• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
Niet UFTS roepen, want ik heb gezocht, BvD.

Ik wil een nieuwe Nokia kopen, had eerst een 8210 - helaas gejat -, zeer tevreden over, behalve dan dat het internetten nogal traag ging.

Aangezien ik dus een telefoon nodig heb, en snel wil kunnen internetten, wordt het een GPRS, een nokia.

Alleen ik twijfel tussen de 6100 en de 6310i.

grootste punt is de verbinding naar me palm toe.

Merk ik, bij het surfen (en voornl. emailen) het verschil tussen een IrDA verbinding en Bluetooth (ja, ik weet dat het theoretisch sneller is, maar ik wil dus de praktijk ervaring weten). Dat dus mijn download snelheid beperkt gaat worden door de IrDA ja of nee.

Compromises are for the weak

Verwijderd

Ik zie niet helemaal waarom 't via BT sneller zou gaan. Volgens mij zit je met IrDA minstens op 115kbit/sec en mogelijk zelfs 4Mbit/sec... een GPRS verbinding zal die 115kbit/sec nooit halen.
Wat natuurlijk WEL veel uit kan maken bij je keuze is het verschil in gebruiksgemak. Bluetooth vind ik persoonlijk echt ideaal en ik zou echt niet terug willen naar IrDA ;)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
de snelheid zal nix uit maken, de gprs is toch de bottleneck idd...

maar bluetooth is wel zo handig, kan je gewoon je telefoon in je zak laten zitten en ondertussen met je palm gaan internetten, met ir moet je ze de hele tijd in dezelfde positie bij elkaar houden, das echt irritant (ja ik heb het ook een tijdje geprobeerd met me laptop/telefoon en dat werkt niet fijn in de trein ofzo)

maar waarom wordt het een nokia?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56

Korakal

Up up up!

Hum... die 6100 is er toch nog niet :? Ik denk dat jij in de war bent met de 6610.

Om bij -=] T_E_O [=- en doubleduh aan te sluiten... ik zou ook voor de optie Bluetooth gaan. En dan niet om de snelheid, maar wel om het comfort.

Ik vind ook dat je zo hamert op dat het een Nokia moet worden.
Ik heb een veel leukere aanrader, check mijn sig maar eens :) >>>>>

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 31-12-2002 14:00 ]

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
ik bedoelde dan waarschijnlijk de 6110

anyways, ik zat op die te doelen, omdat ik nogal veel zooi mee draag:
1 x ipod
1 x palm
1 x gsm

(niet bedoeld om te patsen)

dus dan begrijpje dat ik een zo klein mogelijke telefoon wil, dat is voor het "comfort", maar idd. werken met irda is ook niet zo kewl.

nokia heb ik goede ervaringen mee, motorola niet, en ericsson,voor zover ik er mee heb kunnen spelen, lag die interface mij niet, vandaar.

maar ik zal de review 'es lezen.

ben nou trouwens wel weer aan het twijfelen.

bedankt allen voor de snelle reply.

Compromises are for the weak