[PHP & MySQL] probleem met invoegen van # teken via phpadmin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:39
Ik probeer ff mn site lokaal te draaien.

Een flinkte tijd geleden heb ik MySQL dumbs gemaakt, die ik nu niet meer in kan voegen, doordat phpadmin(?) niet overweg kan met het '#' teken..

Dit geeft een error:
INSERT INTO guestbook_extra VALUES ('marinho', '', '', '#ffcc00', 'www.schaope.nl\/bg.jpg', 'black', 'black', 'black', 'black', '#ff6600', '#000000', 'mail2.gif', 'site2.gif', '1', '1', '213.51.129.133', '', '', 6);
INSERT INTO guestbook_extra VALUES ('maarten', '', '', 'red', '', 'black', '#000066', 'blue', '#000066', 'white', '#535353', 'mail1.gif', 'site1.gif', '0', '1', '', '', '', 6);
INSERT INTO guestbook_extra VALUES ('delemmer', '', '', 'white', 'members.home.nl\/janheij\/zkk\/beeld\/blue.gif', 'black', '#ffff00', 'yellow', '#ffff00', '#1C0B5A', '#FFFFFF', 'mail1.gif', 'site1.gif', '1', '1', '', '', '', 6);
Dit geeft een error:
INSERT INTO guestbook_extra VALUES ('marinho', '', '', '\#ffcc00', 'www.schaope.nl\/bg.jpg', 'black', 'black', 'black', 'black', '\#ff6600', '\#000000', 'mail2.gif', 'site2.gif', '1', '1', '213.51.129.133', '', '', 6);
INSERT INTO guestbook_extra VALUES ('maarten', '', '', 'red', '', 'black', '\#000066', 'blue', '\#000066', 'white', '\#535353', 'mail1.gif', 'site1.gif', '0', '1', '', '', '', 6);
INSERT INTO guestbook_extra VALUES ('delemmer', '', '', 'white', 'members.home.nl\/janheij\/zkk\/beeld\/blue.gif', 'black', '\#ffff00', 'yellow', '\#ffff00', '\#1C0B5A', '\#FFFFFF', 'mail1.gif', 'site1.gif', '1', '1', '', '', '', 6);
En als ik deze ### allemaal weglaat werkt het wel, maar dat is niet de bedoeling..

Iemand enig idee wat het probleem is?

[ Voor 33% gewijzigd door pim op 30-12-2002 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:29
Ik had hier laatst ook last van, maar op de een of andere manier, pakte hij hem later wel ineens, en nu doet hij het ook zonder problemen... Even kijken naar mijn insert-query, brb :)
offtopic:
IK BEN JAAAAAAARIG[/spam]

OK, source is ff moeilijk te vinden.
Probeer eens bijv. #000000 via phpmyadmin ofzo in te voeren? dit werkt namelijk wel bij mij!

[ Voor 23% gewijzigd door eXtReMeBiE op 31-12-2002 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
[quote]eXtReMeBiE schreef op 31 December 2002 @ 00:07:
....
offtopic:
IK BEN JAAAAAAARIG[/spam]

...
[quote]

sow op oudejaarsdag jarig, gaaf! gefeliciteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat voor error krijg je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
ik neem aan dat die #.. voor een kleur staan he, volgens mij is het niet direct nodig om zo'n # ervoor te zetten in HTML code maar dat kan ik ook fout hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc op 31-12-2002 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 11:17
En als je de spatie weghaalt tussen # en het nummer.
Doet die het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
Wat gebeut er als je een \ voor zn hekje zet? Probeer een die single quotes te vervangen door brackets. (deze dus: `, zit boven de tab toets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sanchez schreef op 31 december 2002 @ 19:54:
ik neem aan dat die #.. voor een kleur staan he, volgens mij is het niet direct nodig om zo'n # ervoor te zetten in HTML code maar dat kan ik ook fout hebben.

