ik ben van plan op op mijn duron 1,3@1,45Ghz een waterkoeling te maken (systeem wil ik in de toekomst gaan gebruiken voor een 1800+ en daarna voor nieuwere systemen, maar das VERRE toekomst).
het plan was als volgd:
Een water reservoir (+/-7 liter) ONDER de kast vast gemaakt (lijm oid, zodat ie wel OOIT los kan worden gemaakt). Met pompje IN het water (voor geluids reductie)
slangetje vanaf het pompje naar de CPU (begin met alleen CPU) en daarna na buiten. Tegen de rechter zijplaat (de linker moet er vakar vanaf dan de rechter) wil ik een radiator maken van MAX +/- 400*500mm (voor systeem draagbaar te houden). en vanaf hier een slangetje terug. Bovenop het systeem zit een in de kast ingeboud handvat, anders had ik de radiator boverop gedaan wegens gewicht ervan.
verwachte uitbreidingen in de toekomst:
- koeler(s) op de radiator
- niet alleen CPU, maar ook chipset / GPU / mem
Mijn hersen spinsels leveren niet ALLE antwoorden, dus moet ik eventjes wat vragen hiero.
1 is het erg als er een beetje/ beetje meer lucht in het waterkoeling systeem zit?
zo jaah, hoe krijg je dit er ooit uit?
2 hoe zorg je dat de stroom en het water WEL uit het reseroir komen, maar alleen op de plekken waar je wilt?
3 wat zou de beste manier zijn voor het monteren van het reservoir en de radiator?
4 is een radiator van 400mm bij 500mm een beetje redelijk of VEELS te weinig?
houd een kast het wel om zo'n gewicht te dragen??
of kan een radiator aan de zijkant niet?
en hoe te bevestigen?
5 is dit systeem een beetje redelijk of mankeren er grote dingen aan die ik moet wijzigen??
6 krijg je bij een water stateem geen last van druk vorming?
door warmte kan het water toch uitzetten?
deze ideeen heb ik grotendeels uit de omega search en van google..
het plan was als volgd:
Een water reservoir (+/-7 liter) ONDER de kast vast gemaakt (lijm oid, zodat ie wel OOIT los kan worden gemaakt). Met pompje IN het water (voor geluids reductie)
slangetje vanaf het pompje naar de CPU (begin met alleen CPU) en daarna na buiten. Tegen de rechter zijplaat (de linker moet er vakar vanaf dan de rechter) wil ik een radiator maken van MAX +/- 400*500mm (voor systeem draagbaar te houden). en vanaf hier een slangetje terug. Bovenop het systeem zit een in de kast ingeboud handvat, anders had ik de radiator boverop gedaan wegens gewicht ervan.
verwachte uitbreidingen in de toekomst:
- koeler(s) op de radiator
- niet alleen CPU, maar ook chipset / GPU / mem
Mijn hersen spinsels leveren niet ALLE antwoorden, dus moet ik eventjes wat vragen hiero.
1 is het erg als er een beetje/ beetje meer lucht in het waterkoeling systeem zit?
zo jaah, hoe krijg je dit er ooit uit?
2 hoe zorg je dat de stroom en het water WEL uit het reseroir komen, maar alleen op de plekken waar je wilt?
3 wat zou de beste manier zijn voor het monteren van het reservoir en de radiator?
4 is een radiator van 400mm bij 500mm een beetje redelijk of VEELS te weinig?
houd een kast het wel om zo'n gewicht te dragen??
of kan een radiator aan de zijkant niet?
en hoe te bevestigen?
5 is dit systeem een beetje redelijk of mankeren er grote dingen aan die ik moet wijzigen??
6 krijg je bij een water stateem geen last van druk vorming?
door warmte kan het water toch uitzetten?
deze ideeen heb ik grotendeels uit de omega search en van google..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 00:37 ]