Toon posts:

Cmos checksum error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het topic: MSI K7T Turbo LE nog garantie?

Is er weer wat nieuws onder de zon. Ik ben er misschien nu achter wat het euvel is. Ik had vandaag weer hetzelfde probleem, de compu ging niet aan ondanks dat ik had ingesteld in het bios dat ie na een stroomuitval aan moest gaan.
Normaal gesproken reset ik het bios ook maar dit had ik nu niet gedaan.
Maar ik kreeg wel de error toen ie net aan ging:
cmos checksum error- defaults loaded. Warning Cpu has been changed. Please enter cpu speed cmos setup, and remeber to save before exit.

Is nu mijn bioschip de schuldige? Dus met een nieuwe bioschip doet ie het weer?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij hoef je alleen de cmos setup even opnieuw in te stellen, en dan zal het weer gewoon werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is het batterijtje wel in orde? Staat de CMOS Clear Jumper wel op de juiste stand?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Nee, het zal eerder een lege batterij zijn dan de bios chip.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

kimjansen

Nu ff niks...

Lijkt inderdaad op je batterijtje wat gaar is, zou er maar een nieuwe CR2032 induwen. Als je de melding niet krijgt bij een reboot, alleen als de voeding echt uit is geweest is het in 90% van de gevallen je batterijtje....

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel mooi wezen als het het batterijtje is. Maar als een batterijtje gaar is kan het zijn dat ie soms dus bij mij na een paar dagen opstart en meestal niet? En ook dat ie dan dus spontaan opstart (of gewoon na een lange tijd na indrukken knop?)?

Verwijderd

Topicstarter
Any thoughts?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 18:45:
Dat zou heel mooi wezen als het het batterijtje is. Maar als een batterijtje gaar is kan het zijn dat ie soms dus bij mij na een paar dagen opstart en meestal niet? En ook dat ie dan dus spontaan opstart (of gewoon na een lange tijd na indrukken knop?)?
In dit geval, het zou dus wel heel goed kunnen dat de BIOS chip gaar is.. Maar daarnaast kan ook gewoon de hele mobo gaar zijn. Probeer in ieder geval eerst de BIOS chip te vervangen (neem contact op met winkelier en/of MSI Nederland). Mocht dit het euvel niet oplossen, dan is het gewoon de mobo.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 haakt even in:

Kun je door een brakke batterij ook problemen hebben met een onboard LAN adapter?

Ik heb dezelfde error met een barebone ding, maar ook PCI NICs blijven online/offline knipperen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BackSlash32 schreef op 01 January 2003 @ 18:17:
* dion_b haakt even in:

Kun je door een brakke batterij ook problemen hebben met een onboard LAN adapter?

Ik heb dezelfde error met een barebone ding, maar ook PCI NICs blijven online/offline knipperen.
Zou kunnen, maar dat geknipper doet me eerder aan aardlussen denken (als 1 PC geaard is maar andere PCs op het net niet, dan aarden ze zich over het netwerk :X )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van 2 vorige topics weer een update. Kon mijn oude topic niet vinden doordat de search het niet doet.
Ik had dus het probleem dat mijn compu niet meer aan ging. Soms wel en soms niet. De laatste week alleen aan als ik 's nachts als ik ging slapen mijn stekker er uit deed en 's ochtends er weer in deed.
Ik had maar weer eens mijn C: vervangen voor een oude image. Omdat mijn windows weer wat naar deed.
Wat krijg ik nou: mijn compu gaat weer aan als ik op de aan knop doe. Nu weer altijd.
Nog een probleem wat ik had is dat mijn 3d mark score soms 4100 nog wat was en soms 4400 nog wat. Zonder een reden.
Vandaag virus gescand, staar er een virus op. Die eraf gehaald en nu is mijn 3d mark score ook weer constant 4400.

Mijn vraag is:
kan een virus er voor zorgen dat je compu soms wel aan gaat en soms niet?
Dus hardware matig aan?
Is dat een bootvirus? (zal wel een n00b vraag zijn)
Ik hoop van wel want dan zijn mijn problemen verleden tijd en kan ik weer met een gerust hart slapen en voltmodden })

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?
Pagina: 1