als ik dat doe, beginnen de vreemde dingen elke keer.

Ik zal dat proggie van maxtor nu wel ff draaien.
Ik meld me wel weer met een reactie. Positief of negatief.

[ Voor 25% gewijzigd door QSYS op 31-12-2002 13:06 ]

• QSYS
nou alle testen gedaan, geen problemen zoals ik al dacht. Ook een memtest gedaan. Ik heb het ook op 2 pc's dat geouwehoer. Vandaar dat ik denk dat het aan windows xp ligt. Ik zou bijvoorbeeld wel die schijven kunnen gaan formateren, maar die data die er op staat heb ik nodig.

Verwijderd

Zet er anders eens 98 ofzo bij als je die hebt en kijk eens of die ook problemen opleverd. Wat ik niet helemaal snap is dit:
Hij komt dan met het opstarten dat hij gegevens niet kan wegschrijven op een schijf waar hij ook niet moet schrijven.
Wat is dat voor een schrijf? En waarom moet hij niets op die schijf wegschrijven?

• QSYS
het is een schijf met allemaal mp3's, daar heeft hij niks op te schrijven bij het opstarten.

Verwijderd

onkruid71 schreef op 02 januari 2003 @ 11:04:
het is een schijf met allemaal mp3's, daar heeft hij niks op te schrijven bij het opstarten.
Misschien gebruikt hij het virtual memory van die schijf?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check eerst je hardware. Is de FSB overclocked? Zo ja, dan kan dat het probleem veroorzaken.
IDE kabels wel helemaal lekker? "Oude" kabels in gebruik? (Niet-80 aderig)
En Windhoos schrijft naar alle schijven bij het starten geloof ik. Een beetje status in de system restore dir...

Forget your fears...
...and want to know more...

• QSYS
hij is niet overgeklokt en heb alle kabels ook al vervangen.

Verwijderd

je hebt t over 3 80gb schijve, in combo met gf4 zie ik en stroom slurpende amd processoren... trekt je voeding t wel?
sipele test.. gooi er eens een schijfje of wat uit
verder ff je mobo drivers updaten.. ik gok ook even op een via 4 in 1 dingetje o.i.d.

• QSYS
oh ja, was ik dus vergeten te melden, zit een 450 watt voeding in.
Pagina: 1