Toon posts:

na yaha k virus xp op hol.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed vanmiddag kwam ik er achter dat mijn computer het yaha k virus had. en toen ik dus mijn virus scan had gedaan en mijn computer ff opnieuw had gestart deed hij het gewoon. behalve dat hij geen programma's op starten.

hij geeft dan aan dat het b.v:

Windows kan het bestand c:\program files\Windows Media Player\wmplayer.exe niet vinden. Controleer of de naam juist heb in gevoert en probeer het daarna opnieuw.

dus ik dacht het daar heb het virus ook in gezeten en ik ga kijken of ik het bestand kan vinden en ik ga dus naar verkenner die het ook niet doet het zelfde als wat ik hierboven heb gezet. maar wonder boven wonder doet explorer het wel ( dat wist ik al wat ik had utopia gecheck voordat ik het probleem had gezien ) dus ik zoek het bestand op en ja hoor het bestaan gewoon ook als ik deze opstart dan krijg wat hiet boven staat.

ik wist het ook niet meer en ging toen maar naar confirguratie scherm om een systeem herstel toen maar daar gaf hij aan dat hij rundll32.exe niet kan vinden. nu al weer een paar uur verder dacht ik van nou laat ik win xp er op nieuw op zetten en wat denk dat doet hij niet. hij startde cd op en dan die je xp installeren en dan doet hij niks geen fout melding niks niks en nog eens niks. ik weet verder echt niks meer te bedenk kan iemand mij misschien helpen.

oh ik heb winxp home
een amd atlon 2000+
nvidea geforce 4 64 mb video kaart.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je je register gewijzigd zoals in de symantec removal instructies staan (zie sticky topic SA)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

gebruik de repairfunctie van xp; ik denk dat er geinfecteerde bestanden verwijderd zijn door je scanner..

[ als dat wel werkt he.. ;) ]

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmmmmmhhhhh ik zie sticky topic niet waar staat die :)

oh en die repair die doet het dus niet.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hiero: Nieuw virus: Yaha.k
Staat zoals blackd zegt in Software Algemeen ;)

Juist

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik weet niet of het aan het virus ligt of dat mij virus scanner gewoon belangrijke bestanden van me computer heeft af gegooit. he gekke is dat ikwel gewoon kan internetten ( ik kan dus wel explorer.exe opstarten) maar kan ii niet gewoon win xp er af gooien en dan erop nieuw opgooien. bedoel lijk me dat het probleem dan is opgelost alleen ik wil niet zo win xp eraf gooien en dat ik het er dan niet meer kan op gooien.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 11:51
Het probleem is het volgende.
Het register is aangepast zodat alle executables uitgevoerd worden via Yaha. Nu je het virus verwijderd heb wil windows niets meer executables starten omdat hij het virus niet meer kan vinden.

Oplossing:
Zoek het volgende Regkey:
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]

Hier moet bij default staat: "%1" %*
Alles achter de : dus ook de quotes

Coïtus ergo sum

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

check ook even [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
op een key die Winservices heet.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je XP er toch al af wil gooien, kun je toch gewoon booten van de cd?

Formatje, en dan gewoon nieuw installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Fantomas op 31-12-2002 02:46 ]

Pagina: 1