Toon posts:

DDO verwijderen van IBM 120GB HDD zonder gegevensverlies.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensuh,

ik heb een probleempje met twee 120GXP 120GB IBM Hard disks.
Deze had ik op een Pentium 1 200 Mhz aangesloten d.m.v Ontrack Disk manager te gebruiken om een Dynamic Drive Overlay erop te zetten zodat ik de volle capaciteit kon benutten.

Dit werkte allemaal prima maar Nu heb ik een Promise Ultra66 Controller en heb ik de schijven hierop aangesloten en sindsdien worden ze in windows (2k) niet meer herkent.
via Disk Managment zie ik wel 33 GB staan maar verder staat er zo'n rood tekentje voor (verboden in te rijden teken :) ) en kan ik alleen een Nieuwe Signature schrijven.
dit wil ik uiteraardt niet want de schijven staan alle2 nog vol met data.
in principe moet die DDO eraf te halen zijn via de Ontrack Boot Manager Bootflop.
dit heb ik ook geprobeerd en bij een schijf lukte dat ook prima maar evengoed waren ze in windows niet meer te herkennen.

Via andere menu's op de bootflop heb ik wel weer voor elkaar gekregen dat ik 123 GB zie (Set Drive Size geloof ik) maar ook dit had geen suc6 om in windows alles weer terug te krijgen.

De laatste optie voor mij is om Partition Recovery te gebruiken en de data te kopieeren via dat tooltje naar een andere schijf maar ik heb zo ff geen 240 GB HDD liggen :'(

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en misschien ook opgelost zonder de hele schijf opnieuw te moeten indelen en formatteren :?

Bios is erg oud en herkent ook niet meer als 33GB.
updates zijn er niet en van de Promise IDE controller heb ik al de laatste Firmware erop zitten.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:12

SkyStreaker

Move on up!

Bios is erg oud en herkent ook niet meer als 33GB.
Zekerheid kan ik je niet geven, maar volgens mij zeg je het zelf al.

Probeer eens partition magic 8.0 ofzo en hak je HD's in stukken van ong. 30Gig. Als het goed is ziet partition magic de WARE grootte van de HD door er naar te kijken zonder tussenkomst van de bios, echter... hier ben ik ook niet zo zeker van. Succes

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Gaat helaas niet.

De enige optie (waarmee je het gegevensverlies tot de helft reduceert)
# Schijf A leeg maken
# Schijf A aan Promise Ultra66 hangen, schijf B aan onboard IDE laten zitten
# Inhoud schijf B naar schijf A kopieren
# Schijf B aan Promise Ultra66 hangen