Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al wat gehoord over de nieuw Clie?
Heb zelf nog geen Nederlandse reviews gezien!

De opvolger van de NR70V is alleen al bij Sony te bestellen!
Heeft iemand al gezien of de NX70V al bij andere Nederlandse (web)winkels te bestellen is?

Specs:
PEG-NX70V
Operating System: Palm OS® version 5.0
CPU: Intel® PXA250 200 MHz
Memory: 16 MB DRAM (11 MB available) / 16 MB (flash memory)
Interfaces:
- Built-in keyboard
- USB (cradle)
- MagicGateTM Memory StickTM slot
- InfraRed port (IrDA 1.2)
- Infra-Red port for AV control
- Jog DialTM
- BACK button
- Wireless Communication Slot (1x)
Audio Functions: Playback of MP3, ATRAC3, built-in microphone
Camera Selection:
- 1/5.5 inch-progressive scan type CMOS image sensor
- 310,000 effective pixels
Display:
- TFT Color Display with Back Light
- 320 x 480 pixels
- 65,536 colors
Dimensions (w/h/d): Approx. 72.3 x 136.6 x 23.5 mm
Weight: Approx. 220 g including stylus
Lithium Ion Battery: Lithium-Ion polymer rechargeable battery (internal), Up to 10 days (at average usage of 30 min a day without Wireless function )

Verwijderd

Nee, officieel komt deze rond 15 januari naar Nederland. Op sonystyle is deze al te bestellen.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
heb op www.palmclub.nl al wat mensen gezien die hem uit de VS hebben laten overkomen, maar nederlandse reviews heb ik nog niet gezien. wel op www.infosync.no en www.palminfocenter.com.

Volgens mij is hij ook nog niet te bestellen bij nederlandse winkels, alleen nog op die europese webshop van sony zelf. Maar volgens mij is de introductie voor de NX ook pas eind januari voor Nederland...

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44
Ik heb nu sinds een week de nr70v en ik ben er reuze blij mee. Totaal geen klachten. Ik heb zelfs nog getwijfeld om de nx te kopen maar dit heb ik uiteindelijk niet gedaan. Er hangen namelijk nog al een paar nadelen aan. Hij zal in nederland rond de 800 pleuro gaan kosten. Dat is op dit moment 300 meer dan de nr. Wat krijg je daar dan extra voor. Geluid en film opnemen, ingang voor wireless lan kaart, palm os 5 en ik geloof ook een beter camera. Verder zit er een snellere processor in. Ik weet niet of ik wat vergeten ben maar veel meer zal het niet zijn.

Als je dan een palm koopt dan koop je hem niet voor de camera. De camera is ook nog van een matig kwaliteit maar dat komt omdat er geen zoom opzit geen flitser en hij maar 100.000 piksels is. Oke ik begrijp dat je de camera niet moet gaan gebruiken om er mooie foto's mee te maken maar ik wil alleen aangeven dat het geen rede is om de nx te kopen vanwegen zijn camera.

Ten tweede os5. Dit gaat het nieuwe os worden van palm. Het grote voordeel hiervan is dat nu eindelijk de palm op hoge resolutie kan draaien. Er zitten echter ook nog een aantal nadelen aan. Ten eerste heb je weinig meer aan de snellere processor omdat os5 gewoon zwaarder is. Of je nu palm os 4.1 draaid op een 66 mhz processor of dat je os5 draait op een 144 mhz proceesor maakt niet uit. Veel snelheid winst zal je niet merken. Enkel bij het afspelen van filmpjes zal je het merken. Nog een nadeel van os5 is dat veel programma's het nog niet ondersteunen.

Wat dan weer wel een voordeel van de nx is is het baterij verbruik. Het schijnt nu veel langer mee te gaan.

wat ik wil aangeven is kijk goed of je de extra's van de nx nodig hebt. Het is het nieuwe speeltje van sony maar heeft niet echt veel verbeteringen ten opzichte van de nr die goedkoper is.

Voor meer info kan je kijken op

www.palmclub.nl
www.cliesource.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb her en der gelezen dat ze bezig zijn om drivers te schrijven zodat het CompactFlash slot in de toekomst ook CompactFlash geheugenkaarten kan hebben i.p.v alleen maar de WiFi kaart.
Is dit nou zo'n belangrijke verbetering? OK, de CF kaarten zijn een stuk goedkoper dan de MS en lopen op tot 1 GB ( geloof ik ).

Er wordt in de diverse ( Amerikaanse ) reviews gezegd dat de NX de snelte en meest "gevulde" PDA is die nu op de markt is!
Klopt dit volgens jullie?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik zou persoonlijk die CF support wel handig vinden, aangezien mijn digicam ook CF gebruikt voor zijn foto's en die Clie is dan best leuk om daar die foto's op te kijken. Verder is CF een stuk goedkoper en in grotere formaten verkrijgbaar, wat voor MP3's en films wel handig kan zijn.

De NX is imo ook de beste PalmOS PDA van dit moment en ik zou hem graag als opvolger van mijn S300 willen, maarja het is wel een ERG dure gadget.

Verwijderd

Topicstarter
Sony bied hem nou op hun site aan voor €699.
Als de NX op 15 januari officieel uitkomt zullen de andere (web)winkels hem dan ook voor die prijs aanbieden of zullen zij lager gaan zitten met de prijs?

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 23:00:
Sony bied hem nou op hun site aan voor €699.
Als de NX op 15 januari officieel uitkomt zullen de andere (web)winkels hem dan ook voor die prijs aanbieden of zullen zij lager gaan zitten met de prijs?
Dat is altijd maar afwachten... :) Ik denk zelf dat deze €699 een goede indicatie is voor wat hij daadwerkelijk bij andere winkels gaat kosten. In het verleden heb ik gezien dat de Sony web-prijs een redelijk gemiddelde is, je ziet ze bij andere zaken goedkoper, maar ook duurder.

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar wat zullen dan de marges zijn waar de NX de komende maanden binnen zal vallen?
En dan nu de hamvraag!!!!!
Is de NX het geld waard??

• Bigs
  • Niet online
De NX is duur, maar IMO is hij zijn geld zeker waard! Een beetje PocketPC kost volgens mij ook wel rond de 600 euro, dus dan vind ik dat voor deze Clie ook wel terecht. Aleen wel jammer dat je nog een extra module voor die Wi-Fi moet kopen en dat er geen Bluetooth in zit.. als je dat bedenkt is hij misschien toch wel duur.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zeker geen slimme zet geweest van Sony, om geen Bluetooth standaard in de NX te plaatsen! Zeker als je nagaat dat de grootste concurrent, de Tungsten T, dat wel heeft!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals een oproep!!!

Heeft iemand al een nx70v in huis??

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/sony.JPG
Vind ik deze mooier :) Sony CLIÉ PEG-NZ90 with 2 megapixel camera

CES 2003: Not strictly digital camera news but today Sony has revealed its latest Palm OS based PDA, the CLIÉ PEG-NZ90 has a two megapixel fixed lens (35 mm equiv.) digital camera build in. With a large, high resolution 320 x 480 flip-and-twist LCD monitor, mini keybaord, WiFi option and integrated Bluetooth this is one flexible and almost do-anything PDA. Priced at $800 the CLIÉ NZ90 should be shipping towards the end of February. "Rivaling the gadgetry found in modern day spy movies, the CLIÉ NZ90 handheld integrates a feature uncommon in the handheld market these days: excitement," said Russell Paik, Sony Electronics' vice president for handheld marketing. "It's a turning point in the way handheld devices are defined."

Press Release:

NEW SONY HANDHELD CAPTURES MORE THAN JUST IMAGINATION

Latest Twist to the CLIÉ Handheld's Flip-and-Swivel Design Includes an Integrated Two Megapixel Camera with Flash and Automatic Focus

LAS VEGAS (CES, Booth # N109), Jan. 8, 2003 - Almost daring onlookers to characterize it as a mere digital organizer, the CLIE™ PEG-NZ90 handheld model is Sony's latest flagship entertainment device that seemingly does it all.

The newest addition to the family of CLIÉ handhelds continues the Sony tradition of creating new product categories. Its effective two-megapixel digital camera features built-in flash and auto-focus capabilities, helping to ensure that candid moments will be captured in bright, vivid and clear resolution. Additionally, the CLIÉ NZ90 model features a Wi-Fi (802.11b) communications slot and integrated Bluetooth™ wireless connectivity options.

"Rivaling the gadgetry found in modern day spy movies, the CLIÉ NZ90 handheld integrates a feature uncommon in the handheld market these days: excitement," said Russell Paik, Sony Electronics' vice president for handheld marketing. "It's a turning point in the way handheld devices are defined."

The new handheld features a host of Sony's signature technologies and designs, including the high resolution color LCD screen (320 x 480 pixels), the popular flip-and-twist LCD screen design, an integrated MP3 player, a built-in AV remote controller application, and voice recording capabilities.

A Serious Feature Capturing Not-So-Serious Moments

Functions such as manual exposure adjustment, digital zoom (2X), red-eye reduction and a self-timer functions were previously most often associated with dedicated digital cameras. In addition to these, the CLIÉ NZ90 handheld features:

Megapixel Resolution - The camera is capable of capturing a photo with a maximum recorded image size of 1600 x 1200 pixels.

Lens and Flash - The lens has a focus range of 0.1 meter to infinity and is protected by a lens cover. The flash features three modes (Auto, Forced Off and Forced On) for varying lighting conditions.

LCD - Photographers can easily review and edit their shots (with the included CLIÉ Photo Editor application) on the color LCD screen, which is easy to view even in bright sunlight.

Movie Recording - The camera's digital still capabilities are complemented by a video recording feature that allows users to record memories on a Memory Stick® media, which can be played back on the device.

Special Scene Modes - To optimize white balance in a variety of shooting situations, users can choose from a number of scene modes: Auto, Daylight, Cloudy, Fluorescent, Incandescent and Custom. Users can also manually adjust color and exposure settings.

The new CLIÉ handheld also simplifies the digital imaging experience by recording digital photos and video clips onto Memory Stick media, which is about the size of a stick of chewing gum.

Connecting to a World of Possibilities

Offering expansion capabilities beyond the full list of integrated features, Sony has integrated Bluetooth connectivity on its latest handheld device, allowing users to wirelessly connect to and share the features of similarly enabled devices. Users can wirelessly access the Internet and e-mail via their compatible Bluetooth-enabled cell phones that are set up with corresponding ISP services.

The CLIÉ NZ90 handheld device also features an integrated communications slot that accommodates an optional PEGA-WL100 Wi-Fi (802.11b) modem card, capable of receiving information at wireless broadband speeds (maximum of 11 megabits per second). With a Wif-Fi access point and corresponding ISP, users can browse the Internet, send and receive e-mail (POP3 and SMTP), and perform HotSync® operations wirelessly with a Wi-Fi enabled PC.

"In developing the wireless components of the new CLIÉ handheld, we focused on what users can do with this technology," Paik said. "Wirelessly communicating with a cell phone and having it act as a wireless modem is an example of how to get more out of the devices you carry."

Grab-and-Go Accessories

Not limiting the entertainment elements to the device alone, Sony has even redesigned the humble USB cradle. Resembling more of an easel than a docking station, the slim, foldable PEGA-UC90 HotSync/charging unit features an AV output jack, allowing users to view JPEG images stored on the CLIÉ handheld on a separate monitor or TV. After deciding which of their favorite images they want to share, users can print out those files on a compatible printer via the USB connection located on the side of the cradle. Both AV and USB cables are included with the device.

And for the first time on any CLIÉ handheld, the CLIÉ NZ90 model features a removable Lithium-Ion rechargeable battery pack. Each PEGA-BP500 SmartLITHIUM™ battery can operate the CLIÉ NZ90 model for approximately 10 days depending on conditions, based on average use (30 minutes per day with backlight off). The battery also indicates remaining battery life in minutes.

No PC Nearby, No Problem

More than a collection of hardware features, the CLIÉ NZ90 handheld comes bundled with an array of applications designed for fun and productivity. Sony developed key applications such as the CLIE Viewer, CLIE Album, Movie Player and PhotoStand programs to work in concert with each other so that users can easily go from one application to another.

In addition to these, the CLIÉ NZ90 model is the first device to feature Picsel Technology's viewer application, which allows user to view a wide variety of documents including Microsoft® Word, Excel, PowerPoint®, PDF and image files in their native format without conversion on the PC.

Pricing and Availability

The new CLIÉ PEG-NZ90 device will be available at retailers nationwide at the end of next month for about $800. At the same time, additional PEGA-UC90 cradles and PEGA-BP500 battery packs will be available for about $80 each. Pre-orders may be placed beginning today at www.sonystyle.com/clie.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Mocht er toevallig iemand zijn die een nr70v wil kopen, koopt dan de nx en verkoop hem aan mij, dan verkoop ik mijn nr70v wel aan jou. De prijs komen we wel uit.

Ontopic: De nieuweNZ90 is wel een stuk dikker.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Bigs
  • Niet online
marco: Verkoop dan gewoon je NR, luiwammes :) en koop zelf een NX

Wat moet je er voor hebben? :)

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Bigs schreef op 12 January 2003 @ 16:00:
marco: Verkoop dan gewoon je NR, luiwammes :) en koop zelf een NX

Wat moet je er voor hebben? :)
Heeft niets met lui te maken, maar gemak(zucht). €499,- is mijn streven.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Ik ga er deze week waarschijnlijk eentje kopen, iemand die ik ken heeft er een aantal uit amerika meegenomen...640E :D

op het www.palmclub.nl forum zitten een aantal mensen die er al eentje hebben

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
had hem in singapore aantal keer gezien, ook gelezen dat het daar een van de hotste items van de feestdagen was.. kostte daar ongeveer 595 euro. erg jammer dat hij geen ingebouwde Bluetooth had, dan had ik er ook nog over nagedacht. heb nu de tungsten gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog wel enige twijfels tussen de NX en de Tungsten, maar ik denk ( weet wel zeker ) dat de multimedia toepassingen op de NX beter zijn. Dit is waar het mij om gaat!!

Ik vraag me alleen af, als de officiële release-datum 15 januari is, waarom er op de diverse (web)winkels nog geen reclame wordt gemaakt....?

Verwijderd

Topicstarter
O, ja! Over die NZ gesproken, ik denk wel dat het een top apparaat is. Maar om nou te zeggen dat het design er nou zo op vooruit gegaan is........

De NZ schijnt alles te hebben, "except for the kitchen sink!" Ik vraag me dan gelijk af wat de battery life is? Op de NX is het niet om naar huis te schrijven maar a la.

Verwijderd

NZ, of 'the brick', is zeker een nice apparaatje, maar '2 much' als je het mij vraagt.
Die ingebouwde bluetooth is wel horney, maar de rest zorgt alleen maar voor een korte batterei duur (die verwisselbare accu is gewoon noodzakelijk :) )

Ik ga vanmiddag mijn NX ophalen :D
er zijn inmiddels 3 webwinkels waar ze hem aanbieden ... maar nog niet op voorraad hebben:
http://www.adata.nl
http://www.centralpoint.nl/
http://shop.informatique.nl/

600,600 en 630 Eppo's respectievelijk

Verwijderd

Topicstarter
Yeah Baby!!!

Klasse Gargamel!!
Laat even wat van je horen van je eerste indrukken van je nieuwe speeltje!!

Heeft het toch geloond om hem niet via Sony te bestellen!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ik had even onder account van m8 van mij gepost (=gargamel)

Uhm nee, iemand had er een aantal uit amerika meegenomen. Hij had er nog 1 over...ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar...ik zal vanavond zeker veel info spuien hier

...gamen blijft leuk...

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Kom maar op met die info.

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
tis inmiddels al middag geweest .. heb je ehm al ?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Selachii

Selachii

gamedev

Hehehhe, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ik ben er al de hele tijd mee bezig...wat een PRACHT apparaat...niet normaal.

Full screen fillempies, op z'n zij is echt impressive...heerlijk snel ook. Alleen dat thumbnailen van de standaard viewer gaat traaaag, maarja bekend :)

Kheb nog niet zoveel tijd ervoor gehad om ALLLLLES te customizen etc. Het software pakket wat erbij zit is HUUUUUUUUUGE....zelf een hele wijndatabase :)

Ik zal meer details posten van ut weekend...enneh, vraag maar raak

...gamen blijft leuk...

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik ben erg benieuwd naar de memorecorder, omdat dat de reden zou zijn waarom ik mijn nr zou wegdoen voor een nx.

• Selachii

Selachii

gamedev

Ik heb de voicerecorder nog niet getest.

Het ingebouwde speakertje performed wel erg goed. mp3's,muziek bij films en de polyfoniesche midi's (of hoe je dat noemt) klinken erg goed. Bass is natuurlijk ver te zoeken, volume kan 'hard' genoeg.
Die polyfoniesche geluidjes zijn erg leuk trouwens...je kan die allemaal selecteren als 'alarm' geluid enzo...leuk om dan van die beltoontjes(of het geluid van een telefoon) te selecteren , dan zie je iedereen helemaal opkijken alssie afgaat.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje overrompeld door het apparaat. Ik had hiervoor een N770c (die's nog te koop :) ) maar dit is gewoon een heel ander apparaat.

Ik heb al een dragonballZ ep eropgezet en die draait gewoon PERFECT in fullscreen(90 graden gedraaid)

[edit]ff voicerecorder getest...

kan op 8Khz of op 22Khz...klinkt erg goed, pakt weinig achtergrond geluiden mee, zover die hier zijn(!). Kwaliteit is wel erg goed imho, ik heb weinig ervaring met voicerecorders, dus kan het slecht vergelijken. Als je nu met zo'n minicassette ding werkt lijkt dit me een beter alternatief. Met 60MB vrij op m'n MS kan ik 95 mins SP (22khz) opnemen of 256 mins LP(8khz). Kheb niet echt uitvoerig getest maar LP klonk veel beter dan zo'n cassettedingetje en het slijt dus niet na 4x luisteren.

[ Voor 56% gewijzigd door Selachii op 17-01-2003 10:20 ]

...gamen blijft leuk...

• Bigs
  • Niet online
w00t.. hebben die NX :)

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Thanx voor de info, ben benieuwd wie hem als eerste hier in nederland kan leveren.

• Selachii

Selachii

gamedev

Even nog wat ervaringen op een rijtje:

-De softwarebundel is HUGE...ben er helemaal in verdronken de eerste 3 dagen.
zeker de 'ebooks' zijn iets waar ik eigenlijk niks van had verwacht. Maar iedere ochtend Hotsync ik het laatste nieuws mee!

-CLie Viewer is klote...haal AcidImage, werkt PERFECT...een MUST voor NX-owners
Clie Viewer gaat alles thumben wat hij tegenkomt (als je foto's wil zien bijv.) Van de MS en intern! De thumbs blijven de hele tijd doorschuiven en het neemt alle resources in beslag. Als je dan een plaatje kijkt en je gaat weer terug, gaatie alles opnieuw thumpen...zucht, AcidIamge doet dit niet, die chached zelfs de thumbnails, perfect!

-Ik ben er nog niet achter hoe ik filmpjes exporteer naar me pc...toch eens boekie's lezen :) Maar, filmpjes zien er erg goed uit.
-Foto's zien er ook GOED uit...zijn gewoon jpg's dus dat is EZ kopieren!
sample: (onge-edit, alle settings op automatiesch)
Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/DSC00024.JPG
Dutch Space

-Je kan ALLE skins editten...dit ding is ZO verschrikkelijk customizable, niet normaal:
voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/preview.jpg
Tis maar wat je mooi vindt

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/preview.gif
dat ziet er beter uit :D

-Je kan dus je eigen geluidjes opnemen en als alarm gebruiken. Je kan ook midi's en wav's importeren voor deze functies

-GROOTE softwarebunde (of had ik dat al gezegd ;D)..oa Documents to go en mobipocket licenties. Div foto album pakketen. Een wijndatabase en een voedseldatabase :D

-Owja, de Mp3 player heeft een BASS booster die echt PERFECT werkt....eindelijk BASS bij mp3's (heeft 4 boost lvls, inc uit). De visualizer is alleen weggehaald, dus geen dansende balkjes meer...misschien kan je die wel als plugin downlaoden...nog niet naar gezocht.

-De IR werkt perfect om apparatuur mee te bedienen. Ik had hem instantly werkend op onze Phillips TV. Snelle reactie.

Uhm..over het design:
-hij's erg plat en net niet te groot voor je broekzak... Groter dat dit moet het niet worden imo, want pda's moeten klein zijn vinnik.

-de coating is een beetje grof, wat ik persoonlijk wel erg sjiek vind aanvoelen :p

-er zitten goeie (std sony) oordoppies bij hoewel ik die van de N770c cooler vind :)

Als ik nog wat vind post ik het hier weer :)

...gamen blijft leuk...

• Bigs
  • Niet online
Wel vet dat ie skinnable is, dat wist ik niet. Ik zie trouwens bij die klok op dat screenshot dat Sony nog wel z'n eigen Hi-Res lettertype gebruikt. Dat vind ik persoonlijk niet zo mooi als het oude PalmOS lettertype, wat ze op de Tungsten ook nog gebruiken. Is dat niet aan te passen? :)

• Selachii

Selachii

gamedev

yup, dat Tungsten font kun je gewoon downloaden en intallen :)

linkje:
http://www.palmgear.com/s...030109234907&prodID=46462

[ Voor 48% gewijzigd door Selachii op 20-01-2003 12:45 ]

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Hé Selachii!!

Je hebt nu je eerste indrukken gegeven en je hebt ook al een aantal dagen met de NX kunnen spelen, maar hoe zijn nu je gebruikerservaringen??
Ik bedoel het gebruik in het "dagelijkse leven" zeg maar!!
Dingen als tekstverwerken, internetten, stabiliteit OS5, e.d. ?

Verwijderd

Heb de NX al een klein maandje en ik moet zeggen dat hij echt de moeite waard is. Had hem uit de US laten halen en kostte me volgens mij nog geen $700 met een 3- jarige garantie (als ie kapot gaat krijg ik een vervangingsmodel). Ik had hiervoor de 760c (ook uit de US) en ik zou echt niet meer terug kunnen naar deze, de NX is echt zoveel malen lekkerder in gebruik.

De snelheid van alle programma's is echt vooruit gegaan, vooral als je OS5 specifieke versies kan vinden. De camera (foto's en video) is ook best wel geinig en is ongeveer te vergelijken met webcam kwalititeit, niet zo geweldig maar je dat is de prijs dat je betaald voor het altijd bij je hebben van een camera (en na Photoshop valt het eigenlijk best wel mee) ;)

De batterij gaat er eigenlijk ook best wel langer mee dan verwacht. Er waren wat drama verhalen over de beperkte gebruiksduur, maar na een paar keer leeglopen en weer opladen haal ik toch zeker wel 2 1/2 dag (met normaal gebruik) eruit.

Verwijderd

Selachii schreef op 20 januari 2003 @ 09:57:
-Ik ben er nog niet achter hoe ik filmpjes exporteer naar me pc...toch eens boekie's lezen :) Maar, filmpjes zien er erg goed uit.
Gewoon MSImport draaien op je NX, drivers installeren op je PC en dan horen de filmpjes te vinden zijn in je MQ_ROOT folder op je MemoryStick. Die kopieren naar je PC en mbv Quicktime draaien.

