IP adres opeisen met .NET Server?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Ik draai Windows .NET Enterprise Server RC2, en nu weet ik dat de echte Server OS'en IP's kunnen opeisen in hun Local Area Network, maar hoe?
Ik ga namelijk binnekort naar een LAN toe waar niet iedereen zich aan de regeltjes houd betreft IP (nemen niet het IP wat toegewezen is, maar een die bezet is), en ik zou wel graag m'n eigen IP houden :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als jij een vat IP adres inklopt, dan is dat jouw IP adres. Wanneer er echter iemand anders ook dat IP adres inklopt, dan krijg je een leuk IP conflikt. Dat wil je niet, en ik zou ook lekker op dhcp gaan draaien in die LAN party.

Wat je wel akn doen is een reservering maken in de DHCP server voor jouw MAC adres. Dan krijg jij altijd hetzelfde IP adres. Is dat wat je bedoelt. :?

Verder kan het OS wat jij bedoelt niet meer een IP adres op eisen als een Windows 2000 professional.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
CyberJ schreef op 31 december 2002 @ 14:58:
Als jij een vat IP adres inklopt, dan is dat jouw IP adres. Wanneer er echter iemand anders ook dat IP adres inklopt, dan krijg je een leuk IP conflikt. Dat wil je niet, en ik zou ook lekker op dhcp gaan draaien in die LAN party.

Wat je wel akn doen is een reservering maken in de DHCP server voor jouw MAC adres. Dan krijg jij altijd hetzelfde IP adres. Is dat wat je bedoelt. :?

Verder kan het OS wat jij bedoelt niet meer een IP adres op eisen als een Windows 2000 professional.
Tja, DHCP server is ook wel goed, maar punt 1. dat kan de organisator niet, en 2. hij wil dat iedereen een vast IP heeft, zodat je makkelijker op elkaar's FTP server kan :) (shares werken kut)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

MadEgg

Tux is lievvv

Dat neemt niet weg dat ook met een DHCP server NetBIOS de namen kan opzoeken van de computers. Dus hoef je niet te FTP-en naar IP-adressen maar naar de netbiosnamen van computers, en dat is vast makkelijker te onthouden :)

Tja

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

hmm als je voor een lan een lease uitgeeft voor een week, ben je toch ook klaar? ;) En een dhcp server instellen kan je heel snel mee klaar zijn.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

MadEgg schreef op 01 januari 2003 @ 12:08:
Dat neemt niet weg dat ook met een DHCP server NetBIOS de namen kan opzoeken van de computers. Dus hoef je niet te FTP-en naar IP-adressen maar naar de netbiosnamen van computers, en dat is vast makkelijker te onthouden :)
of je doet het op macadres....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Het enige wat je opeist met .NET server in een netwerk is de Master browser service, alhoewel ik daar ook niet al te zeker van zou zijn als er een linux freak met samba je netwerk komt binnenstappen :P

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Volgens mij bestaat er niet zoiets als een ip-adres opeisen, een os (welke dan ook) kan het ip-adres van een andere pc niet veranderen, zou leuk worden op internet als dat kon.

Ik heb eens meegemaakt dat een vriend van me als ip-adres 192.168.0.1 had, oftewel het ip-adres van m'n server/router.
Resultaat was dat het ip-adres wat het dichste bij stond (ofwel de reply kwam het snelste)antwoord gaf bij pings of traceroutes. Heeft dus weer enkele minuten gekost om erachter te komen hoe het kwam dat internet niets deed (Ik had overigens DHCP draaien).

Master browser service zou idd wel kunnen.
Pagina: 1