Ik heb een page (noem hem voor het gemak even Image.aspx) gemaakt waarin dmv Response.BinaryWrite(resultaat) een plaatje gecreeerd wordt. Op een andere pagina (waar ik het plaatje wil laten zien) geef ik Image.aspx mee aan de image-url. Dat werkt allemaal gewoon. Maar nu wil ik de hoogte en breedte van het plaatje hebben, _voordat_ ik het in de betreffende pagina laat zien. Omdat er geen Image Object gemaakt wordt (waar je Image.Width bv aan zou kunnen vragen) lukt me dit niet.. iemand een oplossing?
Je hebt een aantal mogenlijkheden voor het gedeelte dat de html genereerd:
1 ergens anders opslaan wat de afmetingen van het plaatje zijn (bv extra bestand of db).
2 zelf een parser schrijven die het image bestand inleest en hier de afmetingen uit haalt.
3 toch een image object aanmaken en hieruit de afmeting uitlezen.
1 ergens anders opslaan wat de afmetingen van het plaatje zijn (bv extra bestand of db).
2 zelf een parser schrijven die het image bestand inleest en hier de afmetingen uit haalt.
3 toch een image object aanmaken en hieruit de afmeting uitlezen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Haal je dat plaatje toevallig uit een DB ofzo? (ivm. Response.binarywriet).
Als dat zo is, kun je misschien tijdens het opslaan van de afbeelding in de DB ook de hoogte en breedte in een veld opslaan.
Als dat zo is, kun je misschien tijdens het opslaan van de afbeelding in de DB ook de hoogte en breedte in een veld opslaan.
Janoz: Ik heb nu dus een Byte-object zeg maar dat ik dmv response.binarywrite naar een page schrijf. Hoe maak ik hier dan een Image Object van?
Jeroenvw: Yep, het komt uit een database. Het is inderdaad al overwogen om de afmetingen gewoon ook in de db op te slaan, maar dat doe ik pas als andere opties echt te lastig of omslachtig gaan worden.
Jeroenvw: Yep, het komt uit een database. Het is inderdaad al overwogen om de afmetingen gewoon ook in de db op te slaan, maar dat doe ik pas als andere opties echt te lastig of omslachtig gaan worden.
Ik ga het nu gewoon oplossen door de width en height in de database mee op te slaan. Ik heb nog gekeken naar BinaryReader en zijn methoden, daar leek het mee te kunnen, maar dat is denk ik niet echt hendig.