Toon posts:

Ehr... newbie here

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ten eerste, ik ben dom, maar wel zo dapper om dat toe te geven (ofniet Mork!)
Verder had ik 3 vragen:
1 als je op internet zit, doet je koe fetch en flush dan eigenlijk al automatisch?
2 Ik heb een modem, als ik van internet AFGA, kan ik em dan door laten grazen?
3 Moet ik daarvoor, vlak voor het afsluiten, nog een bepaalde handeling verrichten?

Groeten, Thijs

Verwijderd

Met instellingen ben ik ook niet zo'n expert maar 2 en 3 kan ik wel ff beantwoorden.

2. Ja je kunt je pc altijd laten grazen. Als ie maar aan staan :)
3. Voor het afsluiten kun je nog ff fetchen zodat je er weer ff tegenaan kunt.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 12:29
Als je de GUI Client gebruikt dan gaat eigenlijk alles automatisch.

1) zodra er een verbinding gedetecteerd wordt, worden de blokjes verstuurd
2) óók offline worden blokjes gekraakt
3) je hebt er geen omkijken naar, je kunt wel precies volgen wat er gebeurt

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

hij bedoelt of je nog iets moet instellen wil je genoeg blokken hebben om oflijn door te grazen

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16

Floor-is

5.2

Hoi Thijs, sorry Terrae... ;)

Ik weet niet hoe vaak jij op het I-net zit, maar misschien is het slim om even het volgende te doen: (Hier een "fetch-instelling-voor-dummie" beschrijving)

Je dubbelklikt op die koe rechtsonderin je beeldscherm. (Met de linkermuisknop)
Dan krijg je een hele ingewikkelde wirware van getallen enzo te zien. (Niet op letten, komt wel goed).
Nu klik je op je rechtermuis knop. Er komt een menuutje te voorschijn, in dit menuutje staat ongeveer in het midden "Configure".
Daar klik je op met je linkermuis knop.
Nu komt er weer een menu, je kiest 2, gevolgd door enter. Submenuutje verschijnt, onder 12 staat voor hoelang het programma aan Werk Units (WU's of blokjes genaamd) ophaald. Je kunt dit instellen op bijvoorbeeld 24 uur als je eens in de 24 uur op internet bent.

Dit doe je op de volgende manier: type in 12, gevolgd door enter. Haal je alle tekst weg met backspace en type je hetvolgende in:
RC5=50,DES=0,CSC=0 (Dit is een instelling waarbij het programma voor 50 uur aan WU's ophaald, zodat je als je eens in de twee dagen ongeveer op internet zit toch altijd genoeg pakketjes hebt.

Er is nog een mogelijkheid, als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je wilt je koetje de komende twee weken bezig houden.
Dan ga je naar DOS en vervolgens naar de directory waar het programma geïnstalleerd is.

Nu type je het volgende in:
dnetc -fetch
Als hij klaar is met ophalen, type je het volgende in:
ren buff-in.rc5 buff-in1.rc5
Daarna weer dnetc -fetch

Dit herhaal je tot je bijvoorbeeld 8 pakketten hebt gedaan. (In het geval van 50uur per pakket dus 400uur, onmgeveer 16,5 dag aan werk.)

Hierna type je hetvolgende in:
dnetc -import buff-in8.rc5 (enter)
dnetc -import buff-in7.rc5 (enter)
dnetc -import buff-in6.rc5 (enter)
Dit doe je tot je alle pakketten hebt geimporteerd. Als je nu weer teruggaat naar windows, en je dubbelklikt op je koe (rechtsonderin) zul je zien dat hij heel veel WU's klaar heeft staan.

Nu kan je met een gerust hart op vakantie.

Veel suc6

Itsme!

(P.S. Guys als er ergens een foutje inzit moet je het even verbeteren OK?)

Bericht hierboven

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

dit leek me wel de juiste plek om te beginnen. . . Ik heb sinds gisteren een koe grazen (nadat ik merkte dat ik in anderhalve week tijd t.net verslaafd geworden was) en ik zit natuurlijk ook met wat vragen. Nou, voordat ik de boel vervuil met allerlei stomme vragen, is er ergens een FAQ

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

...en ja hoor, typen lukt ook al niet vandaag, mijn vraag dus, die FAQ, waar kan ik die eens op mijn gemak lezen voordat ik iedereen lastig val. (ik vond de inleiding op t.net en de online hulp van d.net client niet uitgebreid genoeg) Oh ja, is er ook ergens een FAQ met regels voor dit forum?
thnx

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

oh ja, FAQ voor dit forum, laat ik het zelf maar zeggen: zet je bril op!
(maw ik heb 'm al gevonden)

• Floor-is

Floor-is

5.2

oehoe, Edwin,

Je kunt je eigen bericht ook wijzigen door het 3e icoontje van links (rechtsboven je bericht) te gebruiken. Scheelt weer

Plezier

Bericht hierboven

• daaan
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

dus als ik RC5=24 doe, probeerd hij pas over 24uur weer verbinding te maken?

One's never alone with a rubber duck.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Nee, niet helemaal. De client haalt dan zoveel blokjes binnen dat ie in ieder geval 24 uur effectieve rekentijd vooruit kan.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:59

Flapmo

and back is gigi!

Ikzelf heb hem op RC5=110 dat zijn ongeveer 1600 wu's.

Dat is genoeg voor mij hoef ik niet steeds te flushen (ben wel elke dag online maar toch..).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Floor-is

Floor-is

5.2

Leuk te zien dat er zoveel mensen nnog op het bericht van een newbie reageren... Dat doet me:

Plezier

Bericht hierboven

Verwijderd

me 2 :)
Pagina: 1