• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46
Hoi!
ik heb sinds kort een Ipod. :)
Nu wil ik die graag in de auto gebruiken. Vroeger, met discmans deed ik dat vaak met zo'n bandje, met een snoertje eraan. Maar dat werkt toch niet echt fijn, en geeft vooral niet zo'n heel goed geluid. Bovendien hebben veel nieuwere auto's geen casette optie meer. (vaak gewoon alleen CD & radio). Nu weet ik dat er FM zendertjes zijn, die je op b.v. een Ipod kan aansluiten. Die zenden dan het geluid uit, via de FM, wat je dan weer met je radio kan ontvangen.
(btw: auto heeft geen Line-in. denk er wel over om dat te kopen voor auto waar ik meestal in rijd, maar ik ga b.v. met auto van vrienden op wintersport).
Nu dus mijn vraag: Werkt dit een beetje? OF geeft het alleen slecht geluid? En, waar koop ik zoiets?
(ik wist trouwens niet of dit nou het beste in Audio forum, in Gadget talk, of zelfs in SG kon).

[ Voor 12% gewijzigd door PanMan op 31-12-2002 12:26 ]

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
Er zijn weleens discussies geweest over deze dingen in diverse iPod threads.

Ik geloof dat de kwaliteit niet enorm hoog was.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper op 31-12-2002 13:44 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Er zijn diverse... Een kennis had er zelf 1 gemaakt. Nu moet ik zeggen dattie er voor gestudeerd heeft (electro laagspanning) en als een professor overkomt ;) Maar daar kwam mijn insziens en horens... redelijk geluid uit. Ik had er geen problemen mee.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Let wel dat het vermogen niet te hoog moet / mag zijn. Eigen FM zenders gebruiken is namelijk zonder vergunning strafbaar. Een zelfbouw zendertje aan een 9V batterij ofzo is een optie. Er zwerven genoeg ontwerpjes over het internet rond. Doe eens een search met google.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

http://electronicsusa.com/mk90.html
dit is denk iets dat je zoekt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 20:24
Ik denk dat dit wel iets voor jou is( is wel illegaal )
http://geocities.com/ajpotts19/Circuits.html

Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/ajpotts19/stereotx.gif
FM VHF Stereo Transmitter

A work collegue back in 1993, Warwick Jones brought a BA1404 back from his Austrialian trip for me to experiment with, and this is where it led me.
This FM VHF Stereo Transmitter operates from a 12Volt supply and outputs a true stereo signal any where between 88 and 108MHz. The output is approximately 250mW and when using a tuned 1/4 wave dipole antenna ranges of over 5miles was acheived. Crystal X1 is 38KHz. L1 and L2 are 2turns of 22SWG enambled coper wire wound over an adjustable 10mm ferrite core. L1/C2 make up the tuned circuit and adusting L1 determines the O/P frequency. All resistor values are 1/4 watt and capacitors are rated at 16Volts. VR1 and VR2 are 4.7K Presets. All Bi-polar capacitors are ceramic. C16 is a Trimmer Cap and should be trimmed for maximun output into a 50ohm load antenna. The 2nd and 3rd harmonic contents are minimal. If an amplifier is to be used then incorporate a Low Pass filter network in its' output to reduce spurious emmissions.
The circuit diagram takes a while to load...PLEASE WAIT!!!!Due to demand I have draughted up a Veroboard layout of the circuit which you will find beneath the circuit diagram. Use the circuit diagram to identify the components. It is Ideal to tune up this circuit using a wave detector meter placed a few inches away from the transmitter. I have a circuit on this site.
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/ajpotts19/stereotxvero.gif

Ik denk niet dat je hier een mega kwaliteit van kan verwachten want de stereocoder is maar heel simpel
en de antenne kan je vervangen voor 50ohm 1of2W weerstand(werk als dummyload)

[ Voor 11% gewijzigd door tita_tovenaar op 31-12-2002 15:53 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Misschien is dan de iTrip wel wat voor je:
Afbeeldingslocatie: http://www.macminute.com/images/news/020717itrip.jpg
http://www.macminute.com/lib/020717itrip.shtml

• PanMan
hoe de fuck haalt dat ding:
1- stoom van de ipod, en
2: zet hij iets op het scherm?
bestaat hij wel echt? Het ziet er wel MOOI uit, :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

dit zal voldoen en is ook niet echt duur ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HGM op 31-12-2002 20:04 ]

Verwijderd

HGM schreef op 31 december 2002 @ 20:03:
dit zal voldoen en is ook niet echt duur ;)
Heb ik, en werkt voor geen meter. Continu de freq. bijstellen...

• PanMan
hoezo dat? Als dat ding gewoon op 1 freq uitzend, en jij op die ontvangt, zou het toch gewoon moeten werken???

Verwijderd

Ik heb die Arkon FM transmitter zelf ook, en het is inderdaad lastig om de eerste keer een goede zender in te stellen die niet stoort en waar niemand anders iets uitzendt. Hierna heb ik helemaal geen last van ruis of storing.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

hier is een review te vinden ;)
Pagina: 1