Er gingen trouwens geruchten dat op de Europese NX het mogelijk zou zijn om standaard CF kaartje erin te zetten, want de CF slot zou dan ge-unlocked zijn ofzo.
Zou je dit misschien uit kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
De CF slot ge-unlocked???
Waar heb je dit gehoord/gelezen?

Bij Cliesource.com hebben ze een contest uitgeschreven voor het schrijven van drivers om dat CF slot te unlocken ( is overigens al ZONDER RESULTAAT stopgezet ).
Waarom zou Sony het Europese model dan wel aanpassen zodat er standaard CF kaarten in kunnen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 00:34:
De CF slot ge-unlocked???
Waar heb je dit gehoord/gelezen?
Ook op ClieSource:
http://www.cliesource.com...hread.php?s=&threadid=147

Zoals ik al zei geruchten...

• Selachii

Selachii

gamedev

Oi! Topic leeft weer...
kmf, ik heb ook een amerikaanse NX :) Maar als ik me goed herinner refereren ze op cliesource ergens naar eenkopieer optie waarbij CF ook een mogelijkheid is, en die optie zit er bij mij ook! Ik weet niet uit mijn hoofd wel prog van sony het was, maar je kan dan kiezen 'de data' op intern, ms of cf geheugen te zetten(misschien was het wel bij hotsync, kzal vanavond even checken)

Verder is het gewoon een fantastiesch apparaat. Ik had hiervoor ook een N770c (eu versie van de N760 waar kmf aan refereerd) en ik moet zeggen dat het scherm ook STUKKEN beter is. Het clie scherm heeft in het verleden al prijzen gewonnen, maar deze is gewoon nog veel mooier. Ik heb eigenlijk nog geen compatibility problemen ervaren tussen OS4 software en OS5. OS5 bevalt goed, ik gebruik Zlauncher, dus mijn launcher ziet er hetzelfde uit als op m'n N770, alleen wat groter :)

Er is één minpunt wat ik zelf al heb opgelost. Ik gebruik hem meestal in ingeklapte modus...dus dat je het scherm getwist hebt en hem weer dichtklapt, dat je dan niet bij de quickkeys van 'adress, agenda...etc' kan. Dit kan je oplossen door Okey hack van palmgear te downloaden. Deze gebruikt wat ruimte in de statusbar om die knoppen in te proppen waarvan 2 onder de klok :D Via een skin op cliesource kon het geheel nog wat duidelijker, iemand had die 2 onderliggende knoppen een beetje ge'fade'.
Een ander minpunt is dat font, maar dat tungsten font hierboven werkt als een trein en alles ziet er perfect uit...

kortom...nul minpunten tot nu toe...

owja, beetje duur :)

Owja, over die filmpjes, ik wist niet dat je dat formaat direct af kon spelen, ik had ze al wel gevonden. Het is me trouwens ookal gelukt om native mpg-1 filmpjes te draaien zonder ze te converten. Een 1200kbps mpg gaf wel enige screentear MAAR het kan wel :)

Sony heeft nooit gezegd geen CF kaarten te supporten, ze hebben er alleen geen drivers voor. Maar zo te zien volgen julie de discussies op cliesource ook.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Die gasten bij Cliesource.com zitten in die thread alleen maar te miepen over dat er maar 11 mb over blijft van de 16 mb intern geheugen. Ze missen heel het punt over het CF slot!!
Tuurlijk heb je een memory stick nodig en tuurlijk verkoopt Sony ze niet "in the box"!! Ze zijn toch niet gek daar in Japan. 8)7

Is dat het enige nieuws over het CF slot??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 12:15:
Is dat het enige nieuws over het CF slot??
Op:
http://www.pstec.de/ppp/pppnx70/pppnx70.html

Is er een review te vinden, die gast haalt die NX70 helemaal uit elkaar en komt tot de conclusie dat de CF volledig functioneel is en dat er alleen maar drivers ervoor geschreven moeten worden (maar ja dat wisten we dus al). Voorlopig dus even afwachten.

Weet iemand trouwens of die wireless lan kaart al in Nederland te vinden is?
Pagina: 1