Tweede poging (de eerste staat hier en deze post hier op deze plek is dus GEEN bugmelding
):
Op het gevaar af alle GoT'ers die hebben bijgedragen aan de 'tig topics over dit onderwerp de haren ten berge te doen rijzen, zou ik toch willen vragen of iemand dit snapt:
Ergens op dit forum kwam ik de volgende (werkende) code tegen:
(zoals je ziet werk ik met de normale <code>-tag en geen [php] oid)
Nou is het typische dat deze code zichzelf niet goed weergeeft. Ik krijg dan:
Jawel; alle slashes d'r uit. Haal ik die stripslashes eruit, dan gaat het mis met dubbel quotes: geslashed weergegeven:
(hier gaat react de mist in, ik heb beide " gekwoot: echo \"blaat\";)
In de docs kan ik niets vinden over of magic_quotes_runtime invloed heeft op stripslashes() of highlight_string().
Ik denk dat ik het wel kan oplossen door weer preg_replace voor die stripslashes te plaatsten maar ik zou graag willen weten waarom dit misgaat.
(Ik zit aan magic_quotes_runtime en magic_quotes_gpc te denken omdat beide bij mij uit staan.)
Op het gevaar af alle GoT'ers die hebben bijgedragen aan de 'tig topics over dit onderwerp de haren ten berge te doen rijzen, zou ik toch willen vragen of iemand dit snapt:
Ergens op dit forum kwam ik de volgende (werkende) code tegen:
PHP:
1
2
3
4
5
| <? $output = preg_replace('!\<code\>(.*)\</code\>!Usie', '\' \'. highlight_string(stripslashes(\'\\1\'), true) . \'\'', $string); ?> |
(zoals je ziet werk ik met de normale <code>-tag en geen [php] oid)
Nou is het typische dat deze code zichzelf niet goed weergeeft. Ik krijg dan:
PHP:
1
2
3
4
5
| <? $output = preg_replace('!<code>(.*)</code>!Usie', '' '. highlight_string(stripslashes('1'), true) . ''', $string); ?> |
Jawel; alle slashes d'r uit. Haal ik die stripslashes eruit, dan gaat het mis met dubbel quotes: geslashed weergegeven:
PHP:
1
2
3
| <? echo \"blaat\"; ?> |
(hier gaat react de mist in, ik heb beide " gekwoot: echo \"blaat\";)
In de docs kan ik niets vinden over of magic_quotes_runtime invloed heeft op stripslashes() of highlight_string().
Ik denk dat ik het wel kan oplossen door weer preg_replace voor die stripslashes te plaatsten maar ik zou graag willen weten waarom dit misgaat.
(Ik zit aan magic_quotes_runtime en magic_quotes_gpc te denken omdat beide bij mij uit staan.)
[ Voor 14% gewijzigd door Pastinakel op 31-12-2002 00:34 ]
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel