Asus USB - Linux Drivers

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:49

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Zijn er soms Linux drivers beschikbaar voor de Asus ADSL USB Modem?

Heb met google gezocht maar kon amper wat vinden...
Via de search ook niks... ;(

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46

Arno

PF5A

[google=Asus ADSL "USB Modem" driver linux]

Er staat niet extreem veel, maar er staan zo te zien wel enkele nuttige links in :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Traag schreef op 31 December 2002 @ 10:43:
[google=Asus ADSL "USB Modem" driver linux]

Er staat niet extreem veel, maar er staan zo te zien wel enkele nuttige links in :)
tja als er al een driver bestaat staat hij der misschien wel tussen...
maar meestal gaat de site ofwel over linux ofwel over adsl ofwel over asus maar nooit alle 3 8)7

Daarom vraag ik ook of iemand hem toevallig weet staan :)

Ik vraag dit ook maar voor een klant, ben zelf Linux n00b :X

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Sinds wanneer maakt Asus ook ADSL modems :? :D

Is dat niet toevallig een ge-re-labelde Alcatel oid ?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Cutebritney schreef op 31 December 2002 @ 11:26:
Sinds wanneer maakt Asus ook ADSL modems :? :D

Is dat niet toevallig een ge-re-labelde Alcatel oid ?
Wel degelijk van Asus, was het maar een Alcatel ;(

Ik werk op de ADSL Helpdesk... en trust me... dit is zowat het slechtste dat Asus ooit op de markt gebracht heeft :r :Y)

We geven officieel geen Linux support maar we krijgen wel veel mails voor Linux Drivers... denk alleen niet dat er drivers voor de asus zijn :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan moeten mensen eens leren de systeemeisen te lezen :). Niet geschikt voor linux is niet geschikt voor linux :). Ik snap zowiezo nooit dat mensen die de 'kennis' hebben om voor linux te kiezen, voor een brak systeem als USB voor modems kiezen :P.

Maarja, dat ben ik :) (ook werkend op een adsl helpdesk :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
JvS schreef op 31 december 2002 @ 12:14:
dan moeten mensen eens leren de systeemeisen te lezen :). Niet geschikt voor linux is niet geschikt voor linux :). Ik snap zowiezo nooit dat mensen die de 'kennis' hebben om voor linux te kiezen, voor een brak systeem als USB voor modems kiezen :P.

Maarja, dat ben ik :) (ook werkend op een adsl helpdesk :P)
Het gaat meestal om beginnende gebruikers. Ergens begrijp ik het wel: je wil linux leren en dan is het ook wel handig dat je kan internetten onder Linux. Alwas het maar om daarna via google je andere problemen op te lossen.

Maar de klote administratie hier :r vertikt het zelfs om gewoon links naar de drivers of supportpagina's op de site te zetten ;( Zou ons al veel werk besparen...

Inderdaad wel dom om niet eerst te kijken of er wel Linux drivers beschikbaar zijn. Die Asus modems zijn echt dikke shit, en natuurlijk worden ze overal lekker verkocht zonder de mensen te vertellen dat ze amper onder Windows 98 werken...

:r administratie en sales :r :Y)

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 10:16
Geloof me, onder Windows 98 (non SE) zijn ze al helemaal niet aan de praat te krijgen.
Wat een rommel is dit, en op de ASUS site zijn er geen drivers te vinden, gelukkig heeft Skynet ze staan.
Ik zal dan maar XP op m'n serverbakkie zwieren, want ik krijg nu constant blauwe schermen ed.

Zou het idd niet om een gerenemede Alcatel gaan? Een programma dat erbij zit, is van Alcatel iig
Pagina: 1