Toon posts:

Win98 opstartprobs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ouwe pc voorzien van win98 en nu blijft'ie hangen bij het opstarten, in veile modus doet'ie het wel.
Ik heb geen id wat er aan de hand is dus als iemand een id heeft?

(oude ibm-comp met een 266mmx proc. en een ouwe ali-chipset)

Verwijderd

Misschien een stukje defecte hardware wat in veilige modus niet gestart wordt?
Kan zo veel zijn, heb je meer info/specs?

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je weten?

Verwijderd

Wat voor extra kaarten er in je pc zitten, of je al b.v. met ander geheugen hebt getest, het is met oude pc's altijd zo moeilijk om erachter te komen, het is vaak een kwestie van prullen totdat het werkt..

Verwijderd

Topicstarter
het is een aptiva 2137 met een 24-speed cd-rom, en een 4 gig hd, verder 64mb werkgeheugen en een ati rage2+, het enige wat ik veranderd heb sinds me en 95 is win98-nl.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig id?

Verwijderd

Heb je al eens gekeken of er in safe mode nergens een befaamd geel uitroepteken staat in control panel / systeem ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Start eens op terwijl je net na het bios gedeelte op F8 blijft rammen. Dan krijg je een bootmenu. Even opstarten met regel voor regel bevestiging en kijken of ie bij een van die regels blijft hangen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 11:58:
Heb je al eens gekeken of er in safe mode nergens een befaamd geel uitroepteken staat in control panel / systeem ?
Die staan er niet in safe-mode, omdat windows dan de hardware zo min mogelijk hoeft te belasten.
Probeer eens te booten met alleen je videokaart (+monitor), toetsenbord en muis aangesloten. Als dat werkt, is het verder trial-and-error waar het misgaat :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde problemen, maar hardwarematig is bij mij alles ook o.k. en hangt niet met elke stap bevestigen.... wazig dus....

(topic:Probleem met harddisk)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien alles "onboard" zit zal ik eens met stap-voor-stap booten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft nu bij:msmouse.vxd hangen, is toch vreemd aangezien het een standaard microsoftmuisje is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de win-me cd-rom in de speler gedaan, en start'ie ineens wel door!?
errug vaag dit, maar nu draait'ie tenminste, iig thanks.
Pagina: 1