[backup] Op een DVD RW van XP (NTFS)!

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt, ik krijg het niet klaar om een backup te maken op een DVD RW, Win XP staat op een NTFS partition!
De brander is een Sony dru-500a.
De bedoeling is om van mijn kleine XP schijf een backup te maken, maar dan het liefste zodat ik alles ALTIJD weer terug kan zetten, ook al zou de hdd waar XP op staat kapot gaan.

Het volgende zijn de problemen waarop ik stuit, of wat ik denk dat niet goed is:

1. Simple backup, een proggie wat erbij geleverd word: vraagt om 4 diskettes, Windows XP cd, en maakt van 3,8 gig een backup van 640 MB. Dat lijkt mij nix, want het gaat om een "herstel file" als de hdd vervangen wordt krijg ik het niet meer terug gezet....of wél??

2. Nero burning ROM, ziet enkel mijn SCSI brander, wil niets van de sony weten :P (kan ik me wel iets bij voorstellen, maar dan als Nero zou denken ;) )
Ik zou graag op een DVDRW willen schijven, ook updates downloaden die tegelijk op de rw gezet kunnen worden.

3. Norton gohst, tja die ziet het medium niet :( Maar misschien is er de mogelijkheid om éérst naar de HDD te saven, en dan naar de DVDRW of whatever. Fuck man, daar heb ik tenslotte géén bak met geld voor betaald!
Zou de DVDRW geformatteerd moeten worden, zodat Norton de DVDRW als een hdd ziet?? Of kan dat niet?

Mijn bedoeling is eenvoudig, een backup maken op een DVDRW, die zelf bij de ergste crash van de hdd ALLES precies terug kan zetten zoals het van te voren was.
Gratis proggie is leuk, maar als het nodig is wil ik de software er wel voor aanschaffen :P

Wie ?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:55
Tja, je hebt zelf de oplossing al aangedragen.

Ghost image:

Direct naar DVD-RW (ghost ziet mijn 104 wel gelukkig), of via een image naar de harde schijf en dan op DVD-RW. Dan moet je wel nero updaten naar een recente versie (5.5.10.0), of de software gebruiken die bij de sony geleverd wordt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke versie van Ghost gebruik je dan?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:55
7.5 corp edition.

Maar zoals ik al heb gezegd : de pioneer serie bestaat al veel langer als de sony die jij hebt.
Ik zou een image maken op hdd en dan een dvdtje branden (eventueel bootable).

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Backup your troubles :(

Ik heb een backup gemaakt van C: met "simple backup" geleverd bij de DVDBrander, dat is schijnbaar goed gegaan.

Niet te geloven alof de }) ermee speelt, yep..nu was ik nog een backup aan het maken van mijn mp3tjes, op de DVDBrander, en ik kreeg een blauw scherm. Hee wat is dat?? Hmm ff resetje, en eens kijken wat er gebeurt is.
Ja fuck, reset en de boel slaat halverwege het laden op een blauw scherm, iets van "ddl, hdd kapot enzz"

Ojee, nu zal je het meemaken, de backup die ik gemaakt heb met het proggie wat bij de DVDBrander geleverd wordt, zal zich nu moeten bewijzen.
Diskettes gepakt (4 stuks) en de backupDVD. Opstarten met de DVD, melding" er kan niet opgestart worden van CDRom, plaats de Windows XP cd, druk een toest om opnieuw op te starten", ow ja fijn, mijn versie wan WinXPHome heeft (geloof het of niet) géén reparatieconsole, dus zag ik de bui al hangen.
En ik kom dus ook mooi in het scherm waarvan je kan bepalen op welke hdd je wil installeren.

Waar is de reparatieconsole (menu) van simple backup nu?? Ik begrijp niet wat ik moet doen, wan via de 4 diskettes die ik gemaakt heb start het programma ook al niet op, er wordt ook dan bevolen om de XP cd op te starten.
Naja zeg, hier begrijp ik geen reet van....klote :(

Dus maar via de langste weg, de hdd formatteren, en winxp installeren.
Klaar, nu eens kijken wat er geschreven wordt bij "simple backup" proggie geinstalleerd, en warempel, er staat in het menuutje "compleet systeemherstel" okay!! Dan krijg ik toch nog alles terug gezet :)
Dat duurde ongeveer een half uurtje, en in het menu "start" kwamen steeds meer proggies te staan, die ik idd geïnstalleerd had vóór de crash.
Euhhh bij 90% verscheen er een schermpje waarop stond dat er bepaalde bestanden via de orgine xpServicePack (SP1)CD hersteld moeten worden.
"doorgaan-stoppen-(en nog iets)" okay die heb ik dus, ik doe hem in de andere cdrom, en druk op "doorgaan", direct een melding dat de CD niet gevonden was. Dus de Herstel DVD eruit en de SP1 cd erin, WEER een melding, dat het hestel onverwachts onderborken was...."kut kut kut" ALWEER OPNIEUW?? Ja hoor de DVD pikte hi j niet meer.
Opnieuw "simple bacup" opgestart, en laten herstellen, er werd niet meer om de SP1 cd gevraagd, goed zo :)
Klaarrr ff kijken links en rechts, yep kwam mij allemaal bekend voor..yesss ff herstart...en dan eens kijken of mijn vertrouwde programma's nog werken, en of ik mijn adressenbestand in outlook terug heb, en dat soort dingen, want daar maak je tenslotten een backup voor, is het niet?
Bij het opstarten kreeg ik een BLAUW scherm te zien, met meldingen over bestanden die XP niet kon vinden, mwt andere woorden FUCK man, ik kan weer opnieuw beginnen, man man man wat een kutprogramma's om een backup te maken, ik krijg er een hartklepversuiking van, ELKE keer gaat dat mis.
Nu heb ik XP opnieu geïnstalleerd, en ik weet nu ff niet wat te doen...accepteren dat ik alles kwijt ben, of nóg een keer proberen om de zooi terug te zetten??

