Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een Sony SJ-30 gaan kopen. Dat ding heeft een resolutie van 320x320. Gaat dat nog problemen geven met PALM software die geschreven is met de traditionele lagere resolutie van de veel Palm PDA's zoals bv. de Palm M130.

Is het dan bv. zo dat "conventionele" software slechts een kwart van het scherm zal gebruiken ofzo?
Of worden de pixels ge-extrapoleert zodat het weer gewoon schermvullend wordt.

Of te wel is het nu zo dat alleen software gebruikt kan worden die geschreven is voor die hogere resolutie of kan ik alle software gebruiken. Ik heb TomTom CityMaps 2002 bv. nog liggen.

Dan nog een andere vraag. Hoelang kan een SJ-30 met z'n accu doen. De Palm M130 bv. doet er zo een week mee (normaal gebruik).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

In de standaardmodus zal alles ge-exptrapoleerd worden; je ziet de programma's dan ook 'korrelig'. Zodra je de high-res assist inschakelt zal er een soort van smoothing plaatsvinden. Letters zullen met een speciaal high-res font worden weergegeven.

Niet ieder programma kan hier inderdaad tegen; echter bij de high-res assist kun je aangeven dat een dergelijk programma op de standaard manier moet worden weergegeven. Uiteindelijk heb je dus nergens last van en zal de hoge resolutie alleen maar voordelen geven. Overigens komen programma's die er niet tegen kunnen slechts sporadisch voor, en wordt de ondersteuning van programma's voor de hogere resolutie juist alleen maar groter.

De accu gebruikstijd is van meerdere dingen afhankelijk. Bijvoorbeeld of je je verlichting aan hebt staan, of je gebruik maakt van een memorystick (I/O bewegingen), of je geheugenintensieve programma's gebruikt. Zelf doe ik met mijn T625 iets minder dan een week, maar in principe kun je je organizer iedere dag opladen, daar is de accu op gebouwd.

Verwijderd

hmm... Korakal was me voor... Toch maar het verhaaltje

Ik heb een Sony Clie SJ-30. De high-res werkt op bijna alle applicaties, enkele speciale programma's geven problemen omdat zij bijv. hun eigen low-res fonts hebben of grafisch speciale dingen gaan doen (spellentjes). Mocht er een programma problemen geven dan kan je bij de instellingen kiezen dat dat programma in low-res gedraait moet worden. Al met al geeft high-res alleen voordelen :)

De duur van de accu is erug afhangelijk van hoe je de backlight hebt staan. Ik heb mijn backlight altijd op 1/4 staan, helemaal voluit is zo helder dat je er pijn van in je ogen krijgt. In uren weet ik niet hoelang je er mee kan werken maar bij normaal gebruik rustig een weekje zonder opladen. Met de backlight uit kan je alleen nog werken als er genoeg licht is. Ik heb een keer zonder backlight 24 uur kunnen sim-city'en en de batterij was nog maar 50% leeg. Bij spellentjes wordt de cpu altijd 100% gebruikt dus neemt ie veel meer stroom. Bij normaal gebruik (geen spellentjes dus) en zonder backlight moet je rustig meerdere weken kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Jottum, hassike bedank lui :)