Toon posts:

Wanneer komen de nieuwe generatie video planken?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helleu,

Via m'n werk kan ik van overuren weer een nieuwe videokaart kopen voor me pc'tje. Ik zit te denken aan de GF4ti4600 of Radeon 9700 Pro.
Nou las ik op de frontpage dat de GFFX en Radeon R350 er binnenkort aankomen, dus het lijkt mij wijsheid als ik nog ff wacht met een nieuwe kopen.

Weten jullie misschien data, wordt het komende maand, of duurt het nog wel een half jaar?

Verwijderd

Ik heb eens rondgekeken vanochtend voor een opvolgen voor mij Asus 7100.

Na wat review gelezen te hebben en het niet kunnen wachten op de 9500 Pro.
Koop ik de point of view TI4200 3.3ns 310/660 mhz voor 233 euro.
Leuke kaart met snelheid van 4600 voor de prijs van een 4200 :P

ATI voerd tegenwoordig de ranglijst aan. www.3dmark.com
En ze zijn al DX9 ready, maar ik kies gewoon stug voor de GF4 >:)

Echte reden heb ik er niet voor.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59
ER zijn op dit moment volop 9500Pro's te krijgen hoor...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Not really, de eerste levering komen nu eindelijk eens binnen. Maar het is nog niet zo dat ze overal verkrijgbaar zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Maar de vraag was eigenlijk wanneer de nieuwe generatie videokaarten komen?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
wanneer ze komen? zazl nog wel een even duren, in februari dacht ik dat de eerste GeForce FX's kwamen, via Creavtive, dus niet zo veel en tegen erg hoge prijs :(
Dus kan je je beter afvragen, "wat heb ik eraan?" niet veel dus :)
je kan dan beter nu voor een Radeon 9700pro gaan, die schopt heel erg veel kont, is rete snel + je kan met fsaa lekker hoog aanspelen, wat zeer erg heel mooi gelikt beeld opleverd :9
maar wat is je verdere setup?
als je een Duron 1300 of Celeron 1,6 hebt, dan is het een beetje zonde natuurlijk...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
P4 1,8 ghz en 768 mb SDram met op dit moment nog een Geforce3 ti200. Alleen met de 3dmarks kom ik maar nét boven de 6000... beetje treurig dus...

Ik wil ook niet die RETE dure dingen kopen, maar het lijkt mij dat als DIE op de markt komen, dat de prijs van de huidige 'topproducten' weer omlaag gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 11:25 . Reden: type RAM ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kijk eens rond bij http://www.tomshardware.com en http://www.anandtech.com . Staan vast artikelen over toekomstige videokaarten en dito releasedata.

Voor de rest zit je met het eeuwige dilemma: wachten is altijd beter, maar je wil ook een vette kaart op een gegeven moment. Koop je 'm net nieuw, betaal je de hoofdprijs, terwijl je 'm na een half jaar/jaar voor goede prijzen uit de prijspakkers haalt. Daar moet je je eigen afweging in maken. Van computers wordt je net als met auto's niet rijk, daar verlies je alleen maar geld aan (op papier), hou dat in gedachten.

Verwijderd

een ander probleem waar je rekening mee moet houden met een nieuwe kaart is dat de drivers niet meteen top zullen zijn. eigenlijk is het beste om nog even te wachten. ik weet niet of je van plan bent om Doom III te gaan spelen, maar dat spel zit er aan te komen en gaat erg zwaar zijn grafisch. het is natuurlijk rot als jeje daar op verheugd had en dan met een spel zit wat je niet lekker kunt draaien.

Ik zou zeggen wacht nog even, als de GF FX uitkomt zullen bijvoorbeeld ook de prijzen van de ATi kaarten flink dalen en heb je alweer wat meer bij elkaar gespaard.

nog een vraagje heb je SDRAM of DDR? als je SDR hebt bij een P4 remt dat je prestaties nl ook nogal af.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 10:55:
een ander probleem waar je rekening mee moet houden met een nieuwe kaart is dat de drivers niet meteen top zullen zijn. eigenlijk is het beste om nog even te wachten. ik weet niet of je van plan bent om Doom III te gaan spelen, maar dat spel zit er aan te komen en gaat erg zwaar zijn grafisch. het is natuurlijk rot als jeje daar op verheugd had en dan met een spel zit wat je niet lekker kunt draaien.

Ik zou zeggen wacht nog even, als de GF FX uitkomt zullen bijvoorbeeld ook de prijzen van de ATi kaarten flink dalen en heb je alweer wat meer bij elkaar gespaard.

nog een vraagje heb je SDRAM of DDR? als je SDR hebt bij een P4 remt dat je prestaties nl ook nogal af.
Hij zegt toch sdram :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DDR is ook SDram ;)

je hebt SDR SDram en DDR SDram

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 10:04:
P4 1,8 ghz en 768 mb SDram met op dit moment nog een Geforce3 ti200. Alleen met de 3dmarks kom ik maar nét boven de 6000... beetje treurig dus...

Ik wil ook niet die RETE dure dingen kopen, maar het lijkt mij dat als DIE op de markt komen, dat de prijs van de huidige 'topproducten' weer omlaag gaat.
Als spellen nu niet meer goed draaien kun je het best een nieuwe videokaart kopen. Maar als ik jouw systeem bekijken moet het allemaal nog best lukken hoor. Ik heb de p4 1.7 en Geforce 2 Ti, en ik kan alles goed op 1024x768 met medium details spelen. Maar mischien wil jij overal het allerhoogste. De geforce fx komt ongeveer in februarie, als je denkt dat je videokaart nog wel even vooruit kan kun je inderdaad wel wachten, en anders koop je nu gewoon een nieuwe, je kunt namelijk ook eeuwig blijven wachten omdat er constant nieuwe kaarten worden aangekondigt. Maar 1 ding : koop vooral geen nieuwe kaart om je benchmark wat hoger te krijgen, dit heeft echt compleet geen nut, het gaat erom hoe de spelen lopen, en niet hoe hoog je score is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 08:21:
Helleu,

Via m'n werk kan ik van overuren weer een nieuwe videokaart kopen voor me pc'tje. Ik zit te denken aan de GF4ti4600 of Radeon 9700 Pro.
Nou las ik op de frontpage dat de GFFX en Radeon R350 er binnenkort aankomen, dus het lijkt mij wijsheid als ik nog ff wacht met een nieuwe kopen.

Weten jullie misschien data, wordt het komende maand, of duurt het nog wel een half jaar?
als je elke keer wilt wachten met kopen omdat er weer een nieuwe uitkomt, dan kun je elke keer blijven wachten. De Radeon 9700 pro is toch een super mooie kaart.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Terw_Dan schreef op 01 januari 2003 @ 12:41:
[...]

DDR is ook SDram ;)

je hebt SDR SDram en DDR SDram
Dat weet ik ook wel hoor, maar als je DDR geheugen in je pc hebt zitten dan ga je toch niet zeggen 'ik heb DDR SDRAM in m'n pc zitten'. Dat is gewoon de officiele benaming. Makkelijker als je gewoon DDR zegt :), en daat ging ik effe vanuit aangezien ie sdram zei

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 12:56:
[...]

als je elke keer wilt wachten met kopen omdat er weer een nieuwe uitkomt, dan kun je elke keer blijven wachten. De Radeon 9700 pro is toch een super mooie kaart.
De Geforce FX is nog mooier :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon wat previews lezen, en als je wil weten vanaf wanneer de kaarten ongeveer te koop gaan zijn moet je ff op de T.net frontpage zoeken, maar dan nog blijft het redelijk gokwerk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.