Wie o wie heeft dé oplossing een een GEDEGEN en MAKKELIJKE backup op DVD te maken?? Mijn C: past altijd compleet op een DVD, die heb ik klein gehouden met het oog op ee backup.

sorry dat het verhaal lang geworden is, maar ik moest ff kwijt wat er zoal allemaal mis kan gaan :( En dan het TOEVAL dat ik juist een topic gestart ben, met het oog op BACKUP TROUBLES!!! })
Sjees lachen vergaat me wél zo hoor!!

Gaarne uw reactie en advies hierop.... maw héééélpppp zodat dit niet NOG een keertje gebeurt...thnx _/-\o_

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je al hier gekeken:
http://service1.symantec....ost_2003_tasks.html&tpre=

(zijn er ook prijzen te winnen voor de langste URL :) )

Hier staan links voor de diverse Ghost versies met hun ondersteunde branders. Bij bv de 2003 versie staat jouw Sony niet. Echter geven ze wel als tip dat wanneer de disc niet gezien wordt (dus wel de brander) dat je dan eens moetn proberen om een ander merk disc (=DVD) te proberen.

Heb je dat al eens gedaan??

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Probeer image drive van powerquest eens, die werkt bij mij perfect.
En als je niet rechtstreeks kunt schrijven naar je dvd brander maak je toch een image, fik die, en je heb je backup.
Werk zelf met PQ en 2 files op cd ff splitten en werkt ook.
Kan met ghost ook trouwens.
S6 ;)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 01 januari 2003 @ 12:24:
Heb je al hier gekeken:
http://service1.symantec....ost_2003_tasks.html&tpre=

Hier staan links voor de diverse Ghost versies met hun ondersteunde branders. Bij bv de 2003 versie staat jouw Sony niet. Echter geven ze wel als tip dat wanneer de disc niet gezien wordt (dus wel de brander) dat je dan eens moetn proberen om een ander merk disc (=DVD) te proberen.

Da's idd wel een hele lange URL gelukkig bestaat ctrl/c en ctrl/v (copy/paste)er nog :P
Nee dat van die DVD's heb ik nog niet geprobeert, zal ik zeker doen. Maar ik ben nu nog eerst ff alles op een rijtje aan het zetten, het zaakje configureren zoals dat heet ;)

Ghost heb ik enkel een diskette van, maar welke verie weet ik niet, hoe kan ik dat zien, ik zal eens kijken. Het is wel al een oud(ere) versie, want ik heb hem allang, volgens mij zelfs een freeware versie (kan dat??) :P

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36
ajhaverkamp schreef op 01 januari 2003 @ 12:24:
.....

.....
Nee geen prijzen helaas. Wel waardering voor het handhaven van de layout ;)

from Symantec.com - How to save an image file directly to a CD-R/RW disc

Zo zie je maar weer :+

Wat betreft het gebruiken van ghost denk ik dat je afhankelijk bent van een update voor ghost die de sony gaat ondersteunen. Heb gekeken bij ghost 2003, maar daar staat de sony er nog niet bij in de lijst.

Ghost is zo lang ik mij kan heugen geen freeware geweest. Wel atijd met cracks en serials. ;) Vanaf het moment dat norton de boel overnam was dat gelukkig niet meer nodig. Norton heeft geen serials e.d. behalve voor enterprise pakketen voor zover ik weet.

[ Voor 17% gewijzigd door PROnline op 01-01-2003 12:40 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ajhaverkamp schreef op 01 January 2003 @ 12:24:
Heb je al hier gekeken:
*blaat*

"Klik [url="http://service1.symantec....P&stg=2&base=http://www.symantec.com/techsupp/ghost/&next=ghost_2003_search_solve.html&sone=ghost_2003_tasks.html&tpre="]hier[/url]" had je er beter van gemaakt dan :{

Voor de n00b, dat doe je zo 8) :
[url="url hier"]Woordje waarop men kan klikken[/url] blaat

B-)

[ Voor 4% gewijzigd door NoBody op 02-01-2003 09:34 ]

Hoi

Pagina: 1