Toon posts:

Trident Cyberblade TV-OUT probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem : laptop compaq presario 1600 - Intel Celeron 500 Mhz - 198 MB RAM - WIN 98 SE

heb een dvd-speler erin zitten & een grafische kaart met tv-out en dit laatste geeft nu net problemen : het gaat niet meer

de software die ik gebruik voor de tv-out is : TRIDENT CYBERBLADE I1 AGP (51)
als ik nu naar de instellingen van mijn beeldscherm ga, om de tv als beeldscherm te gebruiken, overloop ik alle stappen en de pc geeft ook alle waarschuwingen ("make sure if the display device is ready...") weer, maar als ik dan op 'ok' klik, blijft gewoon het gewone scherm aanstaan.

ter verduidelijking : tot voor kort ging het wel nog, dus ik weet hoe ik het moet instellen :)

wat kan het zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

resoluties kloppen verder?
en hoe zit het verder met de aansluitingen naar de TV toe?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 december 2002 @ 00:59:
resoluties kloppen verder?
en hoe zit het verder met de aansluitingen naar de TV toe?
hoe bedoel je, resoluties kloppen? op welke resolutie moet het scherm staan voor de tv?
naar de tv toe heb ik een kabel die ik aansluit op de tv via de ingang vooraan, maar daar ligt het niet aan , daar ben ik zeker van

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die kabel vooraan je TV een S-video of composite?
verder is het zo dat een TV over het algemeen een max reso van 800*600 ondersteund, hoewel nieuwere TVs al hoger kunnen. 800*600 is echter de ideale resolutie om op te draaien.

9 van de 10 keer als hij er niet overgeschakeld wordt naar de TV dat er dan geen TV herkend wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 December 2002 @ 14:50:
Is die kabel vooraan je TV een S-video of composite?
verder is het zo dat een TV over het algemeen een max reso van 800*600 ondersteund, hoewel nieuwere TVs al hoger kunnen. 800*600 is echter de ideale resolutie om op te draaien.

9 van de 10 keer als hij er niet overgeschakeld wordt naar de TV dat er dan geen TV herkend wordt.
de kabel is een gewone kabel, zo een met een gele uitgang
de tv staat op resolutie 640*480

ENNE : GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik heb dit probleem nog steeds :(

kan ik het probleem niet oplossen door er andere (lees: betere) tv-out software op te zetten? en welke software raden jullie me aan?
dank
Pagina: 1