Toon posts:

[Excel]Custom menubutton/macro distribueren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search leverde niks op, MSDN (nog) niets... Dus maar even hier vragen:

Ik heb een macro (module) geschreven in Excel / Visual Basic. Deze exporteert de data van het eerste werkblad naar een tekstbestand. Deze macro moet achter een knop komen te zitten (ook dat lukt nog wel... ;), die vervolgens bij andere gebruikers "geinstalleerd" kan worden in hun werkbalken menu. De knop (en code) moeten dus niet zoals nu gekoppeld zitten aan 1 Excel bestand, maar altijd in Excel zichtbaar zijn.

Iemand die me hier iets meer mee op weg kan helpen?

Verwijderd

I have some macros that are general purpose in nature. I would like to have these available all the time. What's the best way to do this?

Consider storing those general purpose macros in your Personal Macro Workbook. This is a (normally) hidden workbook that is loaded automatically by Excel. When you record a macro, you have the option of recording it to your Personal Macro Workbook. The file, PERSONAL.XLS, is stored in your EXCEL/XLSTART directory. Another option is to convert this file to an add-in, and then specify that the add-in is loaded whenever Excel starts (use the Tools Add-Ins command for this).
source: http://www.j-walk.com/ss/excel/faqs/xl95faq2.htm
en http://www.j-walk.com/ss/excel/faqs/xl97faq2.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
De "Personal Macro Workbook" oplossing is niet de juiste. Het is geen opgenomen macro, maar een zelf geschreven macro.

De tweede oplossing die ze aandragen wil niet echt lukken. Als ik het bestand opsla als ".xla" en in de Excel opstart map plaats, dan is de code wel bekend in alle Excel documenten, maar er komt nergens een knop bij...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Zet je beveiliging in extra > macro's > beveiliging 's op laag... Misschien helpt dat

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Even een macro opnemen en het hidden workbook komt tevoorschijn. Vervolgens zou je je code daarin kunnen zetten.

Als je een add-in maakt zul je een stukje code moeten opnemen dat bij het activeren van de add-in een knop wordt toegevoegd.