Toon posts:

Iiyama 19" Vision Master S900MT1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iiyama 19" Vision Master S900MT1

Is dit een goede monitor geschikt voor dtp werk?. resolutie 1280.. ziet dat er nog strak uit? Ik vind 'm namelijk zo goedkoopen twijfel of het wel een goede is (werk nu op een Visionmaster pro 410

dank voor reacties!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
het is inderdaad de budgetline van Ijyama. Kweet dat het waarschijnlijk niet erg behulpzaam is maarals ik jou was zou ik eens wat reviews bekijken..(als je dat nog niet gedaan hebt) heb hier op mijn werk een zo'n bak staan..maar vind mijn a901ht toch een stuk scherper..maarja..die is dan ook wat duurder...Succes er mee!

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Hmmzz, heb even zitten vergelijken.
De a901ht heeft een andere beeldbuis, dus ik zou het je niet kunnen zeggen, (heb een a901ht) tevens heeft de s900mt1 een lagere dotclock -> lagere refresh rates.. maar goed, hij is idd wel goedkoop. aan andere kant, als je toch een moni koopt, koop dan een zo goed mogenlijke! of neem anders een kleinere, een grote slechte is alleen nog maar kutter dan een goede kleinere...

Verwijderd

De buis van deze is 'bol' en hij is wel erg goedkoop voor een iiyama, ik zou gewoon voor een platte beeldbuis gaan en als je geen geld hebt voor een 19" gewoon een 17" kopen. Ik vind het best jammer dat iiyama nu van die low-budget monitoren gaat verkopen, vroeger kon je gewoon elke monitor van ze kopen en dan was die goed.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik gebruik mijn s900mt ook voor dtp..en dat gaat prima. Van een betere monitor wordt je werk niet beter...ik weet niet of jullie Micha Klein kennen, maar als je ziet wat die vroeger al maakte (in de tijd voor super videokaartjes en megamonitoren) vraag ik me af of dat nog beter zou zijn geweest wanneer ie de laatste iiyama van nu had gehad.
Bij een monitor moet je vooral lang kunnen blijven zitten kijken zonder last van je ogen te krijgen e.d. en tot nog toe heb ik geen last gehad!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams