Ik heb CSV file (comma seperated file) waarin allemaal tekstregels staan die gescheiden zijn doormiddel van een komma. Wanneer ik deze komma vervang door bijvoorbeeld </td><td> dan kan ik een HTML-pagina genereren die het CSV-bestand omzet naar een tabel die ik kan weergeven in een browser.
Nu zou ik graag deze tabel willen sorteren (alfabetisch) op bijvoorbeeld de derde kolom. Hoe doe ik dat??
Ik kan wel sorteren op de eerste kolom, maar dat doe ik om een vrij omslachtige manier, nl. met het dos-commando sort. Te weten:
more < p:\info\lijst1.txt |sort /+1 >>p:\info\lijst2.txt
In lijst1.txt staan alle regels door elkaar. In lijst twee staat alles op alfabetisch volgorde vanaf het eerste karakter. Lijst2 importeer ik in een VBscript en daar laat ik het replace commando er op los om een tabel te genereren.
Dus mijn vraag hoe kan ik sorten op, in principe, ieder willekeurige kolom?
Nu zou ik graag deze tabel willen sorteren (alfabetisch) op bijvoorbeeld de derde kolom. Hoe doe ik dat??
Ik kan wel sorteren op de eerste kolom, maar dat doe ik om een vrij omslachtige manier, nl. met het dos-commando sort. Te weten:
more < p:\info\lijst1.txt |sort /+1 >>p:\info\lijst2.txt
In lijst1.txt staan alle regels door elkaar. In lijst twee staat alles op alfabetisch volgorde vanaf het eerste karakter. Lijst2 importeer ik in een VBscript en daar laat ik het replace commando er op los om een tabel te genereren.
Dus mijn vraag hoe kan ik sorten op, in principe, ieder willekeurige kolom?