[animated gif] Endless animated gif

Pagina: 1
Acties:

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01
Wie weet er of het mogelijk is om een stream optezetten van een animated gif format en zo de plaatjes binnen te laten komen met een interval van een speciale tijd of bandbreedte knijp..

Het is dus mijn vraag of je een animated gifje afspeelt voordat hij helemaal binnnen is?
Ik denk dat hij hem al streamend afspeeld..
Iemand een idee hoe dit erder aantepakken?
Image Packets sturen naar de banner etc.?

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

André

Analytics dude

Vage vraagstelling, dat kan wel beter. Wat bedoel je precies.

En volgens mij begint een gif al te spelen terwijl hij binnen komt. Tenminste wel in IE6, IE5 weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door André op 31-12-2002 11:44 ]

Verwijderd

Animated gifs worden gewoon afgespeeld terwijl ze binnenkomen.

• KMK
Je hebt gelijk
* KMK is een beetje vaag en ziek vandaag... sorry.

Wat ik dus eigelijk bedoel is dat ik graag een streaming gif je wil maken wat dus eigenlijk nooit helemaal gedownload is zodat ik er op de server nog images bij kan laten sturen..
Het wordt dan een Push server plaatje namelijk...
Je kunt het dan bijvoorbeeld gebruiken voor webcam's banners en koersen news info..

• André

André

Analytics dude

KMK schreef op 31 december 2002 @ 11:47:
Je hebt gelijk

Wat ik dus eigelijk bedoel is dat ik graag een streaming gif je wil maken wat dus eigenlijk nooit helemaal gedownload is zodat ik er op de server nog images bij kan laten sturen..
Je kunt het dan bijvoorbeeld gebruiken voor webcam's banners en koersen news info..
Kan volgens mij niet want in de header van een gif staat het aantal frames al vast.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kan je het niet doen met een snel veranderende JPEG op een webpage die vaak refreshed?

• André

André

Analytics dude

KMK schreef op 31 december 2002 @ 11:47:
Je hebt gelijk

Lijkt me trouwens meer iets om met Java of Flash MX op te lossen.

• KMK
Yogho schreef op 31 december 2002 @ 11:49:
[...]

Kan volgens mij niet want in de header van een gif staat het aantal frames al vast.
Kijk daar heb ik wat aan...
Dan zal het inderdaat wel niet kunnen...
Mischien als ik het maximum abnormaal groot maak...
20000 frames?

• KMK
Yogho schreef op 31 december 2002 @ 11:55:
[...]

Lijkt me trouwens meer iets om met Java of Flash MX op te lossen.
Ja dat kan ook wel inderdaat...
Ik wil het alleen eens op een ander manier proberen...
Lekker licht en technies lastiger... het is meer stoeien eigenlijk...
Het is nog niet direct nodig maar wil graag weten of het kan ja of nee

Verwijderd

What about PHP ? Je maakt een array van pictures die je doorloopt in je animatie ? Kan je heel eenvoudig uitbreiden dan.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
Maak is een animated gif van 500kb of iets dergelijks....duurt wel ff met downen, kan je kijken of die streamend werkt of dat die um eerst helemaal downt.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 12:10:
What about PHP ? Je maakt een array van pictures die je doorloopt in je animatie ? Kan je heel eenvoudig uitbreiden dan.
Dat is toch niet streaming...

• KMK
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 12:10:
Ik neem aan dat je iets met image properties probeerd ja..

Daar zat ik ook aan te denken ja..
Ik zal het eens gaan proberen.. en houd jullie op de hoogte

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 12:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 12:10:

Het gaat hier om de client kant. Hoe wilde je die mooie animatie bij de browser krijgen waneer je een leuke array in php hebt? Dat is nu precies waar dit probleem over gaat.

Over het onderwerp:

Ik denk dat je nog tegen problemen op gaat lopen aan de client kant. De toepassing die je van plan bent te maken heeft plaatjes waarschijnlijk maar 1 keer nodig. Zodra een nieuwe binnen is kan de vorige worden weggegooid. Probleem met een animated gif is dat deze in zijn geheel onthouden wordt door de browser. De browser gaat er immers van uit dat het plaatje nog een keer afgespeeld zou kunnen worden. Waneer er heel wat frames zijn geweest zal dit best een aanslag op het geheugengebruik kunne vormen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• André

André

Analytics dude

Je kunt met een javascript om de 2 sec ofzo een image verversen.
Dan neem je een div en wijzig je gewoon de innerhtml iedere keer:
JavaScript:
1
2
nr = Math.random();
document.getElementById("Banner").innerHTML = "[img]'bla1.gif?nr="[/img]";

Door dat spul achter de vraagteken denkt de browser dat het een andere image is en gaat hem dus opnieuw downloaden.

Je kunt hem dan uitbreiden naar 2 images. De ene preloaden en de andere laten zien. En op de server verander je bla1.gif iedere keer weer.

[ Voor 22% gewijzigd door André op 31-12-2002 12:42 ]

• KMK
Janoz schreef op 31 December 2002 @ 12:34:

[...]

Het gaat hier om de client kant. Hoe wilde je die mooie animatie bij de browser krijgen waneer je een leuke array in php hebt? Dat is nu precies waar dit probleem over gaat.

Over het onderwerp:

Ik denk dat je nog tegen problemen op gaat lopen aan de client kant. De toepassing die je van plan bent te maken heeft plaatjes waarschijnlijk maar 1 keer nodig. Zodra een nieuwe binnen is kan de vorige worden weggegooid. Probleem met een animated gif is dat deze in zijn geheel onthouden wordt door de browser. De browser gaat er immers van uit dat het plaatje nog een keer afgespeeld zou kunnen worden. Waneer er heel wat frames zijn geweest zal dit best een aanslag op het geheugengebruik kunne vormen.
Ja dat snap ik maar je kunt de interval tussen de frames zo grot maken dat het uiteindleijk toch niet zo veel plaatjes zijn en het dus ook geen grote file is..
Het einge probleem is dan de conect time tussen server en clients..

Er is vast een max aantal connects bij de server.. maar ik denk dat ik het toch maar eens moet proberen te maken... En dan zien wat er gebeurd

[ Voor 7% gewijzigd door KMK op 31-12-2002 13:15 ]

Pagina: 1