Dat is wel degelijk verplicht, dat sommige/de meeste browsers het ook zonder doen is wat anders...
leo2222 schreef op 31 december 2002 @ 20:01:
En als je de spatie weghaalt tussen # en het nummer.
Doet die het dan wel?
De spatie :?
Sybr_E-N schreef op 31 december 2002 @ 20:06:
Wat gebeut er als je een \ voor zn hekje zet? Probeer een die single quotes te vervangen door brackets. (deze dus: `, zit boven de tab toets)
De ` is niet bedoeld voor tekstuele strings, maar om kolom/tabel-namen te "escapen" (dat waar normale databases een " of [ voor gebruiken).
Btw, dat ding heet trouwens backtick :) De [ en ( zijn brackets (meen ik, vergeet steeds welke van de twee dat nou was :P ).

Verder heeft ie in zijn openingspost al laten zien dat de # escapen met een \ niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En een dubbel hekje? Misschien werkt dat. Ik zie trouwens ook een spatie tussen het # en de nummers staan, volgens mij kun je die beter weghalen als je de codes echt in HTML wilt gaan gebruiken :).
Ik werk zelf trouwens nog niet zo lang met PHP en MySQL, en heb dus zelf ook nog genoeg problemen om alles goed werkende te krijgen af en toe (boek is al besteld :P).
Als een dubbel hekje ook niet werkt kun je natuurlijk ook proberen om gewoon zelf een MySQL query uit te voeren met een zelfgemaakte pagina.
I hope it helps :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
ok ik zie toch duidelijk dit: #ffcc00, geen spatie dus.
misschien wel 2 #-jes ja, maar ik denk dat de errorlog ons meer zou helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ehm, ik hoop dat we ook nog eens een reactie terug krijgen, zo wordt helpen natuurlijk wel moeilijk :?

edit:

Sorry van de spatie, moet toch eens naar de opticiën denk ik 8)

[ Voor 35% gewijzigd door --MeAngry-- op 31-12-2002 21:20 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
naja deze topic is gisternacht gepost, de starter is nu waarschijnlijk zwaar dronken aan het worden nu dus we zullen het hem maar niet kwalijk nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanchez schreef op 31 December 2002 @ 23:01:
naja deze topic is gisternacht gepost, de starter is nu waarschijnlijk zwaar dronken aan het worden nu dus we zullen het hem maar niet kwalijk nemen :)
en zo hoort het ook gewoon op oudejaarsavond... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat # een comment aangeeft in MySQL. Alles achter de # wordt dus niet weergeven. Hoe je dit op moet lossen weet ik niet, mischien staat er iets over in de MySQL manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Laatst online: 20-08 21:38
Wat denken jullie van het probleem dat PHP heeft met #, ik denk klein bugje in MyAdmin....

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 14:19:
Het probleem is dat # een comment aangeeft in MySQL. Alles achter de # wordt dus niet weergeven. Hoe je dit op moet lossen weet ik niet, mischien staat er iets over in de MySQL manual?
escapen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 schreef op 01 januari 2003 @ 15:30:
[...]

escapen neem ik aan?
kan je niet zoiets doen als &amp Nou weet ik alleen niet meer voor welk karakter &amp stond maar dat weet iemand anders hier vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 14:19:

Onzin
#blaat is commentaar
'#blaat is een string'

dat daar toevallig een # instaat boeit totaal niet en mysql kan daar prima mee overweg.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 01-01-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 01 januari 2003 @ 15:44:

[...]

Onzin
#blaat is commentaar
'#blaat is een string'

dat daar toevallig een # instaat boeit totaal niet en mysql kan daar prima mee overweg.
O ja, das waar ook |:( Sorry voor het misverstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Het probleem lag bij PhpMyAdmin.
Ik heb hem geupgrade van 2.1.0 naar 2.3.3 en nu werkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Tja, denk daar de volgende keer dan even aan voordat je een topic opent, want 't is natuurlijk redelijk obvious dat 't aan phpMyAdmin ligt, helemaal als je een antieke versie 2.1.0 (:o) gebruikt ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
ja, daar had ik idd wel wat eerder aan mogen denken, maar ik wist niet dat die versie al zo verouderd was.. sorry:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

geeft niet, let er gewoon even op, de volgende keer.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1