Backup via digitale camara

Pagina: 1
Acties:

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is mogelijk om ongeveer 20 GB aan data van pc naar een mini-dv (60 min-tape.) te kopieren. Tot nu toe heb ik een 3-tal progammatjes gevonden die dat kunnen, nl: DVbackup (http://dvbackup.sourceforge.net/), DVtransfer (http://www.do-it-yourself.netfirms.com/dvtransfer.zip) en DVSpoof (http://www.afterdawn.com/...e/video_tools/dvspoof.cfm).

Helaas is het mij nog niet gelukt e.e.a. in praktijk te brengen. DVbackup is alleen op een Linux-os te gebruiken en DVspoof kan alleen gebruikt worden in combinatie met NTSC-camara's en niet met PAL. Blijft over DVtransfer. Dit programma geinstalleerd. Krijg het echter niet aan de praat. Zie ook de forumdiscussie bij:
http://www.avsforum.com/a...&perpage=20&pagenumber=18.

Weet iemand nog andere software waarmee je op een windows-os deze functionaliteit kunt gebruiken?
Heeft iemand ervaringen deze manier van backuppen?

Systeem: AMD 1800, 512 mem, 120 GB disk (raid 0), OS WINXP SP!, Directx9.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
welke camera heb je dan?

• HofmanJaap
  • Niet online
Een JVC GR-DVL107E.

• QSYS
  • Laatst online: 07-03 13:50
ik weet niet veel van die camera, heb ff gegoogled, maar niet goed.. Heeft hij wel dv in? Moet je die niet op een 1 of andere manier aan zetten?

• HofmanJaap
  • Niet online
De DV-in van deze camara is al standaard functioneel. Heb deze al eens gebruikt.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
20 GB naar een 60 mins tape lijkt me een beetje veel.
DV is namelijk ongeveer 3,5 MB/s
60 mins is 3600 sec, dus dat is max 12,6 GB.
Daarnaast heb je voor de omzetting naar een DV-video-copliant stream ook wat data nodig, maar dat zal hooguit 1 a 2 % zijn, schat ik. De redundancy wordt als het goed is door de camera zelf gedaan.
Ik weet dat het mogelijk is, maar heb er zelf geen ervaring mee en weet helaas geen alternatieve software.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het problemen zou geven om zo'n stream op een PAL-camera te zetten, oftewel die stream die naar de camera gaat is echt geformatteerd alsof het video is. (ik had verwacht dat 'ie alleen een header ervoor zou plakken)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• HofmanJaap
  • Niet online
In ieder geval bedankt voor je reactie.

• HofmanJaap
  • Niet online
Niemand verder hier ervaring mee? Kan me niet voorstellen. :(

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
HofmanJaap schreef op 01 January 2003 @ 17:27:
Niemand verder hier ervaring mee? Kan me niet voorstellen. :(
laten we het zo stellen, ik had er hiervoor nog nooit van gehoord :P

Xbox360 gamerprofile

• TD-er
Ik heb wat lopen googl'n en dit is wat ik gevonden heb:
Backfire (heeft wel interessante links en bevestigd het vermoeden van zo'n 12 GB per uur ;) )
Nog een "site" met mogelijk wat interessante links (ziet er niet bijster interessant uit)

verder nog niets gevonden

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
20GB zal wel in LP mode zijn denk ik.. (de band loopt dan op 2/3 van de normale snelheid)

• HofmanJaap
  • Niet online
Bedankt voor jullie moeite. Je ziet in ieder geval dat het backuppen van pc-data naar een digitale camera nog verre van gemeengoed is. Blijkbaar is e.e.a. zeer schaars/niet gebruikelijk. Jammer natuurlijk. Zal zelf verder zoeken. Mocht ik iets interessants vinden dan meld ik dit via deze post. Ervaringen van anderen blijven natuurlijk welkom. Blijf benieuwd! :P

• TD-er
Ik heb toevallig zojuist nog een site gevonden die wel aardig schijnt te werken (volgens de auteur dan ;) ) en moest weer even aan dit topic terug denken :)

http://dvbackup.sourceforge.net/

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 07:42

23m3

Time to change batteries!

20GB zal wel in LP mode zijn denk ik.. (de band loopt dan op 2/3 van de normale snelheid)
Bij een langzamere bandsnelheid neemt de datadichtheid helaas niet toe, dus heb aantal kb per cm (om het zo maar even uit te drukken) blijft gelijk. Het enige wat je bereikt is dat het loaden/storen langer duurt. Een analoge tape heeft wel baat bij LP, er kan dan meer op de tape alleen ten koste van de kwaliteit, maar ook daar blijft de kwaliteit per cm gelijk.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Slambam_ schreef op 02 January 2003 @ 03:28:
Euhm .. en dan je data corrupt maken .. LP gaat namelijk gepaard met verlies.
20GB is waarschijnlijk bedacht met 2:1 compressie oid in gedachte.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Een analoge tape heeft wel baat bij LP, er kan dan meer op de tape alleen ten koste van de kwaliteit
Hngt eigenlijk wel een beetje van je kop af .. LP is meestal toch niet geschikt om op een andere videorecorder (tenzij zelfde type en merk) af te spelen. Als ze daarintegen in staat zouden zijn om de resolutie van de analoge schrijf kop kleiner te maken (tenminste de convertor ervoor) dan hoeft er nauwelijks verlies op te treden.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• TD-er
vergeet niet dat de resultie van magnetische opslag voor een groot deel afhangt van de grootte van de magnetische deeltjes op de tape.

Pagina: 1