Toon posts:

VPN geinstalleerd, hoe verder???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en Dames,

Ik heb zojuist een VPN connectie opgezet tussen mijn eigen comp en die van m'n vader, hij kan gewoon inloggen met de toegekende passworden, en we krijgen allebei de ikoontjes onderin het scherm.

Hoe kan hij nu gebruik maken van mij harde schijf (H) die ik shared gemaakt heb..

Bij voorbaat mijn dank...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand raad????

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

een kick binnen 1 minuut :?

geef eens wat info over de OS versies die je gebruikt en lees aub de FAQ eens even door.

edit: laat maar, je staat al in SM.

[ Voor 16% gewijzigd door sh4d0wman op 31-12-2002 10:03 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Gaat die verbinding over internet?
Anders zou ik het nut van een VPN niet weten, als dit wel het geval is, probeer dan de
pc's in de zelfde werkgroep te hangen, en zorg dat ze in de zelfde IP-RANGE zitten.
Eventueel nog een WINS server opzetten op bijde pc's zodat je elkaar kunt zien, of gewoon de pc's benaderen dmv; \\COMPUTERIP\SHARENAAM

dit dien je dan in te typen in een explorer schermpje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep, HunterMic, das gelukt ik heb de IP's aan elkaar gelinkt en nu zien ze elkaar, ik kan alleen nog niet bij die betreffende H drive...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 10:21:
Yep, HunterMic, das gelukt ik heb de IP's aan elkaar gelinkt en nu zien ze elkaar, ik kan alleen nog niet bij die betreffende H drive...
is de H drive toevallig gedeeld als hidden schijf? dan moet je nog even bij het connecten (\\computer\sharenaam) een $ teken meegeven. als volgt dus \\computer\sharenaam$

[ Voor 4% gewijzigd door sh4d0wman op 31-12-2002 10:23 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de H drive wel over mijn lokale LAN hier... maar ik ga alvast proberen

Verwijderd

Ik weet niet of je windowsXP of 2000 gebruikt, dan zou het misschien ook een rechtenkwestie kunnen zijn.
Een andere mogelijkheid is dat je op een van je pc's een firewall hebt staan die het verkeer
tegenhoud.
Zorg in het geval van windows2000/xp dat de gebruikers op bijde pc's bekend zijn, en ook voldoende rechten hebben om de juiste shares te benaderen.

mvg
HunterMic

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Niet kicken binnen 1 min ajb. Heeft toch geen enkele zin....

>NT
Pagina